Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zakelijk portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zakelijk portret

    Mijn eerste post hier. Ik zou graag weten wat ik kan en moet verbeteren.
    Ik ben nog maar pas met een avondcursus fotografie bezig. Dit is een zakelijk portret dat ik maakte van mijn nieuwe baas. Het moest verschijnen bij een artikeltje waarin hij zichzelf voorstelde.

    Alvast bedankt voor de commentaren!




  • #2
    Re: Zakelijk portret

    op mijn gevoel af : de eerste, maar wel de mensen en het witte licht links eraf...
    komt zeer natuurlijk over
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: Zakelijk portret

      Hier ook voorkeur voor de tweede. Mooi ontspannend beeld. Daarnaast vind ik dat de achtergrond met de 2 silhouetten wel iets heeft, zeker voor een zakelijk portret.

      De tweede vind ik net iets te duidelijk geposeerd.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: Zakelijk portret

        1 is zeker de beste, wat croppen en hij is prima.
        2 is geen al te goeie pose, verder zit hij volgens mij goed.
        Groetjes Marieke
        Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
        - Compact Camera Olympus U850SW

        Comment


        • #5
          Re: Zakelijk portret

          nummer 1 is de beste.
          Op nummer 2 probeert hij iemand aan de haak te slaan geloof ik

          Comment


          • #6
            Re: Zakelijk portret

            Een paar opmerkingen...
            Je hebt een flits gebruikt en je ziet toch duidelijk witte plekken op het onderwerp zoals
            op het voorhoofd, de neus, de handen.
            Probeer nog eens met onrechtstreeks te flitsen.
            (diffuser of 'bouncen' )
            Ook hierbij de witbalans in de gaten houden.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Zakelijk portret

              of met statief en niet flitsen en natuurlijk licht
              ik zou eerlijk gezegd zo niet in een artikel willen verschijnen
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Zakelijk portret

                Ik vind de eerste wat te direct/persoonlijk eigenlijk... In ieder geval zou ik hem niet nog meer croppen, ook niet links.

                De tweede vind ik beter, misschien onderaan wat wegsnijden.
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                Comment


                • #9
                  Re: Zakelijk portret

                  Ik denk dat je de opmerkingen van theokus eens goed tot je door moet laten dringen en daarna vooral eens goed moet uitproberen.

                  ten tweede zou ik nooit iemand zijn hoofd afsnijden als het gaat om een presentatie foto.

                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zakelijk portret

                    Heel erg bedankt voor de opmerkingen iedereen! Ik ga er de volgende keer zeker rekening mee houden. Dat van dat hoofd niet afsnijden als het om een presentatie ging... daar had ik zelfs helemaal niet aan gedacht.

                    Ik heb trouwens geen flits gebruikt, ik heb er nl. nog geen :-) Maar ze is in bestelling en ik wil zeker oefenen op dat onrechtstreeks flitsen. Pal met de flits erop zegt mij sowieso weinig, ik vind dat dat meestal het beeld vervlakt.

                    Nog een vraagje voor Frie. Als je zegt dat je zo niet in een artikel wil verschijnen (wat een reactie is die ik evenzeer waardeer dan alle andere), doel je dan op het feit dat de foto zo close genomen is? Of op die witte vlekken? Ik heb nog een beetje meer proberen te onderbelichten, maar ik kreeg die vlekken er niet uit...

                    Nog 'ns merci iedereen voor de tips!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zakelijk portret

                      de opmerking was zeker niet slecht bedoeld maar ik heb moeite met de belichting
                      zoals de schaduw van het haar op het voorhoofd
                      dergelijke opdrachten maakt uw hobby nog spannender maar ook moeilijker
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zakelijk portret

                        Ik zou geen van beide foto's gebruiken.
                        De foto met de hand onder de kin vind ik een karikatuur. De verhouding tussen het lichaam en het hoofd klopt voor mij niet. De andere foto kan ook niet wegens het ontbrekend stuk hoofd. Je hebt het hier over zakelijke foto's en dat zijn ze voor mij niet. Ook de lokatie is voor mij niet geschikt voor zakelijke foto's.
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zakelijk portret

                          Het enige wat ik fout zie aan deze foto's, is dat er is scherpgesteld op de bril i.p.v. op de ogen. Verder vind ik ze helemaal niet slecht. Ik denk voor een zakelijk portret dat je ook iets meer scherptediepte mag hebben.
                          De lichte vlekken op het gelaat zijn vermoedelijk afkomstig van de lampen die er vlak boven hangen.
                          Ik vind de witbalans helemaal niet slecht, al heb ik de indruk dat je vooraan met een ander soort licht zit dan achteraan. De eerste voor mij, omdat er wat "zakelijke" omgeving bij staat en hij voor mij de beste compo heeft. Bij de tweede, als je het hoofd laat ondersteunen, die vingers geen rimpels laten veroorzaken, of het lijkt dat het er niet goed uitziet met de zaak.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zakelijk portret

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Ik zou geen van beide foto's gebruiken.
                            DDe andere foto kan ook niet wegens het ontbrekend stuk hoofd. Je hebt het hier over zakelijke foto's en dat zijn ze voor mij niet. Ook de lokatie is voor mij niet geschikt voor zakelijke foto's.
                            Robby
                            ik vind het ook jammer dat er stuk van het hoofd tekort is, maar ik vind de locatie van de eerste foto net goed doordat er op de achtergrond enkele mensen in stand up meeting bezig zijn! Het geeft toch een meerwaarde aan de foto.
                            Nikon D80 + kitlens 18-55 VR + Nikkor 1.8 50mm(flickr foto's)

                            Comment

                            Working...
                            X