Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in line for ever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • in line for ever

    Voor de challenge van november was ik naar Margraten getrokken.
    Maar om anoniem te blijven tot na deze challenge heb ik gewacht om deze reeks te plaatsen.
    De Amerikaanse begraafplaats in Margraten was een van de eerste begraafplaatsen die in gebruik werd genomen voor in Duitsland gesneuvelde amerikaanse soldaten.
    Op 10 november 1944 werd deze in gebruik genomen is tevens ook de eninge Amerikaanse begraafplaats in Nederland

    Door zijn 30 meter hoge toren is deze plaats ver in de omtrek te zien

    gemaakt bij zonsondergang


    Het erenplein met een spiegelvijver en muren met de namen van 1722 vermiste soldaten
    vormt het begin van het kerkhof met achter de toren de gegraafplaats



    voor de soldaten die nadien toch nog werden terug gevonden werd er een kleine roset bij de naam geplaatst



    Op de eigenlijke begraafplaats liggen 8302 soldaten, een davidster voor die het joodse geloof beleden en een latijns kruis voor alle anderen.Van 106 werd de indentiteit nooit met zekerheid vastgesteld

    nu een stille impresie van de begraafplaats












    een blad rustend op het kruis van een onbekende soldaat



    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: in line for ever

    Prachtige reeks en mooi verhaal van een trieste gebeurtenis.Zeer knap van belichting en goed gebruik gemaakt van de juiste dof.Vindt dit echt
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: in line for ever

      Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
      Prachtige reeks en mooi verhaal van een trieste gebeurtenis.Zeer knap van belichting en goed gebruik gemaakt van de juiste dof.Vindt dit echt
      ik deel volledig je mening

      Comment


      • #4
        Re: in line for ever

        er zit werkelijk geen enkele "mindere" foto in deze serie ... sterk, heel sterk
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #5
          Re: in line for ever

          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
          er zit werkelijk geen enkele "mindere" foto in deze serie ... sterk, heel sterk

          vind ik ook
          "2 is voor mij top
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: in line for ever

            dank jullie voor de reactie's
            @Frie01 heb lang getwijfeld of ik nr 2 voor de challenge van vorige maand zou insturen maar het is dan toch maar nr 6 geworden
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: in line for ever

              Ontroerend mooi fotoverhaal. Zeer verzorgde foto's: stuk voor stuk.
              Ook hier zijn de foto's eigenlijk te mooi voor de afschuwelijke werkelijkheid die er achter schuil gaat. Stel je in plaats van elk kruisje een dode jonge man voor...... en je begrijpt wat ik bedoel.

              Mijn complimenten voor het serene verhaal, de tedere schroom waarmee je dit massagraf tot een kunstwerk maakte, de puurheid en tegelijkertijd de kracht van de foto's..... Je legde perfect vast hoe de tijd wonden heelt en het meest afschuwelijke toch nog iets mooi wordt gezien door de toverlantaarn van een poëet.

              Mvg,
              Chris
              Geniet van foto's maken

              Comment


              • #8
                Re: in line for ever

                Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                Zeer verzorgde foto's: stuk voor stuk.
                Ook hier zijn de foto's eigenlijk te mooi voor de afschuwelijke werkelijkheid die er achter schuil gaat. Stel je in plaats van elk kruisje een dode jonge man voor...... en je begrijpt wat ik bedoel.
                Hierin vol ik Chris helemaal. De foto's zijn eigenlijk te mooi, maar dat is jou keuze om van dit zwaar geladen onderwerp deze esthetisch mooie foto's te maken.

                Een samenhangende reeks met een verhaallijn.
                Het enige minpunt is de "jou naam - plaats - 2008" onder elke afzonderlijke foto en iets te veel verklaring bij de foto's, "een blad ..." dat zie je toch als je de foto bekijkt, enkele aanpassingen en het zou nog sterker zijn.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment

                Working...
                X