Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

    Vandaag werd mijn nieuwe Canon EF-S 10-22 thuisbezorgd. Het zonnetje kwam net op tijd te voorschijn om de lens eens uit te testen toen ik thuiskwam.
    Hier is één van de resultaten.

    of



    1/80s
    f/13
    ISO 100
    focal length 10mm
    aperture priority
    evaluative metering

    Met statief genomen
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

    Heel goed het is een super lens ook he


    Groeten

    Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

      Foto is niet slecht maar verscherping zou beter zijn.
      Deze lens is top en zou je dus aanraden en mee te leren werken en dan krijgen we misschien nog veel fraais te zien.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

        dit is een heel mooi landschapje.
        het overstijgt de beginnershoek.

        Comment


        • #5
          Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

          Ik vind dit geweldig hoe die wolken net wegschuiven, ik ben eigenlijk een grote beginneling, ligt dit effect enkel aan de lens? Wat voor lens is dit dan? De gegevens die jij bij je foto zet, moet je die zelf opzoeken en erbij typen of hoe gaat dit?
          Mijn excuses voor al deze vragen,maar ik hoop hier iets bij te leren

          groeten,

          Tigor
          Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

          Comment


          • #6
            Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

            @ Tigor: De gegevens kan je bij de foto zelf vinden, in een fotobewerkingsprogramma of gewoon bij eigenschappen/details van de foto. Ik heb de gegevens er hier zelf bij getypt.

            @schoonSpikke: Ik ga zeker nog met de lens moeten leren werken en hoop er nog veel mooie en veel betere foto's mee te schieten. Ik denk dat ik in dit geval met een iets kleiner diafragma (f/16 of f/20) een scherpere foto als resultaat zou gehad hebben.
            De foto werd verscherpt met cameraRAW en photoshop maar ik moet ook nog verder uitzoeken hoe ik dit het best doe. Ik ben nog maar een maand of drie bezig met mijn canon 500D (vandaar ook beginnershoek ) en lees en leer veel op dit forum.
            Het wordt dus een lang maar leuk leerproces
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

              Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
              Ik vind dit geweldig hoe die wolken net wegschuiven, ik ben eigenlijk een grote beginneling, ligt dit effect enkel aan de lens? Wat voor lens is dit dan? De gegevens die jij bij je foto zet, moet je die zelf opzoeken en erbij typen of hoe gaat dit?
              Mijn excuses voor al deze vragen,maar ik hoop hier iets bij te leren

              groeten,

              Tigor
              Tigor je moet juist veel vragen stellen De Lens is een super breedhoeklens deze werkt zeer verslavend
              De gegevens bij je foto zijn de exif's deze zitten in je foto je kan die vinden via je fotobewerkingsprograma , als je wil kan je ook Opanda downloaden dit is een exif viewer , als je een foto tegenkomt op het forum waar geen gegevens bijstaan klik je rechter muisknop en daar vind je view exif , je moet het maar eens testen

              Groeten

              Joeri
              Last edited by Pbj; 27 februari 2010, 23:44.
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht

                Ik denk dat ik in dit geval met een iets kleiner diafragma (f/16 of f/20) een scherpere foto als resultaat zou gehad hebben.
                Hmmm..., blijkbaar moet ik dit nog eens goed bestuderen. Ik heb net een link op het forum gevonden waaruit blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is. (niet alles scherp op f22)

                Morgen nog maar eens het een en 't ander uitproberen.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                  De weidsheid die met zo'n lens mogelijk is, hier heel goed weergegeven. Had inderdaad
                  nog een tikkeltje scherper gekund, maar waaraan dit ligt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                    Het ligt misschien toch aan een beetje bewegingsonscherpte want op het moment dat de foto genomen is was het heel hard aan het waaien. Zo hard dat ik mijn statief moest vasthouden om te voorkomen dat het omver zou waaien...

                    Ik probeer in ieder geval alles uit om toch dat ietsje meer scherpte te bekomen.
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                      Wolken komen er prachtig uit en de landschap is mss een beetje onscherp. Zeker geen slechte foto.

                      Licht wss aan combinatie van factoren:
                      - beweging met wind: 1/80 is randje-boortje.
                      - focus mss iets te dicht waardoor je niet tot oneindig scherpstelt.
                      - lichtomstandigheden die niet perfect zijn.

                      Ook ben ik van mening dat zeker bij landschappen eens in dpp (of andere software) de scherpte handmatig wat verhogen soms wonderen doet.

                      Persoonlijk zou ik geen groter getal dan F11 nemen, maar je moet dit zelf een beetje testen waar je lens zijn scherpste resultaten haalt. (Bij mij meestal tussen F8 & F11)
                      Last edited by Kolarn; 28 februari 2010, 13:04.
                      'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                        mooie opname en lijkt me een heerlijk lensje voor die prijs.
                        al mijn 17-40mmL eruit gaat......
                        maar zou met je diafragma niet hoger gaan dan F11.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                          Ik heb de foto nog eens in PPD verscherpt en nog een paar kleine aanpassingen gedaan(de eerste versie had ik in cameraRAW en photoshop verscherpt) en hij lijkt mij nu toch iets scherper en levendiger van kleur.



                          Ik vermoed dat een programma van Canon zelf misschien wat beter resultaten geeft dan een ander programma.
                          Bedankt iedereen voor de positieve commentaren
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                            Ik heb de foto nog eens in PPD verscherpt en nog een paar kleine aanpassingen gedaan, hij lijkt mij nu toch iets scherper en levendiger van kleur.
                            veel beter zo.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winderige Breemeersen - 1ste foto met nieuwe canon EF-S 10-22

                              Mooi landschap, tweede versie krijgt mijn voorkeur.
                              Groeten,
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                              Comment

                              Working...
                              X