Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschadigde bestanden repareren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschadigde bestanden repareren

    Goede middag,

    Ik zit met ene probleem, er stonden heel wat foto's op mijn externe HD, maar nu zijn alle foto's verwijderd, omdat ik geen toegang meer kon krijgen op mijn niet toegewezen HD.
    Nu heb ik al enkele recovery programma's gebruikt, en kan wel heel wat foto's terug halen, maar die zijn bijna allemaal beschadigd en zijn dus niet te bekijken meer.
    Heb daarna Stellar Photo recovery geprobeerd maar te vergeefs.

    Heeft iemand een idee hoe ik dit nog voor elkaar zou kunnen krijgen?

    mvg,

    Martijn de Vogel

  • #2
    Re: Beschadigde bestanden repareren

    ben je zeker dat je geen toegang meer kan krijgen tot je externe harde schijf ?
    Ik heb al twee keer mijn Porsche Design Harde schijf moeten hermappen via schijfbeheer onder windows. Daar bleek de harde schijf immers herkent te worden maar niet langer gemapt.

    In ieder geval wens ik je succes.

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: Beschadigde bestanden repareren

      Dank peter, ik had dat idd al geprobeerd mijn HD, is al geformateerd helaas, moet nu kijken of er een andere manier is om ze te herstellen.

      Bedankt voor je reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Beschadigde bestanden repareren

        Ik heb ooit eens een programma aangeschaft om een geformateerde schijf te recoveren, had iets van 98% resultaat, maar het duurde ontzettend lang(dagen in de tijd dat schijven nog veel kleiner waren). Werktte onder DOS of in zo'n DOS-venstertje. Ik heb het niet meer gevonden via google->deformat, recover format enz..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Beschadigde bestanden repareren

          Ik heb net een major recovery gedaan van een schijf die ontoegankelijk was geworden voor windows (10 en 11).
          "Missing parameter", "bad sectors", "disk x is not accessible"..., etc.. etc..
          Ook van alles geprobeerd en uiteindelijk bij "Wondershare-Recoverit" terechtgekomen.
          Kost wel wat (80+ euro voor een jaarabonnement.
          Maar wel resultaat. Traag, bvb. 75 giga gaat je 6 uur kosten. Ik heb het dus in stukjes gedaan.
          Ik denk ook dat ik 99% resultaat heb.
          Paul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Beschadigde bestanden repareren

            Een paar jaar geleden met Recuva heel veel bestanden kunnen recupereren.
            Is freeware voor Windows en werd regelmatig bij mijn vorige werkgever gebruikt.
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #7
              Re: Beschadigde bestanden repareren

              Ik snap nog steeds niet dat mensen geen backup's maken. Met de huidige prijs van storage is dat een peanuts tegen de tijd die je nu moet installeren om hopelijk niet teveel foto's te verliezen.
              Ik heb steeds 3 kopiën en neen, niet op 1 plaats, maar 3.
              Nu, je probleem ? Indien je schijf sterk gefragmenteerd was vrees ik ... Nu toch succes... Ineen oud verleden war we nogmet floppy's werktn heb ikzelf ook eens een recover gedaan gebruik makende van PC-tools. Er waren toen ook steeds 2 FAT's beschikbaar maar je wist op voorhand dat die niet gelijk waren. Dus indien er een foute info in de FAT stond, kan je ernaar fluiten, tenzij je die fout op losten. Maar een disketteje van 1,22 MB tov een HD van 1TB ...
              Probeer in de toekomst te vermijden dat je een herstel-opdracht moet doen en zorg voor dubbels. Wat indien je HD nu echt verloren is ... Veel ergernis, veel tijd verloren in testen, proberen ...
              Succes.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Beschadigde bestanden repareren

                Bedankt voor jullie reacties, en hulp ben nog steeds bezig met scannen, tot nu toe tevergeefs.
                Ben alleen nog wel benieuwd naar dat programma onder Ms-Dos? Kan het programma alleen niet vinden..

                bvd,
                Martijn

                Comment


                • #9
                  Re: Beschadigde bestanden repareren

                  Probeer eens met "Disk drill"
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beschadigde bestanden repareren

                    Met "recover formatted disk" had ik er een aantal en google had nog meer suggesties om te zoeken.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beschadigde bestanden repareren

                      Gelukkig moest ik nooit een recovery software oproepen. Ik heb genoeg backups en dat op harde schijven van goede kwaliteit. Maar ik heb een lange lijst van recovery software, want je weet nooit.
                      Recuva is heel bekent en gemakkelijk te gebruiken. Maar ik ken een andere software die kan nog beter. RecoveRx. Is gratis. Hier te downloaden:
                      https://www.transcend-info.com/Support/Software-4/

                      Comment

                      Working...
                      X