Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Centreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Centreren

    Hey, zit met een probleempje in photoshop7. Mijn vader had allerlei schetsen graag in kaders gehad. Die kaders hebben een vaste afmeting, maar de schetsen niet. Er moet een grijze boord rond de foto en dan nog eens een rode boord aan de buitenkant. Op de overgang van de foto's moet er telkens een zwarte lijn komen (kader). Alles lukt me perfect zoals ik het wil, maar nu zit ik nog met 1 vraagje. Ik weet niet hoe ik een kader moet centreren. Ik dacht rond de schetsen met canvas al een eerste bord te maken, maar het probleem is dat het nooit niet klopt met de afmetingen van de kader dan.
    Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of hoe kan ik een kader (selectie) centreren in een venster??

    Alvast bedankt!
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

  • #2
    Nieuw bestand >foto openen > met ingedrukt shift foto in achtergrond slepen > shift loslaten en hij staat precies in het midden.

    Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Originally posted by jantjeb
      Nieuw bestand >foto openen > met ingedrukt shift foto in achtergrond slepen > shift loslaten en hij staat precies in het midden.

      Groetjes, JantjeB.
      Werkt perfect alvast bedankt. Alleen is de originele foto niet in de juiste grootte... Als ik die shift ingedrukt houdt, dan komt ie er kleiner op. Dan moet ik resizen en dan is het weer om zeep
      Mss dat ik de grootte van m'n origineel bestand op een juiste waarde zien te krijgen...
      Iemand nog andere ideeën?
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment

      Working...
      X