Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am living in Delhy and my profession is ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] I am living in Delhy and my profession is ...

    Hallo BD-ers,

    Ik was ooit in Delhi en maakte daar volgende portretjes en vond ze te mooi om ze voor mezelf te houden:



















    Groetjes,

    Riho
    Last edited by Riho; 19 december 2021, 00:29.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: I am living in Delhy and my profession is ...

    mooie reeks. Knappe karakteriserende portretten
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: I am living in Delhy and my profession is ...

      Heeft u veel "baksjisj" moeten betalen?
      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

      Comment


      • #4
        Re: I am living in Delhy and my profession is ...

        Hoi Cuco,

        Ik betaalde nooit om een foto te nemen. Ik vroeg wel steeds toestemming met een smile tot achter mijn oren en dat was meestal genoeg om bij hen ook een smile terug te krijgen. Ik had speciaal voor mijn India-trip een sony A6000 gekocht om niet te opzichtig te zijn.

        Groetjes,

        Riho
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: I am living in Delhy and my profession is ...

          Knappe reeks

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: I am living in Delhy and my profession is ...

            Leuke reeks.

            Comment


            • #7
              Re: I am living in Delhy and my profession is ...

              Die foto bij de kapper, staat u daar zelf op (in de spiegel)?
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #8
                Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                Hoi Cuco,

                Nee, ik sta niet zelf op de foto. Ik sta te ver naar links, je kan in de spiegel zien dat de kaal geschoren jongen uit de foto kijkt.

                Groetjes,
                Riho.
                Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                Comment


                • #9
                  Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                  Heel mooie reeks .
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                    Ik heb al eerder wat foto's uit die buurt gezien - en wat altijd zo verbazingwekkend is, is de creativiteit van de mensen in die landen. Ook de georganiseerde chaos - vb. hoe die internetverbindingen aangelegd zijn en zo. Da's gewoon voor ons vreemd - maar het werkt wel.
                    En dat geven deze beelden zo mooi weer.

                    Ik heb ooit geweten dat een india-kenner telkenmale hij terug kwam uit india - dat is dan een twintigtal jaar geleden - moest oppassen om (als belg zijnde) ons westerlingen niet telkenmale uit te lachen als die collega's begonnen te klagen over wat hij als pieteluttigheden betitelde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                      Hoi Mutley,

                      Als (amateur-)fotograaf kwam ik er ogen te kort. Gelukkig zijn er geen geuren bij de foto’s.
                      Men had me verwittigd: India, you love it or you hate it. Ik ben er smoorverliefd op geworden.
                      Ik ben er geweest voor mijn werk, ben ondertussen al 8 jaar weg van het bedrijf en krijg van mijn Indische oud collega’s nog steeds als allereersten Nieuwjaarsgroeten. Ze lopen enkele uren voor op ons. Het zijn top-professionals en ik werkte er erg graag mee samen. Als je als enige westerling een lokale bezienswaardigheid ging gaan bezoeken moest je soms wel ferm uit de hoek komen. De armsten zien je als wandelende geldbeugel, maar hoe zou je het hun kwalijk kunnen nemen. Ik kreeg veel respect voor deze democratie met meer dan 1 miljard mensen met verschillende religies. Het is natuurlijk niet allemaal koek en ei, maar ze zijn op de goede weg en geraken vooruit. Respect! En zo wou ik ze ook portretteren.

                      Bedankt voor jullie reactie!

                      Groetjes,

                      Riho
                      Last edited by Riho; 24 december 2021, 06:19.
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                        Hoi Mutley,

                        Als (amateur-)fotograaf kwam ik er ogen te kort. Gelukkig zijn er geen geuren bij de foto’s.
                        Men had me verwittigd: India, you love it or you hate it. Ik ben er smoorverliefd op geworden.
                        Ik ben er geweest voor mijn werk, ben ondertussen al 8 jaar weg van het bedrijf en krijg van mijn Indische oud collega’s nog steeds als allereersten Nieuwjaarsgroeten. Ze lopen enkele uren voor op ons. Het zijn top-professionals en ik werkte er erg graag mee samen. Als je als enige westerling een lokale bezienswaardigheid ging gaan bezoeken moest je soms wel ferm uit de hoek komen. De armsten zien je als wandelende geldbeugel, maar hoe zou je het hun kwalijk kunnen nemen. Ik kreeg veel respect voor deze democratie met meer dan 1 miljard mensen met verschillende religies. Het is natuurlijk niet allemaal koek en ei, maar ze zijn op de goede weg en geraken vooruit. Respect! En zo wou ik ze ook portretteren.

                        Bedankt voor jullie reactie!

                        Groetjes,

                        Riho
                        Op de goede weg en geraken vooruit lijkt mij toch een beetje overdreven. Dit soort foto's kon u in de buurt van Main Bazar dertig jaar geleden ook al maken. Dezelfde mannen met kartonnen dozen op hun hoofd, zwaar beladen fietsen, zelfde kappers, zelfde priesters (toen nog vergezeld van heilige koe), zelfde naaimachines, zelfde techniekers die hun kunnen etaleren...Het is niets veranderd, niets op vooruit gegaan. Toch niet de klasse die u fotografeerde. Uw collega's van het werk, dat is een ander paar mouwen.

                        Mijn verontschuldiging als het een beetje hard kiinkt, maar dat is wat ik opmaak uit de foto's die u maakte, wanneer ik ze vergelijk met wat ik voor mijn lens kreeg in 1992.
                        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                        Comment


                        • #13
                          Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                          Hoi Cuco,

                          Als fotograaf in zo’n land heb je toch een gekleurde bril aan, je zal niet fotograferen wat volgens jouw cultuurbeeld overeen komt, je zoekt vooral de verschillen.
                          Ik luisterde naar de Indische collega’s, ik hoorde hun optimisme. Ze behoren wellicht nog tot een minderheid, maar die bovenlaag wordt toch groter, o.a. door buitenlandse investeerders die dankzij de stabiliteit economische activiteit durven ontwikkelen. Know-how stroomt door, opgeleide mensen blijven in hun eigen land en bouwen gestaag mee aan de ontwikkeling van hun land.

                          Ik bezocht er een fabriek van een multinational waar ik voorheen gewerkt had en zag dat ze fier toonden dat hun kwaliteitscijfers hoger waren dan de site in België waar ik gewerkt had (ze deden dat niet omdat ik er was, want ze wisten niet dat ik er ooit gewerkt had). En ik snap hoe dat kwam: het bedrijf was een toonbeeld van structuur en orde en de mensen zagen dat het werkte en waren gemotiveerd en namen die overtuiging mee naar huis, hun gemeenschap, hun leven en zo veranderen er dingen, traag maar gestaag en omdat mensen in zichzelf gaan geloven. Wij westerlingen verdienen er natuurlijk ook aan, maar alles tezamen vind ik dat geen probleem op voorwaarde dat we respectvol zijn voor elkaar.

                          Alles kan altijd beter en sneller, maar dat geldt evenzeer in ons Belgenlandje. Ik vermoed dat het in een “welwillende dictatuur” zeker sneller zou gaan, maar dan loopt het land een risico dat “welwillend” niet voor iedereen hetzelfde is.
                          Last edited by Riho; 25 december 2021, 10:15.
                          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                            Hoi Cuco,

                            Als fotograaf in zo’n land heb je toch een gekleurde bril aan, je zal niet fotograferen wat volgens jouw cultuurbeeld overeen komt, je zoekt vooral de verschillen.
                            Ik luisterde naar de Indische collega’s, ik hoorde hun optimisme. Ze behoren wellicht nog tot een minderheid, maar die bovenlaag wordt toch groter, o.a. door buitenlandse investeerders die dankzij de stabiliteit economische activiteit durven ontwikkelen. Know-how stroomt door, opgeleide mensen blijven in hun eigen land en bouwen gestaag mee aan de ontwikkeling van hun land.

                            Ik bezocht er een fabriek van een multinational waar ik voorheen gewerkt had en zag dat ze fier toonden dat hun kwaliteitscijfers hoger waren dan de site in België waar ik gewerkt had (ze deden dat niet omdat ik er was, want ze wisten niet dat ik er ooit gewerkt had). En ik snap hoe dat kwam: het bedrijf was een toonbeeld van structuur en orde en de mensen zagen dat het werkte en waren gemotiveerd en namen die overtuiging mee naar huis, hun gemeenschap, hun leven en zo veranderen er dingen, traag maar gestaag en omdat mensen in zichzelf gaan geloven. Wij westerlingen verdienen er natuurlijk ook aan, maar alles tezamen vind ik dat geen probleem op voorwaarde dat we respectvol zijn voor elkaar.

                            Alles kan altijd beter en sneller, maar dat geldt evenzeer in ons Belgenlandje. Ik vermoed dat het in een “welwillende dictatuur” zeker sneller zou gaan, maar dan loopt het land een risico dat “welwillend” niet voor iedereen hetzelfde is.
                            Het is allemaal waar wat u schrijft. Alleen: dat blijkt niet uit uw foto's. Die laten zien dat het er nog steeds aan toe gaat zoals dertig jaar geleden. Voor de aardigheid zocht ik op YouTube naar filmpjes van Main Bazar.

                            A walk through the Paharganj (Main Bazaar) area of Delhi, from New Delhi railway station on one end to the Hotel Metropolis and Delhi Metro on the other end....


                            Alles is er nog hetzelfde als dertig jaar geleden. Alleen de reclame voor Nokia en internet was er indertijd nog niet.
                            https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                            Comment


                            • #15
                              Re: I am living in Delhy and my profession is ...

                              Mooie reeks! Bij de bewerking van foto 2 zijn er wel wat halo's te zien. Dat moet je nog maar eens nakijken.
                              www.erikthomas.be

                              Comment

                              Working...
                              X