Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motormeiden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Motormeiden

    Het Harley treffen in Leopoldsburg had het weer niet echt mee,
    maar voor foto's is een wolkendek nog zo slecht niet ;-)

    Motoren op enkele meters afstand, en dan pannen is niet simpel,
    maar geeft wel een mooi resultaat als het lukt,
    niet de beste achtergronden, maar veel keuze was er niet.
    sluitertijden van 1/40 en 1/50 om wat snelheid in de foto's te krijgen ;-)
















  • #2
    Re: Motormeiden

    Leuke reeks.
    Valt me wel op dat dit soort motorrijders vaak lijken te denken dat hun vel beter bestand is tegen het contact met het asfalt als ze tegen de vlakte moesten gaan
    (en je hoeft daarvoor geen hoge snelheid te halen hoor...)

    Comment


    • #3
      Re: Motormeiden

      toch goede panning-resultaten hé ! daar ben ik tot nu toe niet in geslaagd
      topmodellen ook.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Motormeiden

        een mooie serie

        Comment


        • #5
          Re: Motormeiden

          Mooie reeks en goed gekozen snelheid voor de panning, anders wordt het al snel een haast statische foto
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Motormeiden

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            toch goede panning-resultaten hé ! daar ben ik tot nu toe niet in geslaagd
            topmodellen ook.
            oefenen is de boodschap ;-)

            Bij auto scherpstellen moet je lens snel genoeg zijn, maar soms reden ze daar te snel voor.
            Dus heb ik recht voor mij scherpgesteld op het midden van de straat, (back button focus)
            en dan hetzelfde, pannen en recht voor mij de foto nemen.

            Comment


            • #7
              Re: Motormeiden

              Knap gedaan. Ik volg Kurt wat betreft de kledij, gevaarlijk bij het vallen, je hebt algauw derdegraads brandwonden en dat is pas pijnlijk.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Motormeiden

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Knap gedaan. Ik volg Kurt wat betreft de kledij, gevaarlijk bij het vallen, je hebt algauw derdegraads brandwonden en dat is pas pijnlijk.
                Heb zelf jaren met verschillende soorten motors gereden (openbare weg en circuit) en geef toe dat ik vaak geluk gehad heb. ( Ik reed steeds vrij 'sportief' )
                Ben 2x tegen de vlakte gegaan en telkens heeft mijn degelijke uitrusting mij van heel wat lichamelijke schade gevrijwaard (op de laatste keer na, maar dat waren allemaal inwendige bloedingen vanwege de harde slag).
                Derdegraads brandwonden voel je niet meer vanwege het ontbreken van de zenuwuiteinden. Maar elke vuile schaafwonde is een zéér pijnlijke zaak en heeft een zéér lange herstelperiode (om over de littekens nog maar te zwijgen). En ik blijf me erover verbazen dat veel van deze 'vrijetijdsrijders' denken dat hen dat nooit zal overkomen omdat ze geen 'laagvliegers' zijn.

                Ff 'of-topic' wat de foto-reeks betreft, maar toch het vermelden waard beste motorrijders Enjoy, maar doe het safe. Tegen de vlakte gaan is niet altijd uw eigen schuld, maar de gevolgen zijn wel voor u...
                Last edited by Kurrrt; 4 augustus 2019, 15:22. Reden: Typo's

                Comment


                • #9
                  Re: Motormeiden

                  Mooie serie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motormeiden

                    Leuke reeks. Zoals reeds gezegd zie je dat niet iedereen veilig rond toert. Ik zie er zelfs zonder helm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motormeiden

                      Mooie reeks. Bijrijders hebben daar dikwijls geen helm op, het zijn meestal vrienden of kennissen die een of meerdere toertjes meerijden.
                      Als het warm weer is zie je daar zelfs topless dames, liggend op de naftbak met nog een derde persoon achterop. Spektakel gegarandeerd...

                      grts
                      Gerrit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motormeiden

                        Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                        Mooie reeks. Bijrijders hebben daar dikwijls geen helm op, het zijn meestal vrienden of kennissen die een of meerdere toertjes meerijden.
                        Als het warm weer is zie je daar zelfs topless dames, liggend op de naftbak met nog een derde persoon achterop. Spektakel gegarandeerd...

                        grts
                        Gerrit
                        Klopt, en het is een afgesloten parkoer en aan de lange stukken zit er regelmatig een versmalling zodat snelheden echt getemperd worden.
                        De blote dames toch al 3 jaar niet gezien, vorig jaar wel een naakte man ;-)

                        Wel niet meer te vergelijken met 30 jaar geleden, toen kon en mocht alles nog, nu mag een burnout zelfs niet meer wat wel te verstaan is -> is niet goed voor de weg
                        nu is het wel een pak veiliger, zeker voor de toeschouwers ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motormeiden

                          geweldige reeks man .. echt knappe bikes alsook de fotos ... I love it ..
                          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                          Comment

                          Working...
                          X