Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

    Adobe brengt met de recentste update een technologisch zeer interessante functie naar Lightroom Classic CC.

    Het gaat om de functie Enhance Details die is gebaseerd op een deep learning neuraal netwerk om details bestanden te halen die niet door middel van klassieke unsharp maskig methodes kunnen worden gehaald.

    Ik deed een paar snelle testjes en was benieuwd hoe het met mijn x-trans files zou omgaan. Ik moet zeggen dat het best wel indrukwekkend is voor beelden met veel hoogfrequente details.

    Op de Mac gebruikt het CoreML waardoor het enkel werkt op versies vanaf MacOS 10.13

    Volgens mij is dit de eerste stap op de weg naar nieuwe AI-gebaseerde algoritmes die stilaan hun weg naar de gewone gebruiker gaan vinden.
    Kijk in deze context bijvoorbeeld ook eens naar wat Topaz Labs doet met hun AI gebaseerde apps.

    Ik ben alvast enthousiast.

  • #2
    Re: Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

    Naast Topaz, ook Skylum (die o.a. Photolemur hebben opgekocht) en ON1 RAW 2019 niet vergeten, die al even met AI aan de slag zijn.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

      Bij Topaz Labs kun je een 30 dagen durende Tryout van Giga Pixel downloaden. Heel interessant, had ik vroeger op mijn werk moeten hebben als klanten weer eens een postzegelformaat foto aanleverde en daar een fijne grote poster van wilde hebben.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

        Vind het persoonlijk redelijk nutteloos, enkel als je gaat pixelpeepen zie je een heel minuscuul verschil

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Adobe brengt AI-gebaseerde functie "Enhance Details" in LR update.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Vind het persoonlijk redelijk nutteloos, enkel als je gaat pixelpeepen zie je een heel minuscuul verschil

          grts
          Sieg
          Als ik het over Topaz Giga Pixel heb is het voor mij persoonlijk ook niet zo zinvol. Maar de testjes die ik gedaan heb lieten toch wel een zeer sterk resultaat zien.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment

          Working...
          X