Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegwezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wegwezen



    Last edited by boudini; 20 maart 2015, 11:31.

  • #2
    Re: Wegwezen

    mooi wolkendek. Ik vind het wel jammer dat de kleur van de zee wat dof is. Misschien polarisatiering gebruiken? maar ik ben wel geen kenner, enkel een beginneling.

    Comment


    • #3
      Re: Wegwezen

      De foto heeft nog véél potentieel en kan zeer mooi worden met 30 seconden werk.
      1. histogram in orde brengen, links en rechts zijn grote stukken leeg.
      2. na histogram, iets minder blauw.
      Ik stuur je een vb.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Wegwezen

        Croppen tot aan de eerste golf maakt dat de nadruk wat meer op de lucht komt te liggen.

        Comment


        • #5
          Re: Wegwezen

          volg : De foto heeft nog véél potentieel en kan zeer mooi worden met 30 seconden werk.
          1. histogram in orde brengen, links en rechts zijn grote stukken leeg.
          2. na histogram, iets minder blauw.

          Comment


          • #6
            Re: Wegwezen

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            De foto heeft nog véél potentieel en kan zeer mooi worden met 30 seconden werk.
            1. histogram in orde brengen, links en rechts zijn grote stukken leeg.
            2. na histogram, iets minder blauw.
            Ik stuur je een vb.
            mvg,
            Eddy
            Bedankt voor de tip, inderdaad wat weinig aandacht besteed aan de nabewerking.
            Bij deze een update geplaatst met (net iets meer dan) 30 sec. nabewerking

            Comment


            • #7
              Re: Wegwezen

              Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
              Bedankt voor de tip, inderdaad wat weinig aandacht besteed aan de nabewerking.
              Bij deze een update geplaatst met (net iets meer dan) 30 sec. nabewerking
              Ik denk niet dat je het blauw hebt verminderd, ik vind het iets te blauw maar dat is smaak. Bedankt voor de update.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Wegwezen

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Ik denk niet dat je het blauw hebt verminderd, ik vind het iets te blauw maar dat is smaak. Bedankt voor de update.
                mvg,
                Eddy
                Blauw heb ik inderdaad niet verminderd. Bedoel je dan de verzadiging van het blauw terugschroeven?
                Ik heb in ieder geval niets gewijzigd aan het blauw, de originele foto was nauwelijks bewerkt, vandaar...
                Komt nu inderdaad wat hard over.
                2de update plaatsen mag niet, dus vergeten maar...

                Comment


                • #9
                  Re: Wegwezen

                  Zie mijn inziens geen verbetering in je up, kleuren zijn natuurlijker, toch bij mij hier in je eerste foto, maar en ik val in herhaling waar de zee rolt over het land wegcroppen en alleen lucht met grote golven behouden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wegwezen

                    Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                    Zie mijn inziens geen verbetering in je up, kleuren zijn natuurlijker, toch bij mij hier in je eerste foto, maar en ik val in herhaling waar de zee rolt over het land wegcroppen en alleen lucht met grote golven behouden.
                    Na zelf te controleren lijkt me dit een heel goede oplossing !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wegwezen

                      Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                      Blauw heb ik inderdaad niet verminderd. Bedoel je dan de verzadiging van het blauw terugschroeven?
                      Ik heb in ieder geval niets gewijzigd aan het blauw, de originele foto was nauwelijks bewerkt, vandaar...
                      Komt nu inderdaad wat hard over.
                      2de update plaatsen mag niet, dus vergeten maar...
                      Ik bedoel idd. de saturatie van blauw verminderen of je witbalans wat warmer maken, je kleuren zijn nu niet natuurlijk.
                      Je kan toch een update achter een link zetten, ik dacht slechts één update in beeld.

                      Croppen (pixels wegsnijden) kan men altijd maar is volgens mij hier niet nodig. Je foto is een voorbeeld van een goede compo: horizon op 1/3 en laagjes: eentje zonder golven en eentje met golven.
                      Dit is alleen maar mijn smaak, jij blijft de fotograaf.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wegwezen

                        Welke is de Originele kan moeilijk volgen ??? grts,Jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wegwezen

                          Zou ook zeker niet snijden !
                          Voor een natuurlijk beeld zou eigenlijk het blauw aangepakt moeten worden. (grijspipet op het schuim van de golven doet al wonderen)
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wegwezen

                            Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
                            Welke is de Originele kan moeilijk volgen ??? grts,Jozef
                            De onderste is de update, voor de duidelijkheid heb ik het er nog eens bij vermeld.

                            Iedereen bedankt voor de reacties:
                            Gelijk ivm het blauw, dan toch nog eens een update, achter een link jammergenoeg:

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wegwezen

                              Mooie foto maar 't lijkt me nogal redelijk opgescherpt
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X