Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

    Dank je om deze nieuwe rubriek met dit verhaal te starten. Ik denk dat iedereen hier een beetje stil van wordt. Je hebt dit op een sobere, serene en toch heel duidelijke manier vastgelegd. Even iets om bij na te denken...
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #32
      Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

      Een kerstverhaal zonder goede afloop. Inderdaad om koud van te worden. Proficiat.

      Comment


      • #33
        Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

        Fotografie met een pakkende verhaal.
        Jouw weergave van de feiten, zegt ook iets over jou als persoon.

        Ik denk dat dit een heel mooi subforum wordt.
        mvgr
        antoine200
        Last edited by antoine200; 30 december 2007, 19:45. Reden: verkeer citaat

        Comment


        • #34
          Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

          Keiharde realiteit, die we nauwelijks kennen en ons niet kunnen voorstellen. Hier krijgen we van jou een glimp van die noodtoestanden... en wij hier maar klagen voor een prulligheid

          Jan, mijn volle appreciatie voor je werk
          nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

          Comment


          • #35
            Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

            Prachtige reeks!

            Laat ons stilstaan bij het gras dat niet groener is aan de andere kant,
            dat wij echt niets te klagen hebben
            en dat we eigenlijk maar een bende onverdraagzame mensen zijn met onze kleine probleempjes.
            We mogen ons twee pollen kussen voor wat we hebben;


            Hoedje af!! En mijn grootste bewondering.
            Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

            foto's

            Comment


            • #36
              Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

              Ben razend benieuwd geworden door de reakties maar ik zie enkel kruisjes
              wingske

              Comment


              • #37
                Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                Jan, mijn appreciatie

                Zo'n ervaring leert je inderdaad relativeren, 2 keer 3 weken Haïti was voor mij zo'n onderdompeling.

                Realistisch weergegeven, mee eens dat foto's te clean zijn om de volledige impact op de fotograaf weer te geven. Maar aan jou pakken ze deze niet meer af.

                Groeten,

                Sofie
                BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                Comment


                • #38
                  Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                  Tja,

                  Als opener kan dit tellen. Het meeste is hier al gezegd; wat mij persoonlijk enorm aanspreekt is dat jij eerst de toestemming vraagt aan deze mensen i.p.v. via enkele schokkende beelden proberen te "scoren".
                  Aan de mensen die naar Afrika willen gaan en iets verder willen zien dan de luxelodges: jullie zijn gewaarschuwd. Eénmaal Afrika en jullie zijn verloren!
                  Tenslotte Pendragon: grijp die kans met beide handen en doe hier iets mee zoals deze reeks (pm volgt nog...)!!!
                  Website: http://www.d-eye.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                    Sereen, niet vulgair, niet schokkend, maar realistisch in de mate van het mogelijke. Een aangrijpende reeks Pendragon. Het siert je hoe je het brengt.
                    Respect hoor.

                    Bedenking:
                    Buiten de materniteit is er nog aantal voorbeelden die bv. Afrika hedendaags typeren en die (minstens) even erg zijn. Maar dikwijls zijn deze voorbeelden terug te brengen onder de noemer "wat mensen andere mensen aandoen"
                    Kijken we maar naar Oost-Congo. Kindsoldaten, sexslavinnen, massale verkrachtingen als wapen, ... Soms zou ik er ginds eens met een serieuze bezem willen doorvlammen. Maar denk niet dat ik ooit terug ga.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                      Een hele sterke reeks!

                      Dit forumonderdeel was trouwens een bijzonder goed idee. Ik denk dat het een van mijn favoriete plekjes zal worden om knappe fotografie te bekijken.
                      fotofarah
                      Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht
                        Ben razend benieuwd geworden door de reakties maar ik zie enkel kruisjes
                        wingske
                        Raar nu zie ik ze wel
                        Pakkende beelden ,de situatie aldaar perfekt weergegeven Een aangrijpende reeks ,laat duidelijk zien hoe goed we het hier wel hebben
                        wingske

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                          Slik...in wat voor een wereld leven wij eigenlijk?

                          Wij hadden ons niemand beter kunnen indenken om deze ruriek te openen en dan nog met zo'n realistische, pakkende reportage.

                          Dank je wel Jan en ik wil je met deze ook al proficiat en alle geluk toewensen in je nieuwe functie.
                          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                          Grtjs, Jacky

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                            Knap hoe je door de sereniteit waarop je dit in beeld bracht, me laat stil staan bij deze toestand!

                            PS: bedankt BD om dergelijk subforum op te richten, zodat deze reportages aan bod kunnen komen!
                            Filip De Vos - Foto albums

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                              Dit is een prachtige reeks om deze rubriek te openen. Niet alleen fotografisch (dat zijn we intussen al gewend van jou), maar meer nog omdat ze op zo een pakkende manier de realiteit schetst in een doorsnee Afrikaans land. Het bevestigt mijn beeld van dat deel van de wereld zoals ik dat al eerder in reisbeschrijvingen heb gelezen.
                              Hoed af ook voor de sobere en van alle 'sensatie' ontdane manier waarop je deze realiteit weet weer te geven.
                              Frebeat

                              Meer foto's op http://www.sightings.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                                De realiteit kan hard zijn. Bedankt voor dit trieste verhaal!
                                Hoe meer een mens aan God toeschrijft, hoe minder hij in zichzelf vindt. (Mega, I (3), 29 e.v.)

                                Comment

                                Working...
                                X