Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Acties

    Goededag,iedereen. Ik schuim de laatste tijd dit forum nogal wat af ( gebeten door de foto-virus )en lees enorm veel, hoe,wat en waar, probeer bij te leren uit uitleg over alles. Wat ik vrij geregeld tegenkom is " acties voor photoshop". ik heb deze via de link gedownload ( sepia ),dit is een bestand met de extensie "atn". Nu de ( waarschijnlijk domme ) vraag, hoe moet ik dat instaleren??
    Alvast bedankt,vriendelijke groetjes,
    Wolfke
    Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

  • #2
    Wolfke, installeer de action in C:\Programfiles\Adobe\Photoshop 7.0\Presets\Photoshop Actions. Misschien heb je een andere versie van PS, dan daarin natuurlijk. Als het een Winzip-file is, dan uitpakken en in de bovenstaande map zetten. Het wijst zichzelf.
    Daarna Photoshop openen en naar het Actionspalet gaan. Bovenaan rechts zit een driehoekje. Erop klikken en er komt een menu tevoorschijn. Daarin "Load Action" aanklikken. Je komt dan waarschijnlijk meteen in de bovenaangenoemde map terecht, zoniet even opzoeken. Daar vind je dan je action terug. Aanklikken en loaden. Klaar is Wolfke !!! Succes !!!
    Jos
    www.picturelifestyle.nl

    Comment


    • #3
      Het doet er eigenlijk niet toe waar die atn file staat. Als je ze maar niet verplaatst op je schijf, eenmaal dat je ze in PS hebt geladen.

      Simpelste manier is "drag en drop": neem de atn file vast uit je explorer window en laat ze vallen boven PS. Daarna is de actie te vinden in het actions palette. Simple comme bonjour!
      http://www.theafricabug.com

      Comment

      Working...
      X