Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zicht op zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zicht op zee

    maar dan door het amfitheater (die Romeinen wisten ook wel waar ze ze moesten bouwen)


    UPDATE

    Exif origineel (heb een beetje gecropt):
    1/400 sec
    f-stop: f 8
    ISO 200
    brandpuntsafstand 45 mm

    Groetjes,
    Miet
    Last edited by laatbloeier; 25 augustus 2011, 07:28. Reden: update
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

  • #2
    Re: Zicht op zee

    door omstandigheden zat een Zuiders reisje er deze zomer niet in! Maar met jouw foto, pfff er serieus zin in ! Er sprekend en aantrekkelijk!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Zicht op zee

      Heel fraaie opname, maar voor mij mag hij een beetje meer contrast, middenstee schuiver van het histogram een beetje naar rechts schuiven en je kan zelf oordelen
      Renée

      Comment


      • #4
        Re: Zicht op zee

        Update geplaatst. Beter? Verder naar rechts, dan werd hij wel echt donker.
        oefenen = leren
        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

        Comment


        • #5
          Re: Zicht op zee

          Zie echt niet zo vel verschil ik had het histgram geplaatst op deze waarden
          links 5 - midden 0.60 - rechts (niet gewijzigd) 255 en als ik die naast mekaar zet is er wel meer verscil dan bij de update bij u en toch niet te donker, misschien eens controleren?
          Renée

          Comment


          • #6
            Re: Zicht op zee

            een voorstel, boven croppen tot een cm boven de bovenste ramen, en dan een krachtige zwart wit omzetting, wat denk je?


            groetjes
            renske

            Comment


            • #7
              Re: Zicht op zee

              Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
              Zie echt niet zo vel verschil ik had het histgram geplaatst op deze waarden
              links 5 - midden 0.60 - rechts (niet gewijzigd) 255 en als ik die naast mekaar zet is er wel meer verscil dan bij de update bij u en toch niet te donker, misschien eens controleren?
              Renée
              Dat vind ik toch wèl erg donker. Het groen in de onderste bogen begint dicht te lopen.
              Met de methode die Vinnydizzy adviseerde (treshold en levels om het histogram bij te
              stellen) kom ik zelfs tussen het origineel en de update terecht.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Zicht op zee

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Dat vind ik toch wèl erg donker. Het groen in de onderste bogen begint dicht te lopen.
                Met de methode die Vinnydizzy adviseerde (treshold en levels om het histogram bij te
                stellen) kom ik zelfs tussen het origineel en de update terecht.
                Ja, Plaatwerker, maar ik heb Vinnydizzy intussen gevraagd om zijn methode voor Photoshop eens uit te leggen voor Photoshop Elements, en daar gaat dat dus niet. Dus roeien we met de riemen die we hebben
                oefenen = leren
                Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                Comment


                • #9
                  Re: Zicht op zee

                  Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                  Ja, Plaatwerker, maar ik heb Vinnydizzy intussen gevraagd om zijn methode voor Photoshop eens uit te leggen voor Photoshop Elements, en daar gaat dat dus niet. Dus roeien we met de riemen die we hebben
                  Ja, inderdaad, dat kon hij niet uitleggen voor PS(E).

                  Maar daardoor heb ik mij niet laten tegenhouden:

                  Met knipogen in de threshold kan ik ook precies zien waar de wit en zwartplekken zitten.
                  En dan komt mijn volgende stap:
                  Schakel uw hersens in op onthouden, knipoog de threshold uit, schakel de levels in en
                  gebruik de zwarte en witte pipet in op de door uw hersens onthouden plekken. Daarna
                  mogen de hersens weer in ruststand en kan de methode-Vinnydizzy verder worden gevolgd.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zicht op zee

                    Mooie foto, alleen jammer van die toeristen, vind ik toch altijd

                    Waar is deze genomen?

                    Mvg,

                    Dirk
                    Mvg, Dirk
                    Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
                    Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zicht op zee

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nickbink69 Bekijk bericht
                      Mooie foto, alleen jammer van die toeristen, vind ik toch altijd

                      Waar is deze genomen?

                      Mvg,

                      Dirk
                      In Pula (Istrië, Kroatië).
                      Ik heb crops zonder toeristen geprobeerd, maar ik heb ze er uiteindelijk bij gelaten omdat je net zo ziet hoe groot het geheel wel is (heb wel wat kopjes zitten wegklonen ).


                      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                      een voorstel, boven croppen tot een cm boven de bovenste ramen, en dan een krachtige zwart wit omzetting, wat denk je?


                      groetjes
                      renske
                      De moeite waard om eens te proberen. Maar ik en zwart-wit, dat is nog een flinke zoektocht
                      oefenen = leren
                      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zicht op zee

                        je update is beter
                        ik probeer eigenlijk ook altijd zonder toeristen foto's te nemen,
                        maar hier vind ik ze wel passen
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zicht op zee

                          Laatbloeier
                          Je moet je niet laten beinvloeden door mij hoor het kan ook aan mijn scherm liggen hier
                          vond ik hetgeen ik he doorgegeven niet toegelopen, maar zoals je ziet de meningen verschillen dus laat het maar zoals het is, ik ben ook geen expert hoor.
                          groetjes
                          Renée

                          Comment

                          Working...
                          X