Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

adobe photoshop CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • adobe photoshop CC

    Hallo,
    Ik gebruik nu adobe photoshop CC en heb een student abonnement met maandelijks betalingen, ik werk nu met windows 7, volgende maand schaf ik me een nieuwe/snellere desktop PC aan met windows 10 ik wil dan op dat toestel met adobe photoshop gaan werken. ik vraag me echter af of ik op die nieuwe desktop met photoshop zal kunnen werken, ik heb begrepen dat de Photoshop software niet op je PC geïnstalleerd staat en dat je die via creatif cloud gebruikt, is het dan mogelijk op de nieuwe desktop creatif cloud te installeren en op dat nieuw toestel photoshop te gebruiken eventueel mits inbrengen van code of serial nummer (dat ik toch even zal moeten zoeken) of hoe los ik dat op? moet ik eventueel iets de-activeren op mijn oude desktop?
    iemand die daar een antwoord op heeft chatten met de helpdienst van adobe is in het Engels en dat lukt niet zo goed/snel

    Groeten

    R.B

  • #2
    Re: adobe photoshop CC

    je kan het best eens vragen aan de helpdesk van Adobe.

    Comment


    • #3
      Re: adobe photoshop CC

      Ik heb dezelfde software, maar nog niet geprobeerd om die op een andere pc te installeren. Aangezien het vanuit de CreativeCloud geïnstalleerd wordt, vermoed ik dat de werkwijze als volgt is:
      - CreativeCloud installeren op uw nieuwe pc
      - Inloggen in CreativeCloud met uw login gegevens op de nieuwe pc
      - Selecteren welke programma's u op de nieuwe pc wil installeren
      Ik vermoed dat er op de oude pc niets dient te gebeuren, daar Adobe zelf multiplatform gebruik promoot. Waarschijnlijk kan je wel maar op 1 device een programma openen, maar aangezien je de oude niet meer gaat gebruiken... Als je deze gaat verkopen, of weggooien, natuurlijk best eerst formatteren.
      Zelf heb ik op deze manier LR zonder problemen op mijn Iphone kunnen zetten.
      Hopelijk kan iemand bovenstaande met zekerheid bevestigen of ontkrachten. Indien niet, gewoon proberen zou ik zeggen, en laat ons het resultaat aub weten.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: adobe photoshop CC

        Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
        Ik heb dezelfde software, maar nog niet geprobeerd om die op een andere pc te installeren. Aangezien het vanuit de CreativeCloud geïnstalleerd wordt, vermoed ik dat de werkwijze als volgt is:
        - CreativeCloud installeren op uw nieuwe pc
        - Inloggen in CreativeCloud met uw login gegevens op de nieuwe pc
        - Selecteren welke programma's u op de nieuwe pc wil installeren
        Ik vermoed dat er op de oude pc niets dient te gebeuren, daar Adobe zelf multiplatform gebruik promoot. Waarschijnlijk kan je wel maar op 1 device een programma openen, maar aangezien je de oude niet meer gaat gebruiken... Als je deze gaat verkopen, of weggooien, natuurlijk best eerst formatteren.
        Zelf heb ik op deze manier LR zonder problemen op mijn Iphone kunnen zetten.
        Hopelijk kan iemand bovenstaande met zekerheid bevestigen of ontkrachten. Indien niet, gewoon proberen zou ik zeggen, en laat ons het resultaat aub weten.
        Deze uitleg is zonneklaar.
        Wanneer je de wettelijke gebruiksrechten hebt voor een dienst kan je die uiteraard op andere hardware gebruiken (voor zover technisch mogelijk en binnen de beperkingen mbt tot het aantal installaties/gebruikers).
        Op dat punt zijn Adobe toepassingen niet anders dan bv Windows 10 zelf, je TV en kranten abonnementen.

        Comment


        • #5
          Re: adobe photoshop CC

          OK dat is duidelijk, ik volg jullie raad als de nieuwe er is, bij eventuele problemen zal ik wel even terug een vraagje stellen.

          RB

          Comment


          • #6
            Re: adobe photoshop CC

            Ik meen te weten dat een betaalde versie van Photoshop op twee pc's mag gebruikt worden. Met de licentiecode kun je het programma op je tweede pc installeren. Als dat goed en wel werkt, is het best om het van de andere pc te verwijderen. Dan weet Adobe dat je het maar op 1 pc gebruikt en heb je nog de mogelijkheid om het nadien op nog een tweede of andere pc te installeren. Dat was in ieder geval enkele jaren geleden zo. Bij Adobe kunnen ze je vast de laatste nieuwe reglementering meedelen.

            Comment


            • #7
              Re: adobe photoshop CC

              Nu... Photoshop kun je deactiveren, Lightroom voor zover ik me herinner, niet.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: adobe photoshop CC

                in de CC versie hebben ze het niet over activeren of deactiveren, maar over aanmelden en afmelden, in het "help" menu kan je gewoon afmelden en later op de nieuwe pc na installatie terug aanmelden.
                D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                Grt. Jos

                Comment


                • #9
                  Re: adobe photoshop CC

                  Dank om dit recht te zetten, Josca. Ik heb nog PS CS6 en LR6.14. No CC for me.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: adobe photoshop CC

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Ik meen te weten dat een betaalde versie van Photoshop op twee pc's mag gebruikt worden.
                    Dat is zo, ik heb CC op macbook en imac staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: adobe photoshop CC

                      @ rbaert
                      ... en is dat dan uiteindelijk gelukt? Hoe is het gegaan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: adobe photoshop CC

                        Dat is geen enkel probleem, als je op twee toestellen aangemeld bent en je wil op een derde LR of PS openen krijg je een scherm om op één van de andere af te melden.

                        Comment

                        Working...
                        X