Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

    Alles hangt er vanaf waarvoor je het album wil gebruiken natuurlijk. Is het om uw vakantiekiekjes te showen aan familie en dan stof te laten verzamelen in een kast, dan neem je best extrafilm ofzo. Daar kan je tegenwoordig al degelijke albums voor nog geen €10 bestellen (zijn heel vaak promoties enzo) Mag het wat meer zijn (communie ofzo), neem dan ergens een dienst die afdrukken op fotopapier aanbiedt. De bekendste is hier CEWE voor, bv bij delhaize. Die prijzen zijn zelfs nog gezakt en in de zomer gaan daar ook weer heel wat mooie promoties van verschijnen dus zeker het proberen waard dan!

    En wat je ook doet, altijd het vakje met automatische correctie of iets in die trent NIET aanvinken. Wat zoals een handige wijze man op Vitaya al eens eerder heeft gezegd: wat je zelf doet doe je meestal beter
    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
    http://foto-actiecode.be

    Comment


    • #62
      Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

      fotobuch gebruikers, als je zelf een pagina hebt ontworpen en gesaved hebt als jpg, is het dan voldoende op dit op te slaan in designer als achtergrond op twee pagina's? Omdat hij bij het nazien zogezegd lege pagina's ziet...? Bij pixum is dit geen probleem, maar geen ondervinding met fotobuch?
      Last edited by Mightycat; 26 juni 2010, 18:53.
      smile ! ...it confuses people ...

      Comment


      • #63
        Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
        fotobuch gebruikers, als je zelf een pagina hebt ontworpen en gesaved hebt als jpg, is het dan voldoende op dit op te slaan in designer als achtergrond op twee pagina's? Omdat hij bij het nazien zogezegd lege pagina's ziet...? Bij pixum is dit geen probleem, maar geen ondervinding met fotobuch?
        Ik vermoed dat designer een waarschuwing geeft omdat er nog een lege container op die pagina staat. In die container kan een andere JPG of Text komen.

        Dus misschien heeft de gekozen layout toch nog plaats voor iets anders. Daarom een waarschuwing omdat je die niet gebruikt hebt. Maar bij het drukken geeft dat normaal geen probleem.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #64
          Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

          Alhoewel ik de topicstarter niet ben, weet nog niet dadelijk met welk systeem in zee zou gaan .... maar in elk geval bedankt voor de eerlijke opinies.
          Alles helpt, vooral de mening van belangeloos werkende B.D.-ers.
          Thanks, het helpt.
          Ik las in een magazine dat FUJII in fotokwalitiet het van het was.
          Moeite waard om het uit te proberen, maar dan heb je nog geen vergelijking met andere resultaten .... kunt moeilijk alles uitproberen.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #65
            Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

            Ik heb dit al een aantal keren gedaan bij verschillende leveranciers maar vandaag één aangekregen van Mac (via iPhoto) en dit is veruit de beste die ik al heb gehad. Zeer goede afdruk kwaliteit, zeer mooie afwerking en zeer snelle levering (4 werkdagen)... Het is wel iets duurder dan de gemiddelde maar dat betaal ik graag voor zo een herinnering.
            http://www.meetchum-photography.be

            Comment


            • #66
              Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Ik vermoed dat designer een waarschuwing geeft omdat er nog een lege container op die pagina staat. In die container kan een andere JPG of Text komen.

              Dus misschien heeft de gekozen layout toch nog plaats voor iets anders. Daarom een waarschuwing omdat je die niet gebruikt hebt. Maar bij het drukken geeft dat normaal geen probleem.
              tnx ! i'll give it a try ...
              smile ! ...it confuses people ...

              Comment


              • #67
                Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                hoe zijn de boeken welke je met iphoto maakt?
                Zoals reeds vermeld (en ook door anderen): van uitstekende kwaliteit.
                Ik heb geen ervaringen met andere drukkers. Of het nu fotopapier is, of glanspapier, of wat dan ook, speelt voor mij niet zo'n rol. Ik hou niet eens echt van afgedrukt werk

                Feit is dat ik voor mijn vrouw die op school gevierd werd omwille van pensionering een prachtig cadeau had: de bijna 600 foto's die ik met drie toestellen gemaakt heb, en het fotoalbum dat we achteraf hebben samengesteld en via iPhoto bij Apple laten maken hebben. OK, niet goedkoop, maar we zijn er zeer tevreden van en iedereen die de album bekijkt heeft lovende woorden over de prachtige kleuren!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #68
                  Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                  2 jaar geleden een 30x40 album afgedrukt bij Photo-Album (kordell), tevreden van de kaft en de binding. Niet tevreden van de fotokwaliteit, alles sloeg blauwachtig uit en overbelicht.

                  Vorig jaar bij extrafilm 3 30x40 boeken laten afdrukken. Tevreden van de zeer goede foto kwaliteit, en getrouwe kleuren. De kaft kan niet bedrukt worden, en mag iets steviger.

                  Dit jaar zou ik misschien Snapfish proberen, eerder op het jaar enkele foto's laten afdrukken en de kwaliteit en kleuren waren zeer goed. Pluspunt dat bij Snapfish je tot 130 pagina's kan gaan, bij extrafilm slechts 80.

                  Iemand ervaring met de fotoboeken van snapfish?
                  Sony A7RII + Sony FE 24-70/F4 CZ + Sony FE 70-200/F4 G + Sony A 50/F1.4 + Tamron A SP90 MACRO + Minolta A 500/F8 Reflex AF + Minolta A 70-210/F4 beercan
                  Sony SLT A65 + Sony A 16-50/F2.8 SSM + Sony A 18-250

                  Comment


                  • #69
                    Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michake Bekijk bericht
                    Net eentje laten maken bij http://www.fotobuch.de/ een kopie van ons originele trouwalbum en heel erg tevreden over de service en kwaliteit.
                    Mijn betere fotoalbums laat ik ook daar steeds afdrukken. Service, kwaliteit en mogelijkheden zijn hiervoor de reden.
                    Groetjes Marieke
                    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                    - Compact Camera Olympus U850SW

                    Comment


                    • #70
                      Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                      Ik heb een vraagje voor de Fotobuch gebruikers:

                      Bij de serie albums professional: als je daar een foto over 2 blz. spreidt, hoe opvallend is die vouw dan? Valt er dan echt een deel van je foto weg of valt het al bij al nog mee?
                      http://blackletterday.wordpress.com

                      Comment


                      • #71
                        Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                        Alle albums en boeken laten afdrukken bij www.photobox.ie

                        super kwaliteit en service

                        Eén van de weinige labo's die zich niet laten verleiden door standaard-filters
                        -=_-__________________________________________________ __-_=-
                        Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                        -=_-__________________________________________________ __-_=-

                        Comment


                        • #72
                          Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                          post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:08.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                            Ik heb een vraagje voor de Fotobuch gebruikers:

                            Bij de serie albums professional: als je daar een foto over 2 blz. spreidt, hoe opvallend is die vouw dan? Valt er dan echt een deel van je foto weg of valt het al bij al nog mee?
                            Dat valt vrij goed mee, als er al verlies is, dan valt het niet erg op.
                            Groetjes Marieke
                            Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
                            - Compact Camera Olympus U850SW

                            Comment


                            • #74
                              Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk bericht
                              Als je je foto's op laadt met Adobe RGB als kleurprofiel worden ze inderdaad donkerder afgedrukt.

                              Ik heb een tweetal maanden geleden een album op echt fotopapier af laten drukken van foto's met het sRGB kleurenprofiel en die afdrukken waren juist.

                              Succes, Johan
                              En dan ook nog:
                              Ivm kleurverschil bestel eerst een foto uit het album als proef. Het kan ook zijn dat je scherm niet de juiste kleurenweergave heeft (onjuiste calibratie enz...), dat kan je voorkomen door een proef te laten maken van 1 foto
                              Misschien moet elke poster hier eens bijzetten of zijn/haar scherm gecalibreerd is. meet een te hoge helderheid van je scherm heb je nogal snel donkere foto's bij afdruk hé. En ik hou persoonlijk ook niet van die "automatische correcties". Bij sommige sites kan je die afvinken, maar doen ze dan toch nog altijd een beperkte aanpassing.

                              Colruyt is bij mij na proefdrukken (met en zonder profiel) afgeschreven wegens te onechte kleuren. Te groen vooral. Ik ga tegenwoordig naar de afdrukcentrale in de buurt, en volg dit topic om eens een fotoboek te bestellen. ik onthoud momenteel vooral profotonet, Blurb, CeWe.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment


                              • #75
                                Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

                                Ik geloof 2 maanden geleden stond er een groot onderzoek in de zoom.
                                Zij hadden vrijwel alle (Nederlandse) centrales onderzocht en de resultaten onderverdeeld in 4 prijs catogorieen.
                                Als de vraag van deze topic nogsteeds resent is kan ik die zoom wel even opzoekken (vanavond) moet je wel even het bedrag noemen wat het ongeveer gaat kosten want ik heb weinig zin het hele artikel over te pennen

                                (het opvallendste was, wat ik me kan herinneren dat apple de 2 na duurste was en enorm laag einigde (mede omdat het erg lang duurde voor het album binnen was))
                                Last edited by hetspook; 26 juli 2010, 15:40.
                                van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

                                Comment

                                Working...
                                X