Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerkte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerkte foto's

    Dit is wel niet helemaal het juiste forum,maar ik vermoed dat Jullie de oplossing van deze vraag wel weten

    Ik maak een foto ( zowel Nikon als Panasonic)
    Ik copieer van de kaart naar PC
    Ik bewerk er wat aan
    Ik kopieer terug van PC naar kaart in dezelfde map vanwaar hij komt

    Het fototoestel kan deze foto niet meer inlezen
    Heeft er iemand daar een oplossing voor ??

  • #2
    Re: Bewerkte foto's

    Als wat heb je die bewerkte foto's opgeslagen?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Bewerkte foto's

      Goeie vraag... bovendien met welk programma?
      Maar mijn bijzonderste vraag is: waarom zou je terug naar kaart willen kopiëren?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bewerkte foto's

        De bewerkte foto's zijn opgelagen als JPG
        De toestellen staan ook op JPG

        Het waarom; dat is iets anders (moeilijk uit te leggen)
        Het is niet echt nodig,maar het is meer naar het waarom ze niet meer leesbaar zijn

        Comment


        • #5
          Re: Bewerkte foto's

          De gebruikte software laat iets achter, zodat je camera het niet meer ziet als een origineel bestand, wat het ook niet is.

          De noodzaak ontgaat me echter om dit te doen.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Bewerkte foto's

            Dat is een vraag die mij dan ook bezig zou kunnen houden , waarom dat niet terug gelezen kan worden.
            Is JPG dan toch geen standaard vorm ?
            Iets wat zelf JPG kan schrijven en tonen kan dat toch ook lezen als het door een ander toestel is gemaakt /bewerkt ?
            Tenzij JPG niet standaard/altijd dezelfde info bevat.
            (zoals ook USB blijkbaar niet écht staat voor Universal Serial Bus of Universele Seriële Bus want ook daarin zit verschil maar dan in de kabel/bus zelf ....)

            Overigens de reden dat ik zoiets zou willen doen...
            Mijn camera's hebben een lcd schermpje (d5000 en een exilim)
            Die heb ik bij me (meestal maar een van de 2)
            Ik ga mensen ontmoeten waar ik foto's van genomen en bewerkt heb om een vergroting van te laten maken (familie foto ofzo).
            Daar waar we afgesproken hebben is geen pc (er bestaan écht nog mensen zonder zo'n ding in huis)
            Hoe laat ik nu vrij makkelijk toch wat foto's zien zonder al te veel zaken mee te nemen ?
            Beetje creatief denken hoor...
            Nikon D5000 en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: Bewerkte foto's

              Tja... daarvoor is natuurlijk de iPad uitgevonden!
              Maar ook een 'moderne GSM' (en dat hoeft niet eens een iPhone te zijn) geeft je de mogelijkheid om foto's digitaal 'on the road' te laten zien, niet?
              Of een laptop?

              (maar 't is inderdaad een goede vraag ivm het universele karakter van het JPG formaat).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Bewerkte foto's

                Ik heb het waarom je camera de bewerkte jpg's niet (meer) kan lezen, eens gelezen in een handleiding van Nikon. Best eens een keer je documentatie van Nikon eens goed doorbladeren. Helaas weet ik niet meer of het in de camera- of softwarehandleiding stond. Het heeft in ieder geval iets te maken met de indexering van de foto's op de kaart en de index kan je camera niet meer lezen omdat die gewijzigd werd door je pc en niet door je camera...

                Het heeft dus niets te maken met het JPG formaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerkte foto's

                  Tuurlijk, ik heb ook zowel een iphone als ipad en ook nog ergens een ipot maar ut ging om ut creatieve idee waarom je dit zou willen he
                  Nikon D5000 en wat lenzen.

                  Comment

                  Working...
                  X