Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2:3 verhouding van afdrukken

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2:3 verhouding van afdrukken


    misschien is dit wat er sommigen zoeken om hun problem op te lossen

    (onderstaande gelezen op www.factual.nl)


    Digitale foto's verzenden naar een foto-afdrukcentrale in 2:3 ?
    Iedere digitale camera maakt foto's met diverse formaten.3:4 e.d. Echter het formaat 2:3, waar bijna alle afdrukcentrales mee werken zit daar meestal niet bij. Dit zou met diverse foto programma's zoals PhotoShop, Paintshop e.d. kunnen worden bijgesteld, echter is zeer tijd rovend, daar je dit per foto met de hand moet worden ingesteld.
    Er is echter ''een'' programma: OfotoNow , een ontwikkeling van Kodak, welke dit snel en automatisch doet en waarbij je zelf de uitsnede kan bepalen.


    op deze site kan je het vinden

    http://users.pandora.be/pieter200/downloads.html


  • #2
    schoon op tijd juist nu ik crop it gemaakt heb wat dit ook doet:

    http://www.entrysoft.com/cropit.zip

    Originally posted by mdg

    misschien is dit wat er sommigen zoeken om hun problem op te lossen

    (onderstaande gelezen op www.factual.nl)

    Er is echter ''een'' programma: OfotoNow , een ontwikkeling van Kodak, welke dit snel en automatisch doet en waarbij je zelf de uitsnede kan bepalen.

    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #3
      mdg, thanks for the tip!

      rept, dat is nu wat ik bedoelde met zelf de grootte instellen....
      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

      Comment


      • #4
        [quote][i
        schoon op tijd juist nu ik crop it gemaakt heb wat dit ook doet:

        http://www.entrysoft.com/cropit.zip

        [quote]

        Hallo rept,

        Interessant dingetje, dat crop-it exetjen. 1 vraag, wat verandert/wordt beinvloed als je de jpg quality (rechtsboven) gaat wijzigen ? Natuurlijk de kwaliteit, maar hoe?

        Groeten,
        Ignace
        You cannot create experience. You must undergo it.

        Comment


        • #5


          Hallo rept,

          Interessant dingetje, dat crop-it exetjen. 1 vraag, wat verandert/wordt beinvloed als je de jpg quality (rechtsboven) gaat wijzigen ? Natuurlijk de kwaliteit, maar hoe?
          Hoi Iglo,

          Daar stel je de kwaliteit mee in waarmee je JPG wordt weggeschreven, hoe hoger hoe groter het bestand maar ook des te meer details bewaard blijven. Je vindt deze instellingen in de meeste paketten die JPG wegschrijven terug (Photoshop, The Gimp, ...).
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #6
            [/quote]

            Hoi Iglo,

            Daar stel je de kwaliteit mee in waarmee je JPG wordt weggeschreven, hoe hoger hoe groter het bestand maar ook des te meer details bewaard blijven. Je vindt deze instellingen in de meeste paketten die JPG wegschrijven terug (Photoshop, The Gimp, ...).
            [/quote]

            Hallo Rept,

            Sorry voor de late reply op je reply, maar zat voor het werk in het buitenland (met camera en laptop met crop-it). Betreft de JPG instelling : 'k had 't gedacht, maar je weet maar beter zeker. Zo nieuwsgierig zijn we immers, hier bij BD !!!
            Intussen draait Crop-it op een pc-tjen in Frankrijk en in Ierland. Vooral in dat laatste land zijn ze zowieso al gek, maar nog gekker werden ze van jou crop-itje... Ik denk dat je nog wat downloads zal krijgen. In ieder geval een "must-have". Ik noteer eventuele opmerkingen van de vrienden/collega's en geef ze je zeker door.

            Groeten,
            Iglo
            You cannot create experience. You must undergo it.

            Comment


            • #7
              Werkt de site van entrysoft nog want ik raak er niet op ?

              Jean.

              35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Plimsol
                Werkt de site van entrysoft nog want ik raak er niet op ?

                Jean.


                Jean,

                Volgens mij werkt de download nog steeds. Net even geporbeerd en geen probleem. Mocht het je niet lukken, kan je het steeds via e-mail vragen. Immers, de maker was zo vriendelijk om 1/ het progje zelf extreem klein te houden (wat van sommige progjes hedentendage niet gezegd kan worden ...... en 2/ het op de koop toe te zippen
                Ik las trouwens in een andere post van de maker dat crop-it nu ook te downloaden is (of is het down te loaden ???....) op een download site zoals dowload.net of cnet.

                Groeten
                Ignace
                You cannot create experience. You must undergo it.

                Comment


                • #9
                  Ik raak er gewoon niet op, kan je me dat e-mail adres soms eens bezorgen.
                  Alvast bedankt

                  Jean.
                  35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                  Comment


                  • #10
                    Ben verleden dagen heel druk bezig geweest met de site over te zetten naar een nieuwe provider en er is wel wat downtime opgetreden (ook door updaten van DNS servers). Het zou nu wel moeten lukken:

                    probeer hier even:

                    ftp://ftp.entrysoft.com/pub/cropit.zip

                    en als dat niet lukt (dns nog niet geupdate) probeer dan:

                    ftp://193.109.185.35/pub/cropit.zip

                    Iglo: Bedankt voor de lovende woorden


                    Originally posted by Plimsol
                    Ik raak er gewoon niet op, kan je me dat e-mail adres soms eens bezorgen.
                    Alvast bedankt

                    Jean.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt Rept, het is gelukt via het tweede adres. Op het eerste loopt mijn XP explorer steeds vast.
                      Ik zal het prog eens proberen en je een seintje geven.

                      Jean.
                      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                      Comment


                      • #12
                        rept, je vroeg opmerkingen, awel hier zijn ze:

                        - ipv de bestandsnaam uit te breiden met een C, zet die C ervoor, kan je de bestanden makkelijker sorteren.

                        - zou nog handig zijn, moest je de 2:3-selectiekader kunnen verkleinen (proportioneel uiteraard) zodanig dat je echt een crop kan maken.

                        - niet enkel per map kunnen selecteren, maar ook specifieke foto's (bv. 100-120 uit een heel reeks, of 1-3-4-5-11-23-48-enz.. met file-dialoogkader (met gebruik van shift- en control-toets zoals gebruikelijk of met add button naar een lijst) )

                        - standaard-compressie op 100 (springt terug heb ik gemerkt zodat ik een 200-foto's opnieuw heb kunnen doen)


                        verder: schitterend programma'ke, spaart me heel wat werk uit.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt voor de opmerkingen Tom, ik zal er 'binnenkort' (vrij druk nu) eens naar kijken. Sorteren doe ik nu op filegrootte maar op naam zou inderdaad praktischer zijn.

                          Originally posted by tom314
                          rept, je vroeg opmerkingen, awel hier zijn ze:

                          - ipv de bestandsnaam uit te breiden met een C, zet die C ervoor, kan je de bestanden makkelijker sorteren.

                          - zou nog handig zijn, moest je de 2:3-selectiekader kunnen verkleinen (proportioneel uiteraard) zodanig dat je echt een crop kan maken.

                          - niet enkel per map kunnen selecteren, maar ook specifieke foto's (bv. 100-120 uit een heel reeks, of 1-3-4-5-11-23-48-enz.. met file-dialoogkader (met gebruik van shift- en control-toets zoals gebruikelijk of met add button naar een lijst) )

                          - standaard-compressie op 100 (springt terug heb ik gemerkt zodat ik een 200-foto's opnieuw heb kunnen doen)


                          verder: schitterend programma'ke, spaart me heel wat werk uit.
                          Gallery: http://www.fotogallerij.be

                          Comment


                          • #14
                            Hallo allemaal,
                            even wil ik een kritische opmerking maken van degene die Crop-It gaan gebruiken.
                            Crop-It is ogenschijnlijk het programma om de beeldverhouding op 2-3 te krijgen.
                            Helaas heb ik een minder goede ervaring:
                            - een aantal afbeeldingen direkt vanaf de camera met Crop-it bewerkt.
                            - vervolgens ingeleverd bij mijn fotovakzaak (Combi-foto in Nederland)Daar staat een Fuji digitaal afdrukstation.
                            - Bij het ophalen van de foto's bleek dat het weggecropte gedeelte ZWART was ingevuld en dat de afdruk is overgenomen van de GEHELE ongecropte foto. Dit ligt blijkbaar aan de EXIF-info die nog altijd in het bestand zit. Dit was tenminste de verklaring van een medewerker aldaar.

                            Dus voordat je Crop-It daadwerkelijk gebruikt, even eerst een aantal proefafdrukken laten maken of het inderdaad allemaal werkt zoals het bedoeld is.
                            Schijnbaar heeft het veel te maken met de software op het digitale afdrukstation.
                            Als advies kreeg ik mee om elke foto te openen in een fotobewerkinsprograam zoals Photoshop en dan opnieuw op te slaan onder een andere naam. Hierdoor zou de EXIF informatie worden verwijderd.
                            Ik heb dit niet meer getest daar dit voor mij zeker niet interessant is.
                            Always on the move for some action.

                            http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

                            Comment


                            • #15
                              huh ??

                              ik heb mijn ge-cropit-te bestanden nog eens geopend en de bestandsafmetingen zijn 2/3. vind het raar dat een fotoprinter eerder naar de exif info kijkt, dan naar de reële afmetingen.

                              bedankt voor de tip rien. moest deze week nog een aantal afdrukken binnendoen, zal ze nu nog maar eens extra controleren.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X