Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monique en Maya

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monique en Maya

    Tijdens mijn verblijf in Suriname kwam ik deze twee levenslustige meisjes tegen. Ik dacht dat ze elkaars allerbeste vriendinnen waren, maar een dag of drie geleden kwam ik erachter dat ze elkaar op de dag van deze foto's voor het eerst zagen. Je zou het niet gezegd hebben. Ik heb van hen vier reeksen foto's gemaakt: portretten, een biergevecht (komt later), een reeks waar je goed ziet hoe knettergek ze zijn (komt later) en eentje waarop je ziet hoe goed ze het met elkaar kunnen vinden (hieronder). Ik leerde ze een week voor mijn vertrek kennen. Erg jammer, want ik had ze graag eens meegenomen naar die vervallen suikerfabriek (zie mijn vorig topic hier) om ze daar op de gevoelige plaat vast te leggen.

    Het begon op een dag waar ik met een collega besloot om een dagje de rivier af te varen en naar Braamspunt te gaan. Braamspunt is het enige strand die naam waardig in Suriname. De rest van de kust bestaat uit mangroves.
    Deze twee meisjes gingen spontaan uit de bol, en ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb ze geen enkele aanwijzing gegeven. Ik heb zo'n 50 foto's weerhouden uit een reeks van ongeveer 350 opnamen.
    De belichting was erg moeilijk door verschillende factoren: hard licht in Suriname, reflectie van het zeewater, en, het moeilijkste: een lichte met een donkere huidskleur.
    Er zitten wel een paar mindere opnamen tussen, maar omwille van het verhaal wil ik ze er toch niet tussenuit laten.

    Ik heb ervan genoten en doe dat nog steeds als ik deze foto's zie. Ik hoop dat ik het wat kan overbrengen.



















    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Monique en Maya

    leuke en spontane foto's, ze lijken inderdaad wel knettergek om zo maar ff te poseren. one in a lifetime... en je resultaat is knap!
    www.scalle.be/blog

    Comment


    • #3
      Re: Monique en Maya

      De pret straalt ervan af. Een vrolijk stel en een fotograaf met oog voor de compositie. Wat willen we nog meer?(*)

      *: Meer kleuren misschien?
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Monique en Maya

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

        *: Meer kleuren misschien?
        Er zijn nog een paar reeksjes van deze twee. Over een dikke week of zo komen er nog een paar met kleur ook.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Monique en Maya

          Ik vind ze wel mooi staan alle twee, en het uitgebrande wit doet me ook wel iets.

          grtz Jan
          Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

          Comment

          Working...
          X