Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnebadend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnebadend

    Eens een ander onderwerp proberen.
    Omdat ik totaal beginner ben zijn het nogal standaardoefeningen die ik jullie voorleg. Mijn welgemeende excuses hiervoor.


    de vleugels uitslaan by Rat Babysnake, on Flickr

    Nikon D3000
    Lens vr 55-300mm f/4.5-5.6
    Exposure 0.002 sec (1/500)
    Aperture f/5.6
    ISO Speed 125
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

  • #2
    Re: zonnebadend

    Nooit u excuseren voor iets wat wij in onze beginperiode veel slechter deden dan jij. Of je nu beginner bent of niet, iedereen verdient respect
    Paar tips zal ik u meegeven: In het begin is het heel belangrijk dat je uw camera goed leert kennen. Probeer in het begin zoveel mogelijk foto's te maken in horizontale positie met je camera. Waar we over praten is dus 'beeldtaal'. We willen een foto laten spreken als het ware. In deze positie leert u een goede vaste houding onder de knie te krijgen ten opzichte van het afdrukken en het gebruik van de hulpknoppen op je camera(indien goed vooraf ingesteld). Bepaal je compositie zoveel mogelijk in je zoeker. Ga pas uitsnijden, danwel croppen in een later stadium, wanneer overbodige details niet in een foto thuishoren.

    Je foto: Hier heb je al enig inzicht hoe je wil werken met scherptediepte. De eerste zwaan scherpt en het Bokeh op de achterliggende zwaan verrassend leuk gedaan. Hoe het beeld er precies had moeten uitzien, daar kom je vanzelf wel achter
    Kijk even op deze site, en ga stap voor stap lezen wat je wil en eventueel interesseert. Veel succes
    Natuurlijk kan er nog veel meer op de foto worden aangemerkt, maar ik vind het niet noodzakelijk, rekeninghoudend met je beginfase.
    Last edited by purmer; 24 oktober 2012, 13:35.

    Comment


    • #3
      Re: zonnebadend

      bedankt voor het compliment en de tips.

      De site waarheen je verwijst had ik al gevonden (staat bij mijn favorieten) en af en toe lees ik er een artikeltje uit.
      Moet eerlijk toegeven dat ik het fototoestel al bijna 2 jaar in mijn bezit heb, ik heb het gekocht om mijn aquarium te fotograferen (sportstand, geen flits, schuin voor het aquarium en trekken maar ). Echter hoe langer hoe meer begin ik andere takken in de fotografie te ontdekken. Waardoor ik inderdaad steeds meer gedwongen wordt om de werking van mijn toestel door te krijgen, met de handleiding en internettips dus .

      Staat er trouwens ergens een topic over al de technische termen die jullie gebruiken? Croppen bvb, ik heb eens opgezocht en kom er niet echt uit.

      Veel is er van de foto niet afgesneden (een stukje gans dat daar nog ergens in de weg zwom).
      Ik kan overigens de aanmerkingen best gebruiken. Is de bovenkant van de kop en het puntje van de snavel niet wat overbelicht? Ik krijg het niet donkerder zonder de rest te donker te maken.
      http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

      Comment


      • #4
        Re: zonnebadend

        niemand anders die zijn mening wil geven?
        http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

        Comment


        • #5
          Re: zonnebadend

          Zeker niet slecht.
          Ik zit nog een beetje in de knoei met de compo, ik vind de vleugels wat ongelukkig afgesneden, misschien was het beter geweest als er wat meer van de vleugels opstond, of helemaal niet.
          Ook is hij hier en daar wat overbelicht.
          Maar toch geen slechte poging hoor, blijven posten, die foto's
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: zonnebadend

            Vind het ook wel een leuke foto. De zwaan staat er goed scherp op en de achtergrond is niet storend.
            Had ook wel wat meer van de vleugels willen zien..

            Comment


            • #7
              Re: zonnebadend

              de zon heeft je hier parten gespeeld.
              mij stoort de overbelichte witte plek op de kop van de eerste zwaan.

              Comment


              • #8
                Re: zonnebadend

                De zon speelde me inderdaad parten, die stond langs de overkant van de vijver en dit was de enige kant waar ik aan de vijver kon geraken. Ik heb al geprobeerd om het weg te werken maar dat lukt me niet. Wat kan ik beste doen om dat overbelichte volgende keer niet voor te hebben? iso naar beneden?
                Minder vleugel vind ik zelf geen optie, meer vleugel is niet mogelijk door (een stuk van) een eend die in de vijver zwom (die ik er af heb gesneden). Zie de kringen in het water rechts.
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment

                Working...
                X