Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Adobe Photoshop CS4]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Adobe Photoshop CS4]

    Ik heb een aantal foto's van een skateboarder genomen in een reeks. Nu is het mijn bedoeling om van die 6 foto's één foto te maken waar je de skateboarder verschillende keren ziet (je ziet de progressie in het trukje dat hij maakt). Weet iemand hoe dit mogelijk is?
    Ik heb reeds geprobeerd om elke foto in een verschillende layer te zetten, maar dan zie ik de foto's in de onderliggende layers niet...
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: [Adobe Photoshop CS4]

    Dan heb je waarschijnlijk een illegale versie van CS4
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: [Adobe Photoshop CS4]

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Ik heb een aantal foto's van een skateboarder genomen in een reeks. Nu is het mijn bedoeling om van die 6 foto's één foto te maken waar je de skateboarder verschillende keren ziet (je ziet de progressie in het trukje dat hij maakt). Weet iemand hoe dit mogelijk is?
      Ik heb reeds geprobeerd om elke foto in een verschillende layer te zetten, maar dan zie ik de foto's in de onderliggende layers niet...
      Leer werken met maskers, dan is het zo geflikt !

      Comment


      • #4
        Re: [Adobe Photoshop CS4]

        @cromagnonman: Waar leid je dat uit af dat ik een illegale versie heb? Ik heb namelijk een echte, ik en mijn vader hebben samengelegd en omdat ik nog een student ben, heb ik erg veel korting en is de prijs dus overkomelijk. Maw het is WEL een legale versie.

        @tourleader: Sorry ik heb CS4 nog maar een paar weken en ik weet eigenlijk helemaal niet hoe je dat dan moet doen met maskers. Kun je mij dit in het kort uitleggen of een link naar een tutorial?
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: [Adobe Photoshop CS4]

          [Mod]@cromagnonman: Inderdaad: gebrek aan kennis van Photoshop staat niet gelijk aan het bezit van een illegale versie![/Mod]

          [MODOFF]@LaurentS: ik weet dat collega moderator devid dit gedaan heeft, b.v. hier. Ik zal 'm eens vragen het nog eens uit te leggen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: [Adobe Photoshop CS4]

            In 't kort: Je kan het werken met lagen vergelijken met fysieke foto's. Als je de foto's gewoon op elkaar legt zie je uiteraard enkel de bovenste. Je gaat onderaan de basisfoto moeten zetten, en op alle foto's daarboven enkel de skater 'uitknippen', zodat je nog de achtergrond van de basisfoto hebt.
            Hier zijn verschillende methoden voor, waaronder het werken met maskers (en dit is de beste manier om dit te doen, omdat je heel flexibel stukken weg, maar ook terug kunt 'schilderen' ).

            Het beste is om eens te googlen naar laagmaskers of layer masking of dergelijke. Er zijn waarschijnlijk veel tutorials te vinden over het onderwerp.
            Hier is al een goeie om mee te beginnen: http://mfs.plantyn.com/drive1/DM/67/700/DM87006700.pdf

            Groeten en succes,
            Marco
            “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
            Scott Adams

            Comment


            • #7
              Re: [Adobe Photoshop CS4]

              Laurens gebruik je Bridge erbij? Dan is het gemakkelijk. Open je eerste foto in CS. Ga naar bridge en naar de foto die jer erbij wilt zetten. (eventueel al bewerkt in CS)
              Klik die aan.Ga dan links boven naar file -place-photoshop. De foto staat nu als "smart object" op de hoofdfoto in CS. Je moet hem nu nog definitief plaatsen. Klik bijv. bij de tools op de gum en je krijgt een pop up "place". klik OK en klik nog een keer.
              Nu heb je de foto in een aparte layer in de eerste foto.
              groet, Rik

              Comment


              • #8
                Re: [Adobe Photoshop CS4]

                alle foto's in lagen in één foto zetten.
                align layers en dan plaatselijk de rest van de foto maskeren.

                have fun,
                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: [Adobe Photoshop CS4]

                  Is dit wat je zoekt?
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Adobe Photoshop CS4]

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    [Mod]@cromagnonman: Inderdaad: gebrek aan kennis van Photoshop staat niet gelijk aan het bezit van een illegale versie![/Mod]

                    [MODOFF]@LaurentS: ik weet dat collega moderator devid dit gedaan heeft, b.v. hier. Ik zal 'm eens vragen het nog eens uit te leggen.
                    inderdaad foto's op elkaar plaatsen al bijkomende layers en gummen tot je over hebt wat nodig hebt
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Adobe Photoshop CS4]

                      Al te vaak horen mensen "dit of dat moet je met PS doen" en dan kopen ze PS maar vergeten dat het eigenlijk geen "plug & play" programma is.. Er komt heel wat bij kijken.

                      Ik raad aan dat je de beginner DVD koopt bij total training dot com. Ja het kost een klein beetje geld maar je gaat achteraf heel tevreden zijn. lynda dot com kan je ook altijd eens proberen.

                      Ik wil niet denigrerend overkomen maar op die manier ga je de basis en de terminologie leren kennen. zoals bv. "maskers".

                      zoek ook eens op youtube.. veel goeie hulp filmpjes om te leren.
                      poof

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Adobe Photoshop CS4]

                        Ik zou bijna zeggen kom volgende week eens langs....

                        Je plaatst de foto's in verschillende lagen en met een masker bepaal je wat je van welke laag wilt zien.
                        Photoshop en The Gimp voor beginners

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Adobe Photoshop CS4]

                          Sorry, voor jullie lijkt dit wss heel erg eenvoudig, maar ik werk nog maar een week of 2 met Photoshop CS4, ik heb voordien steeds de trial van Lightroom gebruikt, maar ik wou wat meer kunnen, daarom kocht is CS4. Voor diegenen die Lightroom kennen, dat werkt helemaal anders, en daarom vind ik voor het moment CS4 erg moeilijk, maar wel aangenaam omdat je er zoveel mee kunt.

                          Ik heb het gummen geprobeerd, maar het probleem is dat de skater in de verschillende foto's mekaar overlappen. Hoe kan ik dit dan oplossen? Het ziet er anders nogal onnatuurlijk uit
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Adobe Photoshop CS4]

                            In het filmpje waar Nena naar linkt, wordt de oplossing voor zo'n overlapping nochtans aangegeven. Dat was voor mij ook een revelatie, want ik zit hier ook nog mee in de knoei.

                            (Ik heb een "zelfportret" van twee foto's, maar bij mij is het probleem dat de belichting niet helemaal hetzelfde is, nochtans vrij belangrijk zoals in datzelfde filmpje wordt verteld. Voor mij is de beste oplossing: foto's opnieuw maken, en ditmaal zorgen dat de belichting niet verandert)
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Adobe Photoshop CS4]

                              Oei sorry, ik had het filmpje van Nena niet gezien, ik ben er nu naar aan het kijken. Bij mij is de belichting ook niet helemaal identiek, maar dat is toch geen probleem? Gewoon de belichting gelijktrekken toch?
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X