Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zal ik hier eens uitpikken....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zal ik hier eens uitpikken....

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

    Mooie zachte bokeh bolletjes op achtergrond! Had het vogeltje wat lichter gezet voor meer detail in vacht.

    Comment


    • #3
      Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

      Ik krijg hier een dikke glimlach van op m'n gezicht als ik daarbij je titel lees. Lief.

      Comment


      • #4
        Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

        Hoog aaibaarheidsgehalte met deze! Vanachter een raam?
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

          Oorspronkelijk geplaatst door lucsketruukske Bekijk bericht
          Mooie zachte bokeh bolletjes op achtergrond! Had het vogeltje wat lichter gezet voor meer detail in vacht.
          Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
          Ik krijg hier een dikke glimlach van op m'n gezicht als ik daarbij je titel lees. Lief.
          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Hoog aaibaarheidsgehalte met deze! Vanachter een raam?
          bedankt voor de reacties en is idd door het raam getrokken!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

            Tja, nu heb ik al zo vaak u het advies gegeven om over te belichten door een raam. Waarom doe je dit nu 'weer' niet??? Wat heeft het nu nog voor zin om u dit te vertellen?? Helemaal geen scherpte en dat moet je toch zien?
            Zie hier en hier

            Deze bovenste foto is door een raam met zelfs +4 uit de hand
            Last edited by Guest4; 25 januari 2015, 19:11.

            Comment


            • #7
              Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Tja, nu heb ik al zo vaak u het advies gegeven om over te belichten door een raam. Waarom doe je dit nu 'weer' niet??? Wat heeft het nu nog voor zin om u dit te vertellen?? Helemaal geen scherpte en dat moet je toch zien?
              Zie hier en hier

              Deze bovenste foto is door een raam met zelfs +4 uit de hand
              ik heb stops bijgegeven hoor, tja sorry vond dit softe ook wel iets,dan maar naar vuilbak!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

                In je exif staat je belichtingscompensatie op 0(neutraal) Je hebt iets anders gedaan. Overbelichten is iets anders dan aan de belichting(sluitertijden) draaien.

                Hier voor een canon in de meeste gevallen en hier voor een nikon in de meeste gevallen

                Comment


                • #9
                  Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

                  Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                  In je exif staat je belichtingscompensatie op 0(neutraal) Je hebt iets anders gedaan. Overbelichten is iets anders dan aan de belichting(sluitertijden) draaien.

                  Hier voor een canon in de meeste gevallen en hier voor een nikon in de meeste gevallen
                  Mijn opmerkingen zijn zeker niet kwaadaardig bedoeld en ik ben ervan overtuigd dat het wel goed komt Je bent niet de enige die hiermee problemen heeft want het is geen voorgeschreven wet en het is iets wat je als fotograaf zelf ontdekt. Men noemt die (oneerbiedig)doordrukken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat zal ik hier eens uitpikken....

                    Er hangt een witte waas over het beeld die waarschijnlijk komt van het raam.
                    Er is ook tamelijk veel ruis in de achtergrond - spijtig.
                    Wat een rol speelt volgens mij is hoe de afstanden zich verhouden : camera - raam en raam-vogel.
                    Hoe kleiner de afstand camera-raam hoe beter - indien mogelijk plak je de camera tegen het raam.
                    Reflecties aan de binnenkant van het raam kan je mogelijk voorkomen door bij de andere ramen de rolluiken af te laten bvb
                    Reflecties aan buitenzijde door rechtsstreeks invallende zon is moeilijker. Kies dan een beter moment - de zon draait
                    De instellingen vereisen ook wel ondersteuning van de camera (statief - of beansbag)
                    Groeten en succes
                    mijn website : klik

                    Comment

                    Working...
                    X