Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aushwitz - Birkenau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Aushwitz - Birkenau


    de hoofd ingang Birkenau, het 2° kamp (buitenzijde)



    binnen het kamp, de eindbestemming, met links de ramp (verzamelplaats), gaskamers op 200m!! (Binnenzijde), barakken links en rechts



    zicht op de ramp vanuit de wachttoren boven de ingang, links en rechts de barakken, voor de bomen zijn de 3 gaskamers en 2 crematoria








    barakken, vooraan de nog originele, achteraan zijn ze afgebroken, enkel de stoorstenen blijven over



    de ramp-verzamelplaats



    de ramp-verzamelplaats





    leef en slaapplaats , met 5 personen per brits, op de planken
    en



    ingang gedynamiteerde gaskamer en achteraan bovengronds de resten van een crematoria


    meer foto's (Deel 1) >> https://flic.kr/s/aHsmSjRVWJ

    een "MUST" om er heen te gaan, je word er stil van, bezoek neem 2-3 volle dagen voor Kamp Aushwitz en kamp Birkenau

  • #2
    Re: Aushwitz - Birkenau

    reeks die blijft kleven.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Aushwitz - Birkenau

      Interessant om te zien hoe anderen deze plaats in beeld brengen.
      Ik heb ongeveer 15 voormalige kampen bezocht. Als dat je interesse heeft kan ik Gross Rosen aanraden, dat is weinig gekend maar voor mij een van de 'favoriete' (al is dat een raar woord om te gebruiken in die context...).

      Comment


      • #4
        Re: Aushwitz - Birkenau

        Ik krijg hier de kriebels van.....

        Comment


        • #5
          Re: Aushwitz - Birkenau

          Mijn vader was krijgsgevangen in Stalag XVII B ; achteraf is dat kamp met de grond gelijkgemaakt.

          Stalag XVIIB was een krijgsgevangenenkamp ; geen Concentratie kamp . Hier ligt nog steeds zijn ontslagbrief van toen .

          Comment

          Working...
          X