Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang Honduras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang Honduras

    Eerste keer op dit forum en eerste keer dat ik foto's laat zien. Alle opbouwende kritiek is meegenomen.
    Het zijn 2 foto's op exacte dezelfde locatie genomen (wel alweer een tijd geleden) echter met een verschillende compositie. De toevallige passant was mooi meegenomen
    Zelf niets meer veranderd in Lightroom aangezien de jpeg's mooi genoeg zijn geworden.


    Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

  • #2
    Re: Zonsondergang Honduras

    De eerste foto vind ik heel mooi, onderwerp, kleur, licht, mooie speling in het water op 1/3 van de foto en voor de rest een machtige lucht
    Als je meerdere foto's plaatst gaan we ze altijd vergelijken en is de ene beter dan de andere... de tweede zegt mij niet veel...
    Beter één foto waarop wij ons kunnen focussen...
    Mooie foto

    grt
    Gerrit

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang Honduras

      Foto1 is het meer interressante beeld. Ik had links de heuvels en rechts de uitstekende wolk weggelaten. Deze trekken eerder de aandacht dan de kajak.

      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang Honduras

        ga ook voor de eerste !!! tof ,grts Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang Honduras

          vind het een moeilijke; eerste heeft een djuidelijk onderwerp in de kijker wat meerwaarde heeft, maar in de 2e vind ik de rust van de golven een pak aangenamer, ook de lucht is daar wat rustiger, dus een nipte wat mij betreft.
          allebei wel mooie platen, een sterke binnenkomer!!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang Honduras

            Bedankt voor de commentaar allemaal. Ben zelf ook aan het twijfelen naar mijn favoriet, exact om de redenen van stevwout. Daarom heb ik beide hierop gezet.
            Ze zijn genomen op een reis door Centraal Amerika op het eiland Utila in Honduras. Tot nu toe de mooiste zonsondergangen uit mijn leven daar meegemaakt. Ben dan ook zeer gelukkig met de geslaagde foto's. Natuurlijk zijn dit foto's op de juiste locatie en tijd.

            Moet wel met pijn in mijn hart zeggen dat de helft van de foto's die ik toen had genomen gestolen zijn. Iemand had mijn sd card doosje verward met een kredietkaart doosje denk ik . Aan de andere kant heb ik mijn camera nog en zat hier een SD kaart in met de andere helft van mijn foto's op.

            Nu ben ik meer opzoek om het simpelere werk mooi vast te leggen (in mijn buurt dus). En ook aan het twijfelen om een cursus te gaan volgen, meer om feedback te krijgen en een constante druk te voelen om meer foto's te nemen. Ook ben ik aan het kijken om analoog te gaan om een nog betere feeling te krijgen.
            Ik zal proberen om de zoveel tijd eens een foto te posten zodat ik kan verbeteren.
            Last edited by guidomarree; 9 juli 2020, 10:04.
            Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang Honduras

              Ik vind beide foto's zeker en vast geslaagd. De eerste geeft wat meer 'actie' weer, terwijl de 2de rust uitstraalt. Prima dus!

              E.T.
              "De gustibus et coloribus non est disputandum"

              Comment

              Working...
              X