Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3:4 of 2:3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3:4 of 2:3

    Even een vraagje over crop of niet croppen van foto's,
    Ik heb gezien dat de meeste "DIGITALE FOTOSERVICES" in Belgie hun foto's afrukken op 2:3 dus 10x15.
    Maar de meeste digitale foto's worden toch genomen op 3:4, of niet?
    BESTE KEUZE PRIJS/KWALITEIT zou HEMA.be zijn, maar dan moet je telkens de foto's eerst omzetten naar 2:3, verlies je hier niet te veel van de kwalitiet.
    Of hebben jullie een adres waar ze verzonden kunnen worden op 3:4?




    Canon Powershot G3

  • #2
    Hier kun je de twee formaten bestellen zelfs tot 50x70
    http://www.colormailer.com/com/prices.cpl?lang=en&cntry=be

    suk6
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Bij Kruidvat kun je foto´s in elke aangeboden beeldverhouding laten afdrukken. De kwaliteit vindt ik persoonlijk beter dan bij de Hema.

      Kijk voor meer info op www.kruidvat.be op de pagina 'Formaten en prijzen'. De interface van kruidvat is wel erg traag. Om een grote serie te posten ben je wel even bezig.
      Verder is mijn ervaring dat ze bij de formaten, groter dan 13x18cm, er vaak fouten maken: Uitsnede, beeldverhouding, vlekken op de afdruk etc.

      Ik laat meestal mijn foto´s afdrukken bij Fotofun in Gent. Kost iets meer maar de kwaliteit is prima. Als de beeldverhouding niet op het papierformaat past, snij ik achteraf het papier bij.
      Zie www.fotofun.be

      Bennie

      Comment


      • #4
        Kijk hier eens, al veel goeds over gehoord
        Bestel je eigen fotoboek, fotoprints, fotokalender, fotoposter, fotocadeaus & meer gemakkelijk bij Pixum. ⚡

        Ik dacht dat ze ook in 4:3 foto's afdrukken.

        Groeten,
        Kristof

        Comment


        • #5
          bij het afmaken van een grote reeks ben je natuurlijk een tijdje bezig... je kan ze laten maken op 4:3 maar dan heb je witte randen op je foto, als je deze achteraf knipt is da geen probleem. als je specifiek 10x15 shots wilt, dan krop je deze best tot een 2:3 formaat, kwaliteit blijft hetzelfde... mijn 5megapixel heeft fotokes van door de 90 cm op 72dpi... als ik deze veranderen naar 15 in de lengte en de dpi op 300 zet, dan is de kwaliteit bijna niet zichtbaar.
          je kan natuurlijk ook (als alle fotokes hetzelfde mogen gecropped worden) een batch laten uitvoeren in PS.

          groetjes

          baldie

          Comment


          • #6
            Originally posted by baldie
            bij het afmaken van een grote reeks ben je natuurlijk een tijdje bezig...
            Valt met crop it goed mee hoor

            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Foto's van 3:4 gaan ni in mijn fotokaderke Dus druk ik altijd af in 10x15cm alleen is het soms moeilijk om te knippen omdat ik mijn compositie altijd maak op 3:4
              Kwaliteit verlies je niet echt door een klein knipje van 3:4 naar 2:3 foto-dpi blijf hetzelfde hè, alleen doe je er iets af, dus compositie verandert een beetje.
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                bij Pixum drukken ze eender welk formaat af
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Ik kan me enkel aansluiten bij Dirtyharry, Pixum drukt alle formaten af. Je kan er zelfs 1:1 foto's laten drukken en dat aan concurrentiële prijzen.


                  http://www.arnesmeets.tk

                  Comment

                  Working...
                  X