Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolken over een glooiend landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wolken over een glooiend landschap

    Is dit wat?
    Last edited by Tollerke; 6 februari 2012, 13:51.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

  • #2
    Re: Wolken over een glooiend landschap

    Ik denk dat je kleuren niet zo goed zitten. Best nawerken met pc en de rode kleur meer uit je foto halen. De lucht is nu aan de paarse kant en ook de kleuren in het veld lijken niet betrouwbaar. Probeer ook om je foto met 1/3 lucht en 2/3 veld te vullen of vice versa. Volgens mij brengt dat meer spanning in de foto
    http://www.vankeyenberg.be/?page_id=27

    Comment


    • #3
      Re: Wolken over een glooiend landschap

      Ja ,je kan gelijk hebben, waarschijnlijk staan de kleuren van mijn monitor niet optimaal. Op een ander scherm zag de lucht er ook paars uit.
      Dit is de aangepaste versie :


      Ook heb ik achteraf een andere uitsnede gemaakt, maar persoonlijk vind ik de eerste toch beter (wat uitsnijding dan betreft).
      Last edited by Tollerke; 6 februari 2012, 13:53.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Wolken over een glooiend landschap

        Bi mij hier op het scherm blijft er nog altijd precies iets mis met de kleuren, ook bij de update.
        Wat betreft de uitsnede volg ik je, en zou ik zeker niet de update met een grotere voorgrond met aarde gebruiken.
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Wolken over een glooiend landschap

          Ik heb de foto's bekeken op het werk : op ene monitor was het inderdaad te rood.
          Thuis heb ik de foto's ook bekeken op 2 verschillende schermen en daar zagen ze er normaal uit. Het zijn wel schermen die niet gekalibreerd zijn.
          Is er nog iemand die de kleuren niet in orde vindt?
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Wolken over een glooiend landschap

            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
            Ik heb de foto's bekeken op het werk : op ene monitor was het inderdaad te rood.
            Thuis heb ik de foto's ook bekeken op 2 verschillende schermen en daar zagen ze er normaal uit. Het zijn wel schermen die niet gekalibreerd zijn.
            Is er nog iemand die de kleuren niet in orde vindt?
            Bij mij komen de kleuren ook nogal vreemd over.

            Ik heb nog veel te leren en krijg daarom graag veel opbouwende kritiek.

            Comment


            • #7
              Re: Wolken over een glooiend landschap

              Hier is de originele foto, maar deze kwam me wat te grauw over. Misschien ben ik wel kleurenblind aan het worden?
              Last edited by Tollerke; 6 februari 2012, 13:54.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Wolken over een glooiend landschap

                originele is idd te grauw maar de bewerkte zijn te gesatureerd..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Wolken over een glooiend landschap

                  Wat is je onderwerp?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolken over een glooiend landschap

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                    Wat is je onderwerp?
                    staat toch duidelijk in de titel!
                    -----------------------------------
                    ga voor het origineel, ook is die wat grauwig.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolken over een glooiend landschap

                      Je originele foto is nog niet zo slecht je kan er nog alle kanten met uit , ik zou hier een grijsverloop toepassen zo gaan je wolken iets drijgender worden , je contrast mag een heel kein beetje naar boven maar niet te veel , verder zou ik nog een stuk van de onderzijde afsnijden zodat je horizon uit het midden van je foto word gehaald .

                      Zo wil ik zeggen KLIK

                      Groeten

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolken over een glooiend landschap

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        staat toch duidelijk in de titel!
                        -----------------------------------
                        ga voor het origineel, ook is die wat grauwig.
                        grt,bouk.
                        Tja, als een doorsnee wolkenlucht als onderwerp geldt, ok dan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wolken over een glooiend landschap

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                          Je originele foto is nog niet zo slecht je kan er nog alle kanten met uit , ik zou hier een grijsverloop toepassen zo gaan je wolken iets drijgender worden , je contrast mag een heel kein beetje naar boven maar niet te veel , verder zou ik nog een stuk van de onderzijde afsnijden zodat je horizon uit het midden van je foto word gehaald .

                          Zo wil ik zeggen KLIK

                          Groeten

                          Joeri
                          Dat is inderdaad niet mis. Zo'n grijsverloop, met wat heb je dat gedaan? Ik ben nog maar een leek hé.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wolken over een glooiend landschap

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                            Tja, als een doorsnee wolkenlucht als onderwerp geldt, ok dan.
                            De gedachte was meer dan wolken alleen. Zoals de titel zegt (voor wie meer dan het eerste woord alleen kan lezen) : wolken over een glooiend landschap. Het gaat hier dus ook over het landschap met zijn glooiende lijnen. Maar in mijn bewerkte foto werd dat een gloeiend landschap.
                            Oja en ook nog, en ik quote : "Wat de één mooi vindt, vindt de ander foei-lelijk."
                            Last edited by Tollerke; 19 september 2010, 06:41.
                            Fotografie is leren kijken.
                            http://johanluyckx.weebly.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wolken over een glooiend landschap

                              Volgens mij zijn er mensen die beter kunnen gaan slapen, i.p.v. 's nachts idiote commentaren geven... Hij staat inmiddels al op mijn negeerlijst.

                              Om een simpel onderwerp, op een goeie manier te brengen, vraagt veel meer van de fotograaf, dan het tonen van exotische onderwerpen.
                              De verwennerij aan exotische onderwerpen, maakt dat we vaak in het simpele, het mooie niet meer zien. Om dit dan toch te tonen, moet je als fotograaf je uiterste best doen om dit zo te brengen, dat de kijker niet onmiddellijk afhaakt.

                              Zo zie ik dat ook hier een beetje. Tollerke doet zijn best, om door compositie en kleur een mooiere foto te brengen. Het is pas wanneer men de originele foto ziet, dat men de wereld van verschil ziet, die men kan maken door fotobewerking.
                              De bewerking vind ik er dan ook wat over, zeker de kleuren, maar de foto is door compositie toch beter gemaakt.
                              De bewerking heb je hier wel wat nodig om meer detail in de wolken te brengen.
                              Je diafragma verkleinen is één ding, om meer detail in wolken te krijgen, maar vaak blijft het beeld dan nog wat platjes.

                              Zoals hij er in de originele versie staat, vraagt hij m.i. sowieso ietwat nabewerking. Ik zou daar persoonlijk niet in overdrijven, en ik kom dan DEZE FOTO uit.

                              Mvg
                              Chris

                              Comment

                              Working...
                              X