Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weertse Dreef

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weertse Dreef

    fotootje voor het thema diepte:

    Na mijn niet zo fantastische vorige topic, tweede poging ondernomen met improvisatorisch statief


    0.5 f/18.0 27 mm ISO 100
    Last edited by telecom girl; 5 januari 2011, 12:19. Reden: exif info

  • #2
    Re: Weertse Dreef

    Diepte is er wel! Goed gelukte foto hoor. Scherpte, belichting net goed.

    Ik had voor een tikkeltje meer voorgrond gekozen; de onderkant van de foto is wat ver weg. En misschien wat meer "punch" in het contrast? (Kwestie van smaak natuurlijk.)
    640pixels op de lange zijde is niet veel: je mag hier tot 900 gaan (maar dat is voor een staande foto soms wat van het goede te veel).
    Toch altijd best in de Beginnershoek en Beoordeling de Exif in de foto laten zitten zodat we gemakkelijker wat technische tips kunnen geven.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Weertse Dreef

      denk dat je met een lager camerastandpunt meer diepte in de opname had gecreëerd.
      door de hoogte van de bomen wordt de diepte wat te niet gedaan.
      stukje van de bovenkant af geeft al meer diepte,
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Weertse Dreef

        Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        640pixels op de lange zijde is niet veel: je mag hier tot 900 gaan (maar dat is voor een staande foto soms wat van het goede te veel).
        Toch altijd best in de Beginnershoek en Beoordeling de Exif in de foto laten zitten zodat we gemakkelijker wat technische tips kunnen geven.
        exif info toegevoegd en beetje vergroot :-)

        Comment


        • #5
          Re: Weertse Dreef

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          denk dat je met een lager camerastandpunt meer diepte in de opname had gecreëerd.
          door de hoogte van de bomen wordt de diepte wat te niet gedaan.
          stukje van de bovenkant af geeft al meer diepte,
          grt,bouk.
          Ik volg en hem ook even rechtzetten, hij staat scheef nu.
          Voor mij mist de foto ook wat punch, ik zou toch nog een ietsje meer contrast bijsteken. Of hem eens proberen omzetten naar z/w.
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: Weertse Dreef

            Oorspronkelijk geplaatst door telecom girl Bekijk bericht
            exif info toegevoegd en beetje vergroot :-)
            Dat vergroten is goed maar het beetje Exif dat je ons geeft is niet echt veel.
            Je kan bij het bewerken (bvb ook bij het verkleinen met BDSizer) kiezen of je de Exif wil mee bewaren in de jpg die je maakt. Als je dat doet moet je dat allemaal niet zitten intypen want we kunnen de volledige Exif dan allemaal zelf zien (als we dat willen).
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: Weertse Dreef

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Je kan bij het bewerken (bvb ook bij het verkleinen met BDSizer) kiezen of je de Exif wil mee bewaren in de jpg die je maakt. Als je dat doet moet je dat allemaal niet zitten intypen want we kunnen de volledige Exif dan allemaal zelf zien (als we dat willen).
              Ik heb net de software op het forum gevonden maar waar vind ik de mac versie van BDSizer?

              Comment


              • #8
                Re: Weertse Dreef

                De Mac versie zit nog in testfase: klik.
                Ik gaf BDSizer maar als voorbeeld omdat het hier veel gebruikt wordt maar andere bewerkingsprogramma's bieden (altijd mag ik wel stellen) eveneens de optie om de Exif mee te bewaren.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment

                Working...
                X