Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Card recovery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Card recovery

    Per ongeluk het verkeerde kaartje gewist...
    Heb via Recuva al een deel terug kunnen halen,maar nog 1 filmpje van de doop van mijn vrouw haar metekindje dat ik mis.
    Iemand tips voor andere bij voorkeur gratis recovery programmaatjes ?
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Card recovery

    Recuva is een van de oplossingen om dit soort data recovery te doen.

    Technisch zit het zo dat je bij het wissen van een bestand eigenlijk het bestand helemaal niet wist maar enkel de titel weg haalt uit de index van het opslagmedium.
    Dat terug halen van die index is relatief eenvoudig.

    ECHTER....
    Als je na het wissen opnieuw data gaat opslaan op dat medium is de kans bijzonder groot dat oude data (deels) overschreven zal worden.
    Op dat moment is er zowat geen weg meer terug.

    Afhankelijk van het type medium zijn er nog opties maar het is extreem duur die data terug te halen.
    En als ik zeg extreem duur, dan bedoel ik ook erg extreem duur.

    Er zijn nog alternatieven om data deels te recupereren. Zo kunnen niet overschreven stukken van de data soms nog terug gehaald worden.
    Afhankelijk van het type data is dit al dan niet zinvol.
    Het is goed mogelijk dat je met onbruikbare rest data achter blijft.

    Bij een filmpje is het zo dat het afhankelijk is van het soort codec in hoeverre rest data ook nog bruikbaar is.

    Comment


    • #3
      Re: Card recovery

      Gewoon even zoeken op het net geeft je veel gratis resultaten
      Meestal is Recuva wel een goed begin, doch meestal haalt deze niet alle bestanden terug, met andere gratis applicaties kan je soms nog meer terugvinden
      Doch, zoals reeds gezegd, als je er andere data hebt over gezet dan heb je ook meestal pech
      Hierbij een interessante link https://global.techradar.com/nl-be/n...rstel-software

      ps. vergeet ook niet om met Recuva een deep scan te doen, dat haalt nog meer bestanden terug maar duurt ook een pak langer

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment

      Working...
      X