Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beetje verliefd op New York

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beetje verliefd op New York

    Onlangs bracht ik voor het werk enkele dagen door in New York. Ik was er nog nooit geweest en had gelukkig de mogelijkheid wat rond te wandelen.

    Je heb bij zo een bekende stad in het achterhoofd altijd beelden die je al ooit op TV of elders hebt gezien. Het is dan altijd leuk die stereotypen eens in het echt te zien. Soms overtreft de werkelijkheid zelfs je verwachtingen, zoals bij dit stoomlek nabij de Radio City Music Hall.



    Vanzelfsprekend doe je de 'klassiekers' als je maar enkele uren tot je beschikking hebt. Daarbij ben je als toerist gemakkelijk herkenbaar want je loopt voortdurend naar boven te kijken.



    De foto hierboven is één van de torens in het Rockefeller center. Je kan er een lift naar boven nemen, naar 'Top of the Rock'. Dat levert plots een heel ander perspectief op.



    Top of the Rock biedt een mooi uitzicht op Central Park, hetgeen je vanop de Empire State Building niet hebt. Een ander voordeel is dat je vanaf de Empire State Building geen foto's kan maken van.... de Empire State Building.



    Wolkenkrabbers hoeven niet noodzakelijk in de wolken te verdwijnen. Op een regenachtige dag hangen de wolken soms zo laag dat het licht van de torens reflecteert in het lage wolkendek. Zoiets leverde het volgende sprookjesachtige effect op toen ik 's avonds dwars door Central Park terug naar het hotel wandelde.



    Al die hoogbouw lijkt misschien typisch Amerikaans maar toch is New York anders dan steden als Chicago waar geen enkel gebouw ouder lijkt dan 10 jaar. Je treft er naast nieuwbouw ook mooie oudere gebouwen en dat levert dikwijls mooie contrasten op, zoals hier bij de Saint Eli Shrine.



    Ook de vele watertorens die overal op daken staan contrasteren dikwijls mooi met de strakke gebouwen erom heen. Dit is een opname vanaf Brooklyn Bridge.



    Natuurlijk kan je fantastische panorama's maken van deze stad, zowel vanaf de top van flatgebouwen als aan de overkant van de Hudson of East River. Daarvoor ontbrak me helaas de nodige tijd. Dat is gelukkig het gedroomde excuus om deze stad ooit nog eens te bezoeken
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Een beetje verliefd op New York

    new york prachtig in beeld gebracht hoor
    vooral die 5de is bijna of de toren in brand staat
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Een beetje verliefd op New York

      heel mooi weergegeven

      Comment


      • #4
        Re: Een beetje verliefd op New York

        mooie foto's.. had ik maar verlof was ik ook weg
        ::| Verbeelding |::

        Comment


        • #5
          Re: Een beetje verliefd op New York

          knappe reeks Vooral de laatste 2 met contrast tussen oud en nieuw zijn prachtig
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Een beetje verliefd op New York

            Mooie plaatjes. Eerste typisch Amerikaans
            Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

            Comment


            • #7
              Re: Een beetje verliefd op New York

              Prachtige reportage!
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

              Comment


              • #8
                Re: Een beetje verliefd op New York

                Very nice!

                Smt.
                Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Een beetje verliefd op New York

                  Hele mooie reportage
                  Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                  Mijn foto's
                  Mijn blogje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een beetje verliefd op New York

                    als ik me een voorstelling maak van New York, is het zo als de eerste opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een beetje verliefd op New York

                      Knappe reeks
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een beetje verliefd op New York

                        Altijd leuk om vanuit mijn luie stoel een blik te werpen op de andere kant van de wereld ... zonder een stijve nek te krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een beetje verliefd op New York

                          Knappe reeks. Sfeer is mooi weergegeven vooral in de eerste. Ik ben er geweest in 2000 jammer genoeg zonder degelijk fototoestel. Mooi excuus om nog eens terug te gaan (en de lage dollar natuurlijk ).
                          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                          Comment

                          Working...
                          X