Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cartoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cartoon

    Hoe maak je in PS een cartoon-achtige transformatie van een gewone foto?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: Cartoon

    Hier vind je alles (15 seconden wachten).

    Comment


    • #3
      Re: Cartoon

      Ik heb dit ook geprobeerd, voor m'n kerskaartjes, maar na verschillende tutorials te proberen heb ik het opgegeven want nooit het gewenste resultaat gehaald

      Comment


      • #4
        Re: Cartoon

        Ik vind de popart creaties en vectors heel mooi maar ook heel moeilijk pfff! Ik heb me daar al uuuuuuuuuuuren aan zitten ergeren hihi maar als je een goede foto hebt en heel veel geduld kan je hier wel vree schone dingen met bereiken! Mss eens zoeken in google voor tutorials hoe je dit moet doen want om dat zelf te gaan uitleggen weet ik er te weinig over

        Comment


        • #5
          Re: Cartoon

          Oorspronkelijk geplaatst door een_zotteken Bekijk bericht
          Mss eens zoeken in google voor tutorials hoe je dit moet doen
          Hey, goeie tip! Hoe verzin je het?

          Comment


          • #6
            Re: Cartoon

            Cartoon zelf tekenen is ook een optie.
            Het kleuren kan je dan met photoshop doen.
            Zo doe ik het als cartoonist toch.

            Comment


            • #7
              Re: Cartoon

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Hier vind je alles (15 seconden wachten).

              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

              Comment


              • #8
                Re: Cartoon

                Er komt vrijwel altijd eigen tekenwerk aan te pas. Er is geen enkel filter die je foto fantastisch goed omtovert tot een cartoon. "Cartoon" is overigens een zeer ruim begrip. Ook als je googelt naar oplossingen is het beter een min of meer specifieke stijl op te geven (manga, popart, Lichtenstein, Simpsons ...).

                Voor kleine dingetjes ben je dus snel wat tijd kwijt. Of je moet je beperken tot wat eenvoudigheid, zoals ik nog niet zo heel lang geleden voor een verjaardagsfeest van 3 jongens een kaart in het "young folks"-thema moest maken. Enkele elementen heb ik dan gebruikt om er een webpagina van te maken: http://www.peterbjornandjohn.be/
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: Cartoon

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                  Er komt vrijwel altijd eigen tekenwerk aan te pas. Er is geen enkel filter die je foto fantastisch goed omtovert tot een cartoon. "Cartoon" is overigens een zeer ruim begrip. Ook als je googelt naar oplossingen is het beter een min of meer specifieke stijl op te geven (manga, popart, Lichtenstein, Simpsons ...).

                  Voor kleine dingetjes ben je dus snel wat tijd kwijt. Of je moet je beperken tot wat eenvoudigheid, zoals ik nog niet zo heel lang geleden voor een verjaardagsfeest van 3 jongens een kaart in het "young folks"-thema moest maken. Enkele elementen heb ik dan gebruikt om er een webpagina van te maken: http://www.peterbjornandjohn.be/
                  Zijn die cartoon-figuren, die 3 gasten, gemaakt van originele foto's ?
                  zo ja dan wil ik wel eens weten hoe je dat gedaan hebt want da's mooi !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cartoon

                    Oorspronkelijk geplaatst door D@nny Bekijk bericht
                    Zijn die cartoon-figuren, die 3 gasten, gemaakt van originele foto's ?
                    zo ja dan wil ik wel eens weten hoe je dat gedaan hebt want da's mooi !!!
                    me eens, zou ik ook wel eens willen weten
                    voel je nooit te oud om te leren!!!!!
                    nikon D80+18-135mm kitlens

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cartoon

                      Oorspronkelijk geplaatst door coukie Bekijk bericht
                      me eens, zou ik ook wel eens willen weten
                      Ja, en ik zeker, vertel het ons.
                      popol

                      http://www.fotopopol.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cartoon

                        Ik zal straks eens kijken of ik de foto's en de tussenstapjes hier kan plaatsen.

                        EDIT: 't zal met een dagje vertraging zijn...
                        Last edited by vicberger; 26 november 2007, 13:48. Reden: die "straks" is inmiddels een beetje uitgelopen
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cartoon

                          misschien zoek je wel zoiets, naar foto, en met brusches en filter uitvloeien.

                          Klein kodakske

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cartoon

                            Via Illustrator CS2 met bitmap trace. Werkt goed.

                            Groetjes,
                            Tom
                            Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
                            Meer info op: www.tomvh.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cartoon

                              Oorspronkelijk geplaatst door coukie Bekijk bericht
                              me eens, zou ik ook wel eens willen weten

                              Dat is dus wat ik bedoel met vector art!

                              En met dat zoeken in google bedoelde ik gewoon dat je best gewoon voor je zelf zoekt welke tutorial het beste werkt want er zijn 1001 verschillende manieren om dit te doen en iedereen heeft toch zijn eigen werkwijze. Maarja blijkbaar moogt ge dat hier ni zeggen <

                              Ik begin er al met overweg te kunnen maar heb zowat m'n eigen manier ontwikkelt want ik vind het echt niet makkelijk hoor. Ge moet elke laag weer opnieuw inkleuren enzo...

                              Comment

                              Working...
                              X