Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijne Majesteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijne Majesteit

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Zijne Majesteit

    Onze Mathilde staat er goed op.
    Leuk met die mensen op de achtergrond, dat geeft je een goed beeld van het moment.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Zijne Majesteit

      mooie foto.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Zijne Majesteit

        Ik ben wat in verwarring door de titel. Waarom niet "Hare Majesteit"?

        Prima foto verder
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Zijne Majesteit

          Onze Mathilde in volle actie. Mooi weergegeven
          grt. Ria

          Comment


          • #6
            Re: Zijne Majesteit

            Mooie foto, vooral bijzonder door de inhoud. Dit kan je niet iedere dag fotograferen.
            https://www.facebook.com/devrieset/

            Comment


            • #7
              Re: Zijne Majesteit

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Ik ben wat in verwarring door de titel. Waarom niet "Hare Majesteit"?

              Prima foto verder
              Potverdorie, wat een misser in de titel
              Allen bedankt voor de goede commentaren. Ik mocht er bij zijn en dat is uitzonderlijk zeker nu met de veiligheidsregels.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Zijne Majesteit

                Zeer geslaagde foto

                Comment


                • #9
                  Re: Zijne Majesteit

                  Goed gedaan!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zijne Majesteit

                    Hare majesteit gaat hier niet zo blij mee zijn, de huid lijkt plastiek, de houding is door de hoek van de foto vrij krampachtig, kijk maar eens naar net onder haar rechteroor, waar haar kin versmelt met haar hals. Zoiets kan je niet voorspellen, en het zal ongetwijfeld moeilijk zijn om de juiste positie te pakken.
                    Er is geen EXIF informatie voorhanden, jammer, want ik 'vrees' dat het om een foto gaat waarvan de schuiverkes ver moesten gaan om er iets van te maken. Zeker als ik zie wat er op de achtergrond allemaal verdwijnt door je bewerking.
                    Alle 'wauws' en 'goed gedaan' ten spijt, doe je deze dame geen eer aan.
                    Het gaat mij niet om het afbreken van je foto, eerder om het niveau op te krikken. Post eens je EXIF, dan zien we wel...
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zijne Majesteit

                      Ik vind het een mooie omzetting. Ook het standpunt is goed gekozen. Maar, en misschien doelt Lieven Lema ook daarop, het lijkt alsof Hare Hoofd los staat van Hare Lichaam. Kan ook komen door mijn retina scherm. Als ik foto's op m'n werk bekijk, zien ze er vaak anders, qua scherpte, uit dan thuis.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zijne Majesteit

                        Dat je hier een bevoorrechte plaats kreeg staat buiten kijf. Ik vermoed dat de bewegings vrijheid ook heel beperkt zal geweest zijn. Dit in acht genomen, vind ik het niet zo slecht gedaan. Zelf zou ik minder contrast er in steken. Zou denk ik wat zachter overkomen en meer passend bij het beeld dat ik van Koningin Mathilde heb.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zijne Majesteit

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                          Maar, en misschien doelt Lieven Lema ook daarop, het lijkt alsof Hare Hoofd los staat van Hare Lichaam. Kan ook komen door mijn retina scherm. Als ik foto's op m'n werk bekijk, zien ze er vaak anders, qua scherpte, uit dan thuis.
                          Haar hoofd en lichaam zijn één, zoveel is zeker in de werkelijkheid. En ik heb ook een retina scherm.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zijne Majesteit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Hare majesteit gaat hier niet zo blij mee zijn, de huid lijkt plastiek, de houding is door de hoek van de foto vrij krampachtig, kijk maar eens naar net onder haar rechteroor, waar haar kin versmelt met haar hals. Zoiets kan je niet voorspellen, en het zal ongetwijfeld moeilijk zijn om de juiste positie te pakken.
                            Er is geen EXIF informatie voorhanden, jammer, want ik 'vrees' dat het om een foto gaat waarvan de schuiverkes ver moesten gaan om er iets van te maken. Zeker als ik zie wat er op de achtergrond allemaal verdwijnt door je bewerking.
                            Alle 'wauws' en 'goed gedaan' ten spijt, doe je deze dame geen eer aan.
                            Het gaat mij niet om het afbreken van je foto, eerder om het niveau op te krikken. Post eens je EXIF, dan zien we wel...
                            Lieven je bent een kanjer in woordgebruik bij je opmerkingen en daar geniet ik van. Ik ga je ook niet tegenspreken maar voeg er wel volgende toelichting bij :
                            De opname komt uit een reportage bij het bezoek van ons Koningspaar aan Haacht n.a.v. 20 jaar Vlaams-Brabant waar ik als "huisfotograaf" werd op uitgenodigd. Om een goede opname te selecteren uit kilometerslange opnames wurm je u tussen persfotografen. Een prima standpunt krijg je niet cadeau, dan moet je studiowerk doen waar je alles zelf onder controle hebt. Ik had hier een bevoorrechte plaats beet en als je de situatie goed bekijkt zal er moeilijk een betere opname te maken geweest zijn. Dergelijke foto's horen thuis bij journalistiek waar je de bult met de buil moet nemen. De opnames zijn fragmenten en meestal uniek maar liggen moeilijk bij sommige amateurfotografen waarover ik geen verdere discussie voer. Kortom : Straatfotografie en journaalisme vind ik de boeiendste categorie in de fotografie.
                            Of Hare Majesteit dit een goede foto vindt en hiermee gelukkig is zal je haar zelf moeten vragen ! Afwerking in normale wijze met doordrukken en/of tegenhouden. De exifs indien je daar wijzer mee wordt : Iso 3200 - Sluiter 1/125 - Diafragma 6.3 - Brandpunt 62 mm.
                            Al diegenen die reageerden van harte dank !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zijne Majesteit

                              Ik ga mee in de beoordeling van LievenLema. Heb wel begrip voor de omstandigheden waarin de foto is genomen maar dat heeft niets met de plastieken huid te maken en de zwarte randen aan de haargrens. Volgens mij kon het diafragma toch wel wijder open en de ISO wat meer naar beneden. Nu zijn de hooglichten van het boek nogal weerkaatsend in het gezicht. Het lijkt inderdaad of haar hoofd er ergens in geplakt is en het lichaam van iemand anders komt.
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment

                              Working...
                              X