Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

    Ik heb eerdere gelijkaardige topics gevonden, maar vernam ook dat de kwaliteit van bepaalde afdrukcentrales mee evolueert (soms in negatieve zin).

    Wie heeft heel recent nog een album (genre trouwalbum, communiefeest of gelijkaardig) laten afdrukken en was heel tevreden over de afdrukkwaliteit?

    Ik hoor positieve zaken over Spector maar liet nog nooit een album afdrukken.

    Graag uw tips.

    Bedankt !
    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

  • #2
    Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

    heb vorige week nog 2 collages van 60*40cm en een boekje van 21*21cm laten afdrukken via Colruyt,

    zij werken samen met Fuji Film,

    zéér goede kwaliteit, had wel de duurste uitvoering genomen van 300gr fotopapier.

    Ook de collages waren zéér goede kwaliteit.

    mvg, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

    Comment


    • #3
      Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

      Heb nu een fotoboek van cewe op echt fotopapier in bestelling dus ben benieuwd. Ben ook wel heel content van my photobook.nl, die van de colruyt vind ik persoonlijk niet goed, de afdrukken en vergrotingen wel maar de boeken niet.

      Comment


      • #4
        Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

        Net eentje laten maken bij http://www.fotobuch.de/ een kopie van ons originele trouwalbum en heel erg tevreden over de service en kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

          Heb een fotoboek via www.extrafilm.be besteld nav het 50jarig huwelijk van mijn grootouders. Ben hier heel tevreden over.
          Heb nog al andere zaken via extrafilm gedaan, en heb tot hiertoe nog nooit klagen gehad.

          Comment


          • #6
            Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

            Heb een fotoalbum besteld bij Spector voor mijn grootmoeder en ik ben euh..niet tevreden. Kleuren zijn helemaal vervormd en de voorpagina is niet juist gesneden..
            Ik hoop dat mijn grootmoeder haar bril niet opheeft zaterdag als ik hem afgeef
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #7
              Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

              Bedankt voor de feedback. Extrafilm spreekt me wel aan, maar na een vlugge check stel ik vast dat de downloadbare software precies niet geschikt is voor Mac-gebruikers
              Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

              Comment


              • #8
                Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                Ik heb 2 boeken gemaakt bij Kruidvat en ben er zéér tevreden over. Nu heb ik in een magazine gelezen dat Fujiprint ook goed is.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                  Via software van extrafilm een fotoboek samengesteld. Maar bij ontvangst viel de lay -out toch wat tegen, dwz. sommige fotos werden te hoog, dan weer te laag gedrukt,zelfde links en rechts.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                    Ik heb al een paar keer een album besteld via iPhoto bij Apple in Londen. Ben zeer tevreden van de kwaliteit.
                    Mijn afdrukken tot 20x30 laat ik doen bij kruidvat en zijn altijd goed van kwaliteit. Alles boven 20x30 is echter veel minder bij kruidvat.
                    Zal dit toppic dus een beetje volgen om te horen wie waar goede vergrotingen heeft laten maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                      Hallo!

                      Ik laat altijd alles afdrukken bij fotobuch. Ik ben er zeer tevreden over! Prijs - Kwaliteit vind ik er erg goed.

                      Ik ben daar dus een tevreden klant!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                        Het tijdschrift Photo Digitaal deed onderzoek naar de verschillende afdrukcentrales en dit zijn de resultaten kort samengevat, ik citeer uit het tijdschrift:

                        "De resultaten wisselden per foto, dus is het lastig een winnaar aan te wijzen. De foto's van ProFotoNet sprongen er iedere keer uit,maar leverden iets warmere kleuren dan normaal.Hun zwart/wit foto's kwamen er wel met kop en schouders boven de andere uit. Daarnaast hebben zij ons in ieder geval uiterst snel geleverd en bieden ze de mogelijkheid gebruik te maken van een kleurprofiel,zodat je -mits je werkt in een gekalibreerd systeem- weinig kleurverschillen zult ervaren.

                        Pixum en Foto.com leverden contrastrijke beelden op, met goede en intense schaduwpartijen. Foto.com verduisterde hun foto's echter iets te vaak,waardoor Pixum een streepje voor heeft. Hema volgt,samen met Foto.com. Ondanks het gebrek aan intens zwart in de foto's van Hema waren de kleuren in de regel goed, wat zorgde voor een aangenaam en realistisch beeld.

                        Een eenduidige winnaar aanwijzen is lastig, in tegenstelling tot een duidelijke verliezer: Albert Heijn. De grootgrutter ging met de kleuren van de foto's aan de haal, verzadigde ze en wist bovendien geen fatsoenlijk zwart-wit beeld te produceren. Een tegenvaller.


                        Een mening...
                        Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dendirk Bekijk bericht
                          Via software van extrafilm een fotoboek samengesteld. Maar bij ontvangst viel de lay -out toch wat tegen, dwz. sommige fotos werden te hoog, dan weer te laag gedrukt,zelfde links en rechts.
                          Heb ook net foto's toegekregen via extrafilm, en ook hier niet tevreden over. Net hetzelfde als bij jou, te laag gesneden, te links, te rechts....
                          Bij het Kruidvat deze week een poster gaan afhalen en hij stond er zelfs helemaal verkeerd op Nochtans stond hij bij het doorsturen helemaal juist.
                          Dat zijn 3 tegenvallers op een rij
                          Ga denk ik in het vervolg gewoon bij Alltech, rechtstreeks.
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                            ik ben eigenlijk best tevreden over de fotoalbums van Blurb, vooral op hun beste papier (lustre).

                            voor afdrukken ga ik gewoon naar de fotograaf in het dorp. Ik betaal liever iets meer voor een goeie afdruk dan goedkoper en dan niet tevreden over de kwaliteit.
                            Je laat mooie foto's toch niet verknoeien door een slechte afdruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                              Ik heb een foto album besteld bij albelli.com.
                              Maar ik heb hem nog niet aangekregen, dus kan niet zeggen of het goed is.

                              Ik heb communiekaartjes bij extrafilm laten afdrukken en de kleuren zijn nogal verdonkerd vind ik. Heb ook al verschillende keren een album laten afdrukken en die zijn wel ok als je snel tevreden bent.

                              Ik ben ook nog op zoek naar een goede service, ik moet nog een portfolio maken voor de les en weet nog niet goed waar ik hem ga laten afdrukken.

                              Comment

                              Working...
                              X