Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerking in Photoshop

    Hallo,

    Ik heb een vraagje.. Zou er mij iemand kunnen uitleggen hoe je via photoshop aan dit 'soort zwart' foto komt..

    Alvast bedankt!
    http://www.google.be/imgres?q=simpli...8&tx=126&ty=46

  • #2
    Re: Bewerking in Photoshop

    Een zwart-wit omzetting kan je op veel verschillende manieren uitvoeren, en zeker niet alleen in Photoshop.
    Ik gebruik voor een omzetting in Photoshop de kanaalmixer, kies daar voor monochrome, pas de sliders aan naar mijn smaak, maar de som van de waarde in de drie sliders
    moet steeds 100 zijn !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Bewerking in Photoshop

      Oorspronkelijk geplaatst door Talithatje Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik heb een vraagje.. Zou er mij iemand kunnen uitleggen hoe je via photoshop aan dit 'soort zwart' foto komt..

      Alvast bedankt!
      http://www.google.be/imgres?q=simpli...8&tx=126&ty=46
      In Cs5: Afbeelding>aanpassingen>Zwart-wit en vervolgens kun je kiezen uit verschillenden mogelijkheden. In feite de hierboven genoemde kanaalmixer, maar dan reeds vooringestelde verhoudingen, je kan ook volledig handmatig.

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Bewerking in Photoshop

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        In Cs5: Afbeelding>aanpassingen>Zwart-wit en vervolgens kun je kiezen uit verschillenden mogelijkheden. In feite de hierboven genoemde kanaalmixer, maar dan reeds vooringestelde verhoudingen, je kan ook volledig handmatig.

        Walter
        Ja amai.. heb mij hier eens twee dagen mee bezig gehouden maar je zal dat nog niet te snel vinden..

        Comment


        • #5
          Re: Bewerking in Photoshop

          Zwartwit aanpassingslaag, zoals hierboven gezegd.
          Maar ook curves om het contrast te verhogen (google "photoshop s curve" als je niet weet waarover ik het heb).
          Een andere optie om het contrast te verhogen is de achtergrondlaag dupliceren en de overvloeimodus op overlay instellen, verlaag dan de dekking tot je het gewenste contrast bekomt.
          Het lijkt erop dat er in het voorbeeld ook nog een witte laag met dekking 5-10% is gebruikt om de afbeeldingen een lichte zweem mee te geven.

          Comment

          Working...
          X