Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Willingen

    op vakantie een beetje geoefend op landschap.
    Alle tips en commentaar zijn welkom.



    update met meer "pit"


    update 2

    Last edited by onsis; 2 augustus 2012, 08:11.

  • #2
    Re: Willingen

    0 Comments
    Mooi compo.
    Scherpte kan wat beter.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Willingen

      Ik volg Robby, compositie is sterk (mooie gekke berk trouwens) maar mis wat scherpte op de berk.
      Ik zie dat de foto is genomen met een diafragma f5.6 Voor landschapsfotografie (waar een grote scherptediepte van belang is) kunt u deze beter meer dichtknijpen (dus hoger f getal)

      Comment


      • #4
        Re: Willingen

        Robby en Monica bedankt voor jullie reactie; de opmerkingen zijn terecht gemaakt dus een aandachtspunt voor mezelf
        de boom trok ook mijn aandacht en het landschap was daar prachtig

        Comment


        • #5
          Re: Willingen

          Ik zie dat je met een 50D werkt, toestel dat ik vroeger ook had.

          Voor landschap deed ik altijd het volgende :
          - instellen op diafragmavoorkeuze
          - nooit minder als f8, liefst f11
          - belichtingscompensatie stelde ik standaard in op -1 (bij heldere tot tamelijk heldere omstandigheden)
          - iso altijd op 100
          - als ik dan zie (bij het half indrukken) dat de sluitersnelheid beneden de 1/250 gaat, dan pas verhoog ik de iso.

          Deze foto is genomen op f5.6 - iso 160 - sluitersnelheid 1/1250. Je diafragma kon dus heel wat meer dicht geknepen worden wat de scherpte ten goede zou gekomen zijn.

          Nu de foto : is zeker niet slecht, maar als je die nog iets meer pit (in niveaus) geeft, wordt hij mijns inziens nog beter.

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Willingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            ... Nu de foto : is zeker niet slecht, maar als je die nog iets meer pit (in niveaus) geeft, wordt hij mijns inziens nog beter.
            Een andere wijze van behandelen - alleen anders, niet beter of slechter -
            is om de algemene kleurzweem weg te halen. Ik doe zoiets in PS-E door
            het filter Blur - average te gebruiken. De groene partijen krijgen dan meer
            kleur. Voor de rest vind ik de foto prima belicht.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Willingen

              Inderdaad kleuren beetje oppeppen, wel mooie foto
              grt. Ria

              Comment


              • #8
                Re: Willingen

                Djivan, Plaatwerker en riha bedankt voor jullie reactie

                Djivan je werkwijze ga ik onthouden; het diafragma had ik eigenlijk al moeten weten ! De lucht was inderdaad veel helderder dan de bomen/bergen en daar heb ik mee geknoeid.

                Ik heb een update geplaatst met meer "pit". Voor mij al spectaculair beter! Ook de nabewerking van mijn foto's loopt nog moeilijk, dus ben ik heel dankbaar voor de opmerking en de aanduiding langs welke weg ik kan doen!

                Dikke merci voor de leerrijke reacties

                Comment


                • #9
                  Re: Willingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door onsis Bekijk bericht
                  Djivan, Plaatwerker en riha bedankt voor jullie reactie

                  Djivan je werkwijze ga ik onthouden; het diafragma had ik eigenlijk al moeten weten ! De lucht was inderdaad veel helderder dan de bomen/bergen en daar heb ik mee geknoeid.

                  Ik heb een update geplaatst met meer "pit". Voor mij al spectaculair beter! Ook de nabewerking van mijn foto's loopt nog moeilijk, dus ben ik heel dankbaar voor de opmerking en de aanduiding langs welke weg ik kan doen!

                  Dikke merci voor de leerrijke reacties
                  Ik weet niet hoe je de kleuren hebt bewerkt maar je foto is donkerder geworden.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Willingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Ik weet niet hoe je de kleuren hebt bewerkt maar je foto is donkerder geworden.
                    Robby BB
                    aiaiai, ik vond al dat het aanpassen van foto's vlot ging

                    Robby, ik heb gewoon de niveaus aangepast (dus eigenlijk de foto donkerder gemaakt ).
                    Ik heb een nieuwe poging gedaan via kleurzweem verwijderen, methode van Plaatwerker.
                    Laat maar weten of dit resultaat beter is.

                    Bedankt om mijn foto op te volgen

                    Comment

                    Working...
                    X