Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergang @ Tenerife

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonsondergang @ Tenerife

    met een vrouwelijke palmboom erbij



    of

  • #2
    Re: zonsondergang @ Tenerife

    De kleuren zijn wel mooi, maar ik mis precies nog iets.

    Er is bijvoorbeeld nergens de horizon te zien, de overgang tussen land/zee en lucht. Niet dat dit altijd noodzakelijk is, maar ik mis het toch wel bij deze foto. Nu zie ik een stukje van een palmboom met op de achtergrond een mooi gekleurde lucht.
    Daarnaast is de titel zonsondergang, dus ik mis een beetje de zon, of toch alleszinds een duidelijke gloed waar de zon aan het ondergaan is of net ondergegaan is.
    Last edited by molotovke; 10 september 2008, 08:26. Reden: aangevuld
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: zonsondergang @ Tenerife

      Je hebt een voorgrond en lucht maar helaas geen hoofdonderwerp.
      Het natuurlijk kader had trouwens voor een mooie foto kunnen zorgen indien je een hoofdonderwerp had gehad.
      Wim

      Comment


      • #4
        Re: zonsondergang @ Tenerife

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
        Je hebt een voorgrond en lucht maar helaas geen hoofdonderwerp.
        Het natuurlijk kader had trouwens voor een mooie foto kunnen zorgen indien je een hoofdonderwerp had gehad.
        Wim
        deze begrijp ik niet zo goed? een hoofdonderwerp? bedoel je dan iets of iemand die op de voorgrond staat? dat zou dan toch de volledige sfeer die uitgestraald word verpesten. de palmboom is zowel de omgeving als hoofdonderwerp. (naar mijn persoonlijke mening)

        Comment


        • #5
          Re: zonsondergang @ Tenerife

          Voor mij is dat toch ook wel wat minnetjes als (hoofd)onderwerp hoor.
          Bij een foto met zo'n titel verwacht ik op zijn minst een zon te zien ... en dan heb je meteen het hoofdonderwerp waar Wim waarschijnlijk op doelt.

          Op zich heeft die palmboom weinig te vertellen (geen bijzondere vormen en weinig detail - op mijn niet-gecalibreerd scherm ten minste) en het kleurenpallet is ook niet echt iets wat me aanspreekt.

          Met een foto wil je meestal iets weergeven of vertellen. Wat was de boodschap die jij kwijt wilde ? Voor mij straalt ie eerlijk gezegd weinig sfeer uit moet ik zeggen.

          Nu, ik ben zelf nog een bleu-ke op dit gebied, maar ik hoop toch dat je mijn feedback ook als opbouwend ziet.
          Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

          Comment


          • #6
            Re: zonsondergang @ Tenerife

            dus omdat er in de titel zonsondergang staat, verwachten jullie een zon te zien? dus had ik palmboom @ tenerife genomen als onderwerp, dan klopte de foto meer naar onderwerp?

            ik aanzie alle feedback als positief, je kan er altijd wel iets uit leren. daarom ook dat er foto's op fora zoals deze komen

            Comment


            • #7
              Re: zonsondergang @ Tenerife

              Met palmboom @ Tenerife als onderwerp hadden we waarschijnlijk iets meer palmboom verwacht

              Ik volg de rest volledig in hun redenering. De omkadering is er: een mooie achtergrond en een stuk palmboom. Maar je hebt niet echt een onderwerp, een eyecatcher, de foto zelf straalt niets uit.
              Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

              Comment


              • #8
                Re: zonsondergang @ Tenerife

                volgende keer we op tenerife geraken weet ik dus wat gedaan deze verbeteren

                Comment


                • #9
                  Re: zonsondergang @ Tenerife

                  Oorspronkelijk geplaatst door redcap Bekijk bericht
                  volgende keer we op tenerife geraken weet ik dus wat gedaan deze verbeteren
                  Heerlijke redenering

                  Ik denk dat ik binnenkort dan ook terug op vakantie moet, heb ook enkele foto's waar ik niet helemaal tevreden van ben
                  Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                  Comment

                  Working...
                  X