Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batchvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batchvraagje

    hoi iedereen,

    ik heb gisteren voor de eerste keer met batch gewerkt omdat ik de kleuren van een 200-tal fotos wilde verbeteren en contrast verbeteren.
    ik heb daar een handeling van gemaakt(heb eerst met het pipet het donkere-neutrale en de hooglichten aangeduid en in curves het contrast verbetert)

    mijn vraag is nu,neemt photoshop in batch de punten die ik met het pipet aanbracht gewoon over,of zet hij per foto automatisch nieuwe punten?

    of moet ik het op een andere manier doen?
    fotos werden niet genomen in studio of zo maar buiten.

    groetejes steve
    nikon D200
    nikkor 70-200 2.8VR
    nikkor 18-70 DX

  • #2
    Re: batchvraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door snelle eddy Bekijk bericht

    mijn vraag is nu,neemt photoshop in batch de punten die ik met het pipet aanbracht gewoon over,of zet hij per foto automatisch nieuwe punten?
    Neen, zeker niet, was dat maar waar!
    PS gaat zelfs niet meten, maar gewoon dezelfde RGB en Gamma "kanaalwaarden" van uw (in de action) gebruikte foto, toepassen op alle foto's!
    SF

    *Edit*
    Zorg wel dat je de pipetwaarden juist instelt, want de default is maar niets, vind ik!
    Last edited by StoneFree; 27 augustus 2008, 17:29.
    00.00 Gone

    Comment


    • #3
      Re: batchvraagje

      Hallo Steve,

      Als je bij je handelingen in het kadertje naast het vinkje klikt verschijnt er een symbooltje met 3 puntjes in. Als je dan de handeling start gaat hij op dat punt pauseren en kan je zo je instellingen aanpassen zoals jij dat wenst.

      Groeten,

      Jos
      http://www.josaviation.net/

      EOS 60D,EOS 5D,Canon EF 35-350,EF 100-300,EF28-105,100-400

      Comment


      • #4
        Re: batchvraagje

        Auto curves / auto color doet hetzelfde maar automatisch.
        Gebruik dat in je handeling.

        Tom.

        Comment

        Working...
        X