Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner met een probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner met een probleempje

    Hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even snel voorstellen. Ik ben een 21 jarige student electrotechniek uit noord-holland. Ik fotografeer niet veel maar als er een gelegenheid is dan vind ik het leuk om een beetje te spelen met mijn coolpix 995 (is bijna antiek geloof ik ). Nu zit ik zelf met een probleempje. Ik heb wat foto's gemaakt vanaf een boot tijdens het waterskien. De boot had voor de foto's geen gunstige vaarrichting, namelijk voor de zon uit. Zoals je in de foto hieronder kunt zien is de persoon op de foto erg slecht te zien. Nu zul je de vraag al voelen aankomen: Is dit op te lossen voor een beginner (ben ook met photoshop een beginner maar heb photoshop 7 tot mijn beschikking). Ik heb hier al rondgekeken en zag de topic van benny (die met dat vliegtuig) heb ik bekeken maar als ik de uitleg van HV volg krijg ik er met mijn foto niks bruikbaars uit. Pak ik echter de foto van het bewuste vliegtuid dan merk ik bij de 2e stap al verschil, wat bij mijn foto niet zo is. Is er iemand die met kan/wil helpen want ik vind het erg jammer dat de foto's niet mooi geworden zijn.


    Groeten,

    J-W.



    ps.Sorry als ik iets dubbel vraag en dus iets over het hoofd heb gezien.

  • #2
    Ik heb even geprobeerd, maar het personage is zo klein t.o.v. de foto dat je problemen krijgt.

    Ik heb het perosonage eruit genomen en de contrasten, curves enz. aangepast.

    Als je het originele formaat van je foto houd, dan zie inderdaad weinig verschil na terugplaatsen.

    Na croppen is het beter, maar dan krijg je rastering als je weer een groot formaat wil hebben.

    Vanaf de originele file zal dat wel een stuk beter zijn.

    Let op : Ik ben geen ervare PS'er!!
    Zit zelf ook met een post "Paul Geerts" Hoe ik die best oplos. Tot nu toe nog geen respons.