Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

    Beste Forumlezers,

    Wanneer ik een Afbeeding in PS cs4 Opla via Opslaan als en dan als een JPEG bestand, kwaliteit 10 (of anders) dan wordt de afbeelding rondom ongeveer 1 tot 1,5 cm bijgesneden en opgeslaan. tevens ziet de afbeelding er niet meer uit, veel donkerder.

    Wanneer ik deze afbeelding.jpg dan weer via bridge open, opent hij hem in PS camera raw????

    Wie weet er raad. Dit is pas sinds vandaag gebeurd.

    Groeten Corné

  • #2
    Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

    Eerste probleem herken ik niet maar het openen in PS camera RAW wel.
    Open Photoshop voorkeuren en kijk bij 'bestandsbeheer'
    Vinkje weghalen bij jpeg openen in Camera RAW?

    Comment


    • #3
      Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

      Bedankt voor je bericht Brigitte, maar helaas dat is het niet, staat niet aangevinkt. Als ik een ouder JPG bestand open, opent hij hem meteen in PS en niet in Camera Raw.... Raar Maar we zoeken verder...

      bedankt voor je reactie en meedenken.

      Comment


      • #4
        Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

        Open eens een jpg, maar niet vanuit the Bridge!
        Als dat normaal opent staat je Ps setting ok
        wij werken zoals de meesten nooit met the Bridge,

        Raf'ken
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

          Ik ben weer een stapje verder in het geheel, en denk dat ik de fout heb gevonden.

          Ik had de bestanden hernoemd via "naam wijzigen in Batch" vanuit bridge. Alle psd bestanden kregen daardoor één en dezelfde naam met opvolgnummer.

          toen de bestanden hernoemd waren heb ik via afbeeldingsprocessor de bestanden om laten zetten naar JPG. Nu ging het dus fout.

          Wanneer ik standaard een raw bestand van mijn camera afhaal en bewerk en opsla als psd bestand en daarna via afbeeldingsprocessor weer omzet naar jpg gaat het goed.

          Dus ik vermoet dat het te maken heeft dat er iets verkeerd gaat met Naam wijzigen via Batch.

          Alle bedankt die hier aan mee heeft willen denken.

          P.S. hoe kan ik deze discussie sluiten???

          Comment


          • #6
            Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

            [Mod]@StoneFree (of Raf'ken, al wil ik met je vader spreken): jouw laatste post is verwijderd wegens ongepaste opmerkingen. Dit soort opmerkingen hoort niet thuis op het forum, en (net zoals je andere post) zo spreek je nieuwe binnenkomers NIET aan.
            @channink: welkom bij BD. Als je wat meer vertrouwd bent met het forum, zul je leren dat posts niet zomaar gesloten worden als de vraag beantwoord is.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Afbeelding wordt automatisch bijgesneden - Dringend hulp gevraagd

              zie klik

              Account closed
              Raf'ken en Stone
              00.00 Gone

              Comment

              Working...
              X