Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang vanop balkon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang vanop balkon

    Hallo, mijn beurt voor de traditionele "foto's van het seizoen".

    Genomen zonder statief (geen plaats meer in de autokoffer door de beauty case van vrouwlief :-)). Anders kon vooral de 2de een tikje scherper genomen worden.

    Tip: heb ondertussen op vakantie ook kunnen vaststellen dat een EOS 450D standaard een scherpte instelling van 3 op een schaal van 7 gebruikt. Ik vond dat een aantal van mijn foto's niet altijd goed scherp waren (of via software aangepast moesten worden). Ik heb dit aangepast naar 4 en is stukken beter (deze voorbeelden zijn nog op 3 genomen).

    Alvast bedankt om te kijken.
    Groeten,
    Stefan



    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 55,00 mm
    Shutter Speed: 1/50 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 55,00 mm
    Shutter Speed: 1/25 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 100


    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 55,00 mm
    Shutter Speed: 1/40 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 100

  • #2
    Re: Zonsondergang vanop balkon

    't Zijn drie goeie...
    Eerste vind ik persoonlijk de beste.
    Tweede heeft ook wel iets met de schaduwen van de palen op de voorgrond, die naar de zon gericht zijn. Derde is bijna 't zelfde als de tweede, maar werkt voor mij iets minder.

    Mvg

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang vanop balkon

      Doe maar de 2e voor mij. De lange schaduwen van de paaltjes geven de foto wat extra, goe bezig SSK
      www.davidbarbe.be

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang vanop balkon

        Had de persoon met de voeten in het water gestaan dan was #2 voor mij een mooie geweest.
        Nu geen van drie echt lekker.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang vanop balkon

          Tja, beste plaatwerker, ik had mijn vuvzela niet bij om die persoon het water in te jagen. Als de zon ondergaat, gaat het meestal zo snel dat ik niet echt de tijd had te wachten op een interessant extra onderwerp in beeld (bvb. een boot of een vlieger).
          Ben al content dat je zeer kritisch oog ze niet onvoorbiddelijk naar het walaha der mislukte foto's stuurt
          De derde foto is slechts een paar minuten later, en het schaduweffect van de paaltjes is al bijna volledig weg.
          Beste groeten,
          Stefan

          Comment

          Working...
          X