Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windmolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windmolen

    Vorige donderdag op stap geweest met de camera.
    Dit is 1 van de resultaten.

    Model: Canon EOS 550D
    ISO: 100
    Exposure: 1/15 sec
    Aperture: 22.0
    Focal Length: 70mm
    Flash Used: No

  • #2
    Re: windmolen

    Knap hoor met een sluitertijd van 15 en uit het handje
    Poeh knap gedaan
    Je hebt hard gewerkt voor mij
    daarvoor dank ik je
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

    Comment


    • #3
      Re: windmolen

      Mooi in beeld gebracht en toch kon je naar mijn gevoelen een sterkere compo maken (molen nogal centraal volgens inhoud van dit beeld)
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: windmolen

        Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
        Knap hoor met een sluitertijd van 15 en uit het handje
        Poeh knap gedaan
        Je hebt hard gewerkt voor mij
        daarvoor dank ik je
        grt,
        Pimpeltje
        Die lange sluitertijd was een opdracht. (er moest een bewegend voorwerp onscherp weergegeven worden)
        En uit het handje.... idd, maar wel leunend op de auto

        Comment


        • #5
          Re: windmolen

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Mooi in beeld gebracht en toch kon je naar mijn gevoelen een sterkere compo maken (molen nogal centraal volgens inhoud van dit beeld)
          Ja ik weet het...
          Maar zowel links als rechts heel storende voorwerpen....
          En croppen was ook niet echt een optie, dan krijg ik een heel vreemd formaat (panorama in de lengte of zoiets )
          En een heel verstandig man heeft ooit eens tegen me gezegd dat er geen regels zijn in de fotografie...;

          Comment


          • #6
            Re: windmolen

            Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie H. Bekijk bericht
            Ja ik weet het...
            Maar zowel links als rechts heel storende voorwerpen....
            En croppen was ook niet echt een optie, dan krijg ik een heel vreemd formaat (panorama in de lengte of zoiets )
            En een heel verstandig man heeft ooit eens tegen me gezegd dat er geen regels zijn in de fotografie...;
            Nee, het MOET niet. Ik bekijk en ga in dialoog met een foto (werk/beeld) en dat vertelde me deze opname en probeer dit dan zo aangenaam mogelijk door te spelen aan de auteur die de eindbeslissing neemt natuurlijk. Ik ben die verstandig man ook eens tegengekomen en die vertelde me dat er heel goede fotografen in beginnershoek aanwezig waren waaronder een zekere Nathalie H of zoiets ! Dergelijke zaken blijven me altijd bij
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: windmolen

              Als de foto opnieuw gemaakt zou worden, denk ik aan de volgende dingen:

              1. Lens of sensor schoonmaken. Er zit een vlekje rechtsboven.
              2. Neem een positie in de beide kranen vrij staan van de molen.
              3. Idem voor die tank.
              4. Neem meer foto's zodat je de mooiste positie voor de wieken kunt selecteren.
              Eén van de wieken verdwijnt een beetje achter de mast.

              Wat niet wil zeggen dat het een slechte foto is, maar verbetering is mogelijk.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: windmolen

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Nee, het MOET niet. Ik bekijk en ga in dialoog met een foto (werk/beeld) en dat vertelde me deze opname en probeer dit dan zo aangenaam mogelijk door te spelen aan de auteur die de eindbeslissing neemt natuurlijk. Ik ben die verstandig man ook eens tegengekomen en die vertelde me dat er heel goede fotografen in beginnershoek aanwezig waren waaronder een zekere Nathalie H of zoiets ! Dergelijke zaken blijven me altijd bij
                Dank je wel voor de dialoog!!! Ik heb er al veel van bijgeleerd, en het zet me aan het denken.

                Oh en dank je voor het compliment.

                Comment


                • #9
                  Re: windmolen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Als de foto opnieuw gemaakt zou worden, denk ik aan de volgende dingen:

                  1. Lens of sensor schoonmaken. Er zit een vlekje rechtsboven.
                  2. Neem een positie in de beide kranen vrij staan van de molen.
                  3. Idem voor die tank.
                  4. Neem meer foto's zodat je de mooiste positie voor de wieken kunt selecteren.
                  Eén van de wieken verdwijnt een beetje achter de mast.

                  Wat niet wil zeggen dat het een slechte foto is, maar verbetering is mogelijk.
                  Dank je wel voor de tips.
                  Als ik nog eens in de buurt ben probeer ik het zeker nog eens opnieuw.

                  Comment


                  • #10
                    Re: windmolen

                    Nathalie, ik vind je foto mooi van licht en scherp om uit het losse handje met die sluiter snelheid gewerkt te hebben.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: windmolen

                      Een mooie van licht en kleur,ook een mooie bewegingsonscherpte Grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: windmolen

                        Ondanks de compo toch mooi die beweging erin.
                        Tip, ga aan de molens staan aan de andere kant van het dok bij zonsondergang.
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: windmolen

                          Best een goeie foto, maar een beetje jammer dat die kraan net stopt achter de windmolen, dat doet een beetje vreemd aan...
                          Stel je kritieken niet te scherp...
                          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                          Comment


                          • #14
                            Re: windmolen

                            [QUOTE=Plaatwerker;3023909]Als de foto opnieuw gemaakt zou worden, denk ik aan de volgende dingen:

                            1. Lens of sensor schoonmaken. Er zit een vlekje rechtsboven.


                            inderdaad ! ( detail, valt nog wel mee )

                            dit risico loop je altijd met dergelijke opening ( f/22 )
                            beter vermijden door een grotere lensopening te kiezen ( niet meer dan f/11 en dan zit je in princiep veilig )

                            en als je dan toch f/22 wil gebruiken, dan kan je best ofwel je sensor reinigen en/of vlekjes wegwerken .

                            Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: windmolen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie H. Bekijk bericht
                              Die lange sluitertijd was een opdracht. (er moest een bewegend voorwerp onscherp weergegeven worden)
                              En uit het handje.... idd, maar wel leunend op de auto


                              als beweging onscherp weergeven de opdracht was , waarom dan niet enkel de windmolen zelf ( enkel het centrale deel met de wieken ) in het vizier nemen ?
                              dit zou volgens mij een sterker beeld hebben opgeleverd naar je opdracht toe.

                              je hebt het jezelf toch wat moeilijk gemaakt door dit onderwerp voor die opdracht te kiezen ( er zijn andere dingen die ook bewegen en beter in beeld te plaatsen zijn bvb. rijdende auto, lopende hond, ....)

                              als je de huidige foto bekijkt dan zou het gebruik van een statief ervoor gezorgd hebben dat de rest van je compo scherper in beeld zou komen, nu heb je toch enige algemene onscherpte, wat gezien de gebruikte sluitertijd normaal is en al bij al nog meevalt ook.

                              groetjes,

                              Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X