Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfprotret met vriendin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfprotret met vriendin

    Bij deze eens geprobeerd om op statief een zelfportret te maken met enkel licht van binnen in een zaal, Daarna omgezet naar sepia voor een warmer gevoel.
    Tips om betere foto's op deze manier te nemen?
    of welk materiaal er goed zou zijn hiervoor, want een afgekapte elleboog is niet bepaald vleiend.

    Grtz
    Fotoshotz
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: zelfprotret met vriendin

    Ik ben geen kenner, maar ik mis scherpte op uw gezicht door het te groot diafragma (wegens te weinig licht ?).

    Ms eens een externe flash lenen of zo ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: zelfprotret met vriendin

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik ben geen kenner, maar ik mis scherpte op uw gezicht door het te groot diafragma (wegens te weinig licht ?).

      Ms eens een externe flash lenen of zo ?
      Goed idee, ik heb wel een externe flash, een goedkope metz, maar gebruik die echter nooit. tekort aan instellingen, mssn eens de 580 speedlite II van een vriend lenen
      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

      Comment


      • #4
        Re: zelfprotret met vriendin

        Goede compositie, maar vooor mij te weining contrast.

        Comment


        • #5
          Re: zelfprotret met vriendin

          Bij een duo/koppel portret zie ik persoonlijk graag dat de hoofden dichter bij mekaar zijn om het gevoel van "verbondendheid" of "connectie" meer te benadrukken.
          "Storende" handen (zoals een hand in een broekzak, of een vreemd (dan wel onbedoeld) gesture ermee maken) vind ik ook wat te vermijden.

          Je hebt gekozen voor en Sepia omzetting. Dat kan ik wel smaken! Ik zou er enkel wel voor zorgen dat het zwart wat zwarter is. Dus je schuivertje ietske meer opendraaien. Zal ook het totaalbeeld wat meer contrast en diepte geven.

          Je hebt ook een reletief drukke achtergrond, misschien dat een beetje vignetering niet zou misstaan: leidt de aandacht meer naar het koppel; én in dit soort van portretten komt het goed uit!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: zelfprotret met vriendin

            Misschien begrijpelijk maar ik vind jullie beiden met een blik naar de camera turen in de
            hoop dat het zal lukken en tegelijkertijd er proberen ontspannen uit te zien. Daardoor
            oogt het een beetje stijfjes, geforceerd. Anders wel een mooie poging.

            Comment


            • #7
              Re: zelfprotret met vriendin

              wel leuk gedaan maaar.....moest dat nou die rechterhand!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: zelfprotret met vriendin

                Hij mist inderdaad wat scherpte en naturel, hetgeen nu juist de moeilijkheden zijn aan een zelfportret uiteraard.
                Verder had ik gecropt net onder de rechterhand van je vriendin en is het inderdaad jammer van die elleboog.
                Jouw rechterhand eventueel losjes op je been laten hangen zou de foto ook ten goede komen.
                Maak je donkere tonen inderdaad gerust iets donkerder en er zal al meer leven in je foto komen.
                Op zich een meer dan verdienstelijke poging, maar door enkele slordigheden is hij toch niet helemaal wow.
                Volgende keer zeker beter, ben ik van overtuigd!
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                Comment


                • #9
                  Re: zelfprotret met vriendin

                  Deze commentaren zullen mij een pak beter op weg helpen.
                  Bedankt iedereen.
                  Groeten
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                  Comment

                  Working...
                  X