Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner met een probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner met een probleempje

    Hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even snel voorstellen. Ik ben een 21 jarige student electrotechniek uit noord-holland. Ik fotografeer niet veel maar als er een gelegenheid is dan vind ik het leuk om een beetje te spelen met mijn coolpix 995 (is bijna antiek geloof ik ). Nu zit ik zelf met een probleempje. Ik heb wat foto's gemaakt vanaf een boot tijdens het waterskien. De boot had voor de foto's geen gunstige vaarrichting, namelijk voor de zon uit. Zoals je in de foto hieronder kunt zien is de persoon op de foto erg slecht te zien. Nu zul je de vraag al voelen aankomen: Is dit op te lossen voor een beginner (ben ook met photoshop een beginner maar heb photoshop 7 tot mijn beschikking). Ik heb hier al rondgekeken en zag de topic van benny (die met dat vliegtuig) heb ik bekeken maar als ik de uitleg van HV volg krijg ik er met mijn foto niks bruikbaars uit. Pak ik echter de foto van het bewuste vliegtuid dan merk ik bij de 2e stap al verschil, wat bij mijn foto niet zo is. Is er iemand die met kan/wil helpen want ik vind het erg jammer dat de foto's niet mooi geworden zijn.


    Groeten,

    J-W.



    ps.Sorry als ik iets dubbel vraag en dus iets over het hoofd heb gezien.

  • #2
    Ik heb even geprobeerd, maar het personage is zo klein t.o.v. de foto dat je problemen krijgt.

    Ik heb het perosonage eruit genomen en de contrasten, curves enz. aangepast.

    Als je het originele formaat van je foto houd, dan zie inderdaad weinig verschil na terugplaatsen.

    Na croppen is het beter, maar dan krijg je rastering als je weer een groot formaat wil hebben.

    Vanaf de originele file zal dat wel een stuk beter zijn.

    Let op : Ik ben geen ervare PS'er!!
    Zit zelf ook met een post "Paul Geerts" Hoe ik die best oplos. Tot nu toe nog geen respons.

    Ik hoop dat men mij corrigeert als ik hier fout zit.
    Ik PROBEER allen maar te helpen en zelf te zoeken. Is nog soms de beste leerschool. Maar wat hulp en tips zijn natuurlijk altijdgoud waard!!

    Mark.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

    Comment


    • #3
      Er zullen er wel zijn die er beter in slagen, maar hier is alvast een probeersel. ik heb gewerkt met de curves en de levels.




      groeten.

      Comment


      • #4
        Originally posted by XeroX
        Er zullen er wel zijn die er beter in slagen, maar hier is alvast een probeersel. ik heb gewerkt met de curves en de levels.




        groeten.
        Xerox,

        Ik kwam op hetzelfde resultaat, maar had eerst het personage geselecteerd met magic wand tool en enkel op het personage gewerkt.
        Vandaar dat op het origineel dat beter zal lukken.
        In het personage zelf zit sowieso weinig contrast.


        Mark.
        Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
        LidNr. BD0211BE

        Comment


        • #5
          @mark911be: ja, ik heb natuurlijk ook alleen op het personage gewerkt, anders ga je geen mooie resultaten bekomen want dan wordt de rest van de foto overbelicht.

          Comment


          • #6
            Heb je wat aan deze foto?

            "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
            Member of Han Fan Clan
            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

            Comment


            • #7
              Mensen allemaal bedankt tot nu toe! Hoe doen jullie dit precies??? Ik heb ook wat zitten prutsen maar krijg het niet voor elkaar. Is er een duidelijke omschrijving te maken hoe ik te werk moet gaan? Hier is de orginele foto te vinden.http://www.xs4all.nl/~schmel/DSCN5827.JPG.

              Groeten,
              J-W

              ps. Niet om andere mensen af te kraken hoor maar die van HV komt er tot nu toe het best uit(de professional???).

              Comment


              • #8
                Mijn probeersel:



                Mijn werkwijze is ook het figuurtje selecteren en op een aparte laag kopieren(dmv combinatie van magic wand en selectietool) en dan de layers en color balance op zicht aanpassen. Hierbij wordt de saturation (kleurverzadiging) iets te sterk, dus dat ook aangepast. Ik gebruik zelf geen Photoshop maar Picture Publisher dus aan een meer gedetailleerde uitleg zal je niet veel hebben.

                HV's versie toont inderdaad het duidelijkst wie de persoon is, maar krijgt daardoor (naar mijn smaak) iets 'onechts'. Bij die van mij vind ik het net op het randje van onatuurlijk. Overigens HV, op mijn monitor heeft jouw bewerking een flinke blauwzweem. Wat denk je, ligt dat aan mijn of jouw monitor?

                Comment


                • #9
                  en dan de layers en color balance op zicht aanpassen
                  moet uiteraard zijn:
                  en dan de LEVELS en color balance op zicht aanpassen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by J-Weetje
                    Hallo allemaal,

                    Ik zal me eerst even snel voorstellen. Ik ben een 21 jarige student electrotechniek uit noord-holland. Ik fotografeer niet veel maar als er een gelegenheid is dan vind ik het leuk om een beetje te spelen met mijn coolpix 995 (is bijna antiek geloof ik ). Nu zit ik zelf met een probleempje. Ik heb wat foto's gemaakt vanaf een boot tijdens het waterskien. De boot had voor de foto's geen gunstige vaarrichting, namelijk voor de zon uit. Zoals je in de foto hieronder kunt zien is de persoon op de foto erg slecht te zien. Nu zul je de vraag al voelen aankomen: Is dit op te lossen voor een beginner (ben ook met photoshop een beginner maar heb photoshop 7 tot mijn beschikking). Ik heb hier al rondgekeken en zag de topic van benny (die met dat vliegtuig) heb ik bekeken maar als ik de uitleg van HV volg krijg ik er met mijn foto niks bruikbaars uit. Pak ik echter de foto van het bewuste vliegtuid dan merk ik bij de 2e stap al verschil, wat bij mijn foto niet zo is. Is er iemand die met kan/wil helpen want ik vind het erg jammer dat de foto's niet mooi geworden zijn.


                    Groeten,

                    J-W.



                    ps.Sorry als ik iets dubbel vraag en dus iets over het hoofd heb gezien.

                    LOL, jouw camera is nog geen antiek hoor ... ikzelf werk met de Nikon Coolpix 880
                    Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                    -------------------------------------------
                    Girly
                    --------------------------
                    Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                    --------------------------

                    Comment


                    • #11
                      mark911be Gelukkig maar dat ze nog niet antiek zijn .
                      iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb het idee dat deze foto(en dus nog een paar) die ik gemaakt heb niet echt meer te redden zijn . Jammer maar helaas, had ik maar beter op moeten letten toen ik ze maakte. Ik ga het op jullie manier nog even proberen en zie wel of het de moeite is. Bedankt!

                      Comment

                      Working...
                      X