Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de kust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Aan de kust

    Een serietje van een wandeling langs de kust van Bredene. Er stond een stevig briesje dus trokken de surfers er op uit om de torenhoge golven te trotseren 😉. Doel van deze serie was een geheel te creëren qua onderwerpen en kleuren. Alvast bedankt voor jullie feedback!
    Grotere versies op aanvraag.












    Last edited by Black Fly; 6 april 2021, 23:23.
    www.erikthomas.be

  • #2
    Re: Aan de kust

    Het is moeilijk om in deze rubriek (en een aantal andere rubrieken) reacties te ontvangen. Toch hoop ik op enige feedback. Ik heb immers geen tot zeer weinig ervaring met het maken van fotoreeksen. Ik begrijp dat de bewerking misschien niet ieders goesting is, maar toch graag enige feedback wat je mooi of niet mooi vindt. Geen reacties = mensen blijven onverschillig en dat wil je toch niet als fotograaf. Dat is ook een vorm van feedback natuurlijk .
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Aan de kust

      ik vind de reeks best interessant...
      Foto 1 : spreekt me niet direct aan...
      Foto 2 : vind ik wel een mooi beeld in al zijn rust en eenvoud toch duidelijk de zee sfeer erin.
      Foto 3 ; Kleuren combo vind ik beter hier dan bij foto 2 maar mis wel het manneke...
      Foto 4 : Mooi met ook passende de golven erbij...
      Foto 5 : Meer moet dat niet zijn ...simpel maar mooi...en sprekend...
      Foto 6 . Toont dan weer goed de woestheid van de zee...

      Alles samen best een mooie fotoreeks...
      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Aan de kust

        Bedankt voor je uitgebreide feedback!! De kleur van de zee in foto2 kijk ik nog eens na want de zee ziet er in foto3 inderdaad mooier uit van kleur. In principe heb ik zelfde toning gebruikt, maar mogelijk was het licht tussen die shots gewijzigd.
        www.erikthomas.be

        Comment


        • #5
          Re: Aan de kust

          Vind het een mooie reeks geworden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Aan de kust

            Dankjewel Bouk!
            www.erikthomas.be

            Comment


            • #7
              Re: Aan de kust

              Een rubriek, waar ik zelden kom...
              De eerste lijkt me niet aan te sluiten bij de rest.
              Alhoewel met die éne persoon, passen 1, 2 en 4 dan wel samen.
              Bij 3 en 6 mis ik die persoon.
              Bij 5 mis ik hem niet, daar zijn stoel er nog staat.
              Kan wel genieten van je reeks!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Aan de kust

                Ik moet blijkbaar wat meer aandacht schenken aan de categorieën. Ik klik op "nieuw"en bekijk wat er verschijnt.
                Mijn persoonlijke mening (en dat bindt dus enkel mezelf !) is dat een reeks om een gezamenlijk onderwerp vraagt. Dat onderwerp moet voor de persoon die dit plots voor zich geworpen krijgt, makkelijk te identificeren zijn (hij/zij heeft niet de achtergrond , het ter plaatse zijn, de sfeer) van de fotograaf. Je maakt het makkelijk door een concrete titel of door het onderwerp prominent in de beelden te laten in het oog springen.
                Zo vind ik de onderste 3 beelden wel onder de titel "golfslag aan het strand".
                Nogmaals : eigen visie.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Aan de kust

                  Bedankt JumpingJacquesFlash voor je uitgebreide feedback! In de eerste foto staan o het gebouw links schilderingen van vissen. Dat was voor mij de overgang naar de zee. Maar het is goed om te zien hoe iemand anders het ervaart.
                  Ook bedankt CMM voor je feedback. Goede titels verzinnen is niet mijn sterke punt 😉.
                  Last edited by Black Fly; 10 april 2021, 19:30.
                  www.erikthomas.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aan de kust

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Vind het een mooie reeks geworden.
                    grt,bouk.
                    yep, vind ik ook...

                    Rob,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aan de kust

                      Bedankt Rob!
                      www.erikthomas.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aan de kust

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                        Het is moeilijk om in deze rubriek (en een aantal andere rubrieken) reacties te ontvangen. Toch hoop ik op enige feedback. Ik heb immers geen tot zeer weinig ervaring met het maken van fotoreeksen. Ik begrijp dat de bewerking misschien niet ieders goesting is, maar toch graag enige feedback wat je mooi of niet mooi vindt. Geen reacties = mensen blijven onverschillig en dat wil je toch niet als fotograaf. Dat is ook een vorm van feedback natuurlijk .
                        Een reeks bestaat voor mij uit een serie foto's die iets gemeenschappelijk hebben. In uw geval is dat de zee, denk ik. En als dat zo is, dan past de eerste foto niet zo goed in de reeks.
                        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aan de kust

                          Voor mij zitten er een aantal heel leuke beelden in. Als "reeks" kijkt het voor mij wel moeilijk wegens te veel herhaling van het zoomniveau. Foto 2 en 3 zijn identiek dezelfde; bedek bij die foto van de surfer op het water een keer de lucht. Zo heb je enkel het wateroppervlak en de surfer. Lijkt me veel interessanter qua beeld. Foto 4 en 5 zijn voor mij ook identieke beelden; hetzelfde standpunt tegenover de branding. Ik zou één van de twee kiezen, die met de vislijnen en het andere beeld weglaten. Foto golfbreker; dek de lucht eens af zodat je enkel de aanrollende golven hebt en de golfbreker. Veel sterker beeld. Van de zes beelden zijn de laatste vijf telkens een stuk zee en een stuk lucht, probeer dat patroon open te breken, voor mij balanceert het op het randje van saai. Het eerste beeld had ik net iets wijder genomen zodat de gebouwen aan de zijkant er helemaal op stonden. Wel goed gezien die hangars aan de kaaien om dat mee op te nemen in je reeks.
                          www.freddyhelsen.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aan de kust

                            Bedankt voor je feedback ddyhel. Een terechte opmerking dat het steeds land/zee en lucht is. Dat patroon doorbreken is een goede tip waarmee ik rekening zal houden. Was op stap met enkel een 85 mm prime dus het klopt dat er wat dat betreft weinig variatie is. Saai wil ik zeker niet, dus variatie is het sleutelwoord dat ik meeneem naar eventueel volgende fotoreeksen!
                            www.erikthomas.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aan de kust

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                              ...Was op stap met enkel een 85 mm prime dus het klopt dat er wat dat betreft weinig variatie is....
                              De lens maakt niks uit. Ik werk zelf ook altijd met prime lenzen: 35mm als werkpaard voor alles en soms de 85mm voor portretten. Het gaat om het kijken en beslissen wat je wel en vooral wat je niet mee neemt in je beeld. Met zoomniveau bedoel niet "alles op 85mm", wel hoe jij je positioneert tegenover je onderwerp een hoe je dat kadreert.
                              www.freddyhelsen.be

                              Comment

                              Working...
                              X