Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerkte en onbewerkte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerkte en onbewerkte foto's

    Weten jullie of er een topic bestaat waar je foto's kan posten die onbewerkt zijn en daarna bewerkt ? De meeste mensen laten alleen bewerkte foto's zien maar ik zou het wel fijn vinden om ze eens onbewerkt te zien en daarna bewerkt . Voor ervaren fotografen is het normaal dat ze alleen bewerkte foto's posten maar zo kunnen wij als beginneling ook leren hoe je het beste een foto kan bewerken met bv Adobe 8.0 .

  • #2
    Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Fotobewerking, omdat je vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft. Hier in Fotobewerking vind je trouwens de lang lopende topic "Plaats eens een extreme PS bewerking..." (klik). Daarin wordt (helaas te weinig) af en toe een onbewerkte foto gegeven en daarna de bewerking ervan.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

      Ik denk dat de meesten dit liever niet tonen, had het ooit eens gedaan op deze manier om te tonen ik de cursus klik
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

        ik zal eens kijken of ik van een gephotoshopt beeld iets van voor- na kan terugvinden om zometeen in het "bewerkingstopic" te posten.

        Comment


        • #5
          Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

          Dat heeft toch ook alleen maar nut als je er stap-voor-stap bij vermeld welke bewerking is uitgevoerd (en waarom)?

          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

            Waarom ?
            Omdat ik sinds kort foto's in raw neem en omdat iedereen die bewerkt
            Het is een groot verschil van kleuren bedankt om een voorbeeld te posten
            Mag ik je ook vragen wat je gedaan hebt ? BV contast toevoegen enz en met welk programma je werkt .

            Comment


            • #7
              Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

              Ik gebruik voor mijn RAW ontwikkeling ofwel Adobe Camera Raw, ofwel Lightroom. Die twee programma's hebben dezelfde 'motor' en dus kun je exact hetzelfde doen. Het voordeel van Lightroom is je Geschiedenis, waardoor je terug kunt keren op je stappen.
              De stappen die ik volg worden beschreven door Scott Kelby in zijn "7-point system". Dat vind je achterin het boek "Lightroom 3 for Digital Photographers", al heeft-ie er ook een heel boek aan gewijd, nl. "The Adobe Photoshop CS5 7-Point System for Camera Raw".
              Beslist de moeite om eens te proberen!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                Op SCRAMBLE zijn we een leuk topic begonnen, over ongeveer dit onderwerp.
                Het idee : Iemand van Scramble geeft de mogelijkheid om een RAW van hem te downloaden. Waarna ieder die er zin in heeft, deze "klaar" kan maken. Zeer leuk en leerzaam, als je een beetje de "trucken-doos" wilt delen. Misschien hier ook een ideetje ?
                Groeten,
                Johan
                Last edited by Johan1956; 25 januari 2012, 09:39. Reden: tekst verbetering
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                  Prima idee Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                    Interessante topic..........ik durf een foto te posten

                    Achter deze link zie je voor en na de bewerking


                    De bewerking bestaat erin de foto(1enkele raw) een paar keer te ontwikkelen en te blenden.....voor het overige zijn er een paar filters op losgelaten.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Interessante topic..........ik durf een foto te posten

                      Achter deze link zie je voor en na de bewerking


                      De bewerking bestaat erin de foto(1enkele raw) een paar keer te ontwikkelen en te blenden.....voor het overige zijn er een paar filters op losgelaten.
                      Knap!
                      Jean Pierre.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                        Wow,
                        Erg knappe bewerking. Maar voor een eenvoudige vliegtuigfotograaf als ik, toch nog een aantal stappen te ver. En inderdaad een heel mooi voorbeeld van wat er mogelijk is.
                        Ik zal binnenkort eens naar mijn zoon(Jos82) op cursus gaan, want ik weet dat hij zich ook van deze technieken bedient.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                          Hier eentje van mij:

                          LINKJE
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Interessante topic..........ik durf een foto te posten

                            Ik ook!
                            Veel is mogelijk,maar om dat allemaal uit te leggen,is wel veel ruimte nodig ,en tijd ook!






                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bewerkte en onbewerkte foto's

                              Nog een voor en na, met een medion aldi cameratje door mijn dochter, dus jpeg.
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X