Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten duurt lang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wachten duurt lang

    Hier sta ik nou.
    Nikon D5000
    FL : 140 mm
    BT : 1/25
    F : 7.1
    iso : 200

    1.


    2.

    Nikon D5000
    FL : 300 mm
    BT : 1/20
    F : 6.3
    iso : 200

    Oooh, komt ze daar aan ?


    3.

    D5000
    FL : 78 mm
    BT : 1/25
    Iso : 200

    Waar blijft die taxi nou ?



    4.


    5.


    6.



    De man wachtte inderdaad op de taxi. Dat kwam ik achteraf te weten nadat ik hem vroeg of hij er iets tegen had dat ik hem gefotografeerd had. Zo ja, had ik de foto's op mijn schijfje, voor zijn ogen weggeveegd.

    verminderde verscherpte aanpak

    7.


    8.


    9.


    Op aanvraag van NoekelMi in Zw.

    10.


    11.


    12.

    Last edited by Loeky; 5 december 2011, 21:37. Reden: kleurenexpemplaren erbij plaatsen

  • #2
    Re: Wachten duurt lang

    Hallo Loeky, ik zou deze wel eens in kleur willen zien...als ik moet kiezen ga ik voor de 3de foto, alleen jammer van die vuilniszak die erop staat. Groetjes, Jean-Luc.

    Comment


    • #3
      Re: Wachten duurt lang

      Die derde vind ik mooi. Die vuilniszak hoort erbij als hij er stond.

      Comment


      • #4
        Re: Wachten duurt lang

        @ Vosse : natuurlijk mag je ze bekijken in kleur. Ik koos voor zw om de aandacht te trekken op de situatie.
        In kleur zijn ze ook mooi.

        @ Doudeke : ha, ik vroeg me al af waar je bleef Doudeke. Blij je weer te horen. Deze foto's zijn eigenlijk speciaal voor jou gemaakt, omwille van het verhaal. Nou die vuilniszak. Je hebt gelijk. Ik vond persoonlijk ook dat die erbij hoorde.

        Comment


        • #5
          Re: Wachten duurt lang

          Dank u Loeky om de foto's te posten in kleur, ik vind ze ook zeer goed in kleur, en ik blijf bij de derde, al vind ik de tweede in kleur ook heel mooi. Grt, Jean-Luc.

          Comment


          • #6
            Re: Wachten duurt lang

            Wat voor een bewerking heb je hier toegepast ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Wachten duurt lang

              Ik vind de derde in zwart-wit het mooist en vooral omdat hij naar zijn uurwerk kijkt ivm je titel onderwerp
              Groetjes,
              Nadia

              Je het ziet het verschil ... is veel beter
              Last edited by Lunais; 5 december 2011, 23:45.
              Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

              Comment


              • #8
                Re: Wachten duurt lang

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Wat voor een bewerking heb je hier toegepast ?
                Kan het zijn dat je gewoon teveel verscherpt hebt?

                De laatste foto in kleur vind ik ook het beste. De persoon roept veel vragen op. Leeft hij van een uitkering of hangt hij gewoon aan zijn versleten jas? Toch is hij fier genoeg om veel ringen te dragen,een armband en een juweel aan de hals.
                Hoe komt het dat hij slecht ter been is.....
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • #9
                  Re: Wachten duurt lang

                  Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                  Kan het zijn dat je gewoon teveel verscherpt hebt? ...
                  Inderdaad, te veel mijns inziens en dat doet wel wat afbreuk aan deze aangename straatfotografie waarvan ik #2 de minste vind.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wachten duurt lang

                    Oei, Wat ik met mijn foto's gedaan heb ? In mijn ogen niet zo heel veel speciaals.

                    Eerst kijk ik of de foto recht staat, nadien (heb in een boek gelezen daarmee altijd te beginnen) autocorrecties uitvoeren. Dan omzetten in zw. Hooglichten aanpassen. Uploaden picasa en daar nogmaals wat aanscherpen en dat is het dan.
                    Misschien moest ik deze keer na de correcties niet meer naverscherpen. Maar dat doe ik altijd automatisch.

                    Bij mijn zw past ik altijd de intensiteit aan.

                    Nu een woordje i.v.m. mijn foto's. Toen ik deze man daar zo zag staan werd mijn aandacht vooral getrokken door zijn houding. Hij leek over iets na te denken, hoofd naar beneden. Nadien keek hij op en iets trok zijn aandacht. Een vrouw kwam voorbij, en die zie je vaag op de foto. Ik heb even de vraag gesteld of mijn foto nu mislukt was of niet, maar ik persoonlijk vond ik het interessant dat ze op de foto zat, omwille van het geheel dat de reeks mij gaf. Dus cropte ik die vrouw er niet af. Die snel voorbij kwam. Ze hoorde er nu voor mij bij. Op de tweede foto krijg je de indruk (dat vind ik he) dat hij op haar zat te wachten en hij verwonderd opkeek naar het vage silhouette als ik het zo mag noemen.
                    Maar uiteindelijk op foto 3 krijg je het antwoord. Hij wacht gewoon op een taxi en deze is te laat.

                    Aan al de anderen bedankt voor commentaar
                    Last edited by Loeky; 4 december 2011, 01:14.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wachten duurt lang

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Oei, Wat ik met mijn foto's gedaan heb ? In mijn ogen niet zo heel veel speciaals.

                      Eerst kijk ik of de foto recht staat, nadien (heb in een boek gelezen daarmee altijd te beginnen) autocorrecties uitvoeren. Dan omzetten in zw. Hooglichten aanpassen. Uploaden picasa en daar nogmaals wat aanscherpen en dat is het dan.
                      Misschien moest ik deze keer na de correcties niet meer naverscherpen. Maar dat doe ik altijd automatisch.

                      Bij mijn zw past ik altijd de intensiteit aan. ...
                      Autocorrecties bekijk ik om te zien waarheen het programma kan en daarna ga ik
                      manueel aan het werk om het door mijzelf gewenste resultaat te bereiken.

                      Ooit heb ik ook - vóór juni 2005 - gebruik gemaakt van Picasa voor fotobewerking. Dat
                      bleek toch vrij grof gereedschap te zijn. Daarna DxO, PS(E) en Aperture kwam in 2008.
                      Picasa heb ik vanaf toen alleen nog maar gebruikt als plaatjesparkeerplaats.

                      Wanneer jouw foto thuis helemaal correct is (maatvoering en na-verscherping), zou ik in
                      Picasa absoluut geen enkele bewerking meer doen. Bekijk eens hoe een van de foto's
                      overkomt zonder de Picasa-verscherping.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wachten duurt lang

                        Ik heb het aandachtig gelezen en uitgeprobeerd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wachten duurt lang

                          en nu zou ik graag eens je minder verscherpte foto's in zw willen zien
                          denk dat die veel beter zullen zijn
                          (maar pas op voor de mods: want van mij zijn er ook zo eens een deel van m'n post gegooid, omdat hij vond dat zw omzettingen geen updates zijn )
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wachten duurt lang

                            Ik vind je reeks in zw heel mooi,alleen teveel verscherpt,waardoor de sfeer er helemaal uit is, 3-1-2 is mijn voorkeur. Opletten met je omzetting naar zw,plaatselijk een beetje temperen,je krijgt overbelichte stukken(zie handen en gezicht) terwijl je originele ok zijn,zou deze beelden zeker nog eens onder handen nemen want ze zijn anders erg mooi Grtjes Francine
                            Last edited by Francine Versluys; 4 december 2011, 15:09.
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wachten duurt lang

                              Zie het nu maar pas . Maar nu is het wat laat om eraan te werken. De verbeterde zw versie komt dus tevens morgen aan.

                              Bedank Francine en NoekelMi.

                              Comment

                              Working...
                              X