Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdruklabo en fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdruklabo en fotobewerking

    Ik ben zopas terug van een vakantie in egypte, luxor meerbepaald, en ik en mn vrienden hebben er een kleine 1000 foto's genomen.

    Momenteel ben ik bezig om alle foto's dmv een batch te voorzien van locatie in de rechterbenedenhoek.

    Alle foto's worden dan ook op kleur, contrast en scherpte bijgewerkt en vervolgens op dvd geschreven.

    De foto's zouden allen het adobeRBG profiel bevatten, en ik vroeg mij af hoe fotolabo's met dergelijke profielen omgaan, maw. welk fotolabo foefelt niet met mijn foto's en drukt deze af zoals ik ze op cd heb geplaatst.

    Profiel ingesloten of liever geen profiel ....?

    Alvast bedankt,
    servir frais

  • #2
    Re: Afdruklabo en fotobewerking

    met http://www.photobox.ie heb ik nog nooit een "verrassing" gehad, en lever ze ook adobeRGB aan na PS gefoefel om de foto's naar m'n hand te zetten.

    scherpte is wel een risicovolle bewerking als je dit niet op 100% ware grootte doet. een 10x15 foto wordt er bv. wel aan 300 dpi afgedrukt, maar de grote formaten niet.

    wil je een 10x15 foto, en verscherpen, dan moet je 1180x1770 pixels nemen, en dat eindresultaat mag je verscherpen zonder problemen voor een 10x15 foto

    Comment

    Working...
    X