Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom........?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom........?

    Gebeuren er ongevallen? Wat doet een chauffeur tijdens het rijden aan 90 km/h?
    Inderdaad zijn kaart lezen. Een zwaluw maakt de lente of zomer nog niet, maar toch. Was eigenlijk een oefening op panning.






    .
    Last edited by HEYLO; 20 juni 2011, 19:15.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Waarom........?

    Mooi geoefend en tja ergerlijke toestanden.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: Waarom........?

      Mooie panning, die staat er goed op , stuur maar door naar de politie
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Waarom........?

        Ga met de bus werken en heb me al voorgenomen fototoestel mee te nemen. Als je zo op gelijke hoogte zit met de heren vrachtwagenchauffeurs weet je niet wat je ziet. Kaart lezen, krant lezen, benen languit gestrekt, film kijken!!! mailen, aardappelen schillen!!!

        een mens zou schrik moeten hebben op de baan. maar dit terzijde. Zoals Pixxel zei: mooie panning

        Comment


        • #5
          Re: Waarom........?

          De meeste ongevallen gebeuren ook met vrachtwagens ik reed laatst ook gewoon aan 90 en achter andere auto's aan, zat er een vrachtwagen met zijn lichten te lichten, dat ik rapper moest , irritant hoor , nu wat de foto betreft vind ik heel mooi hoeft voor mij in beoordeling
          Last edited by koen1950; 20 juni 2011, 19:17.

          Comment


          • #6
            Re: Waarom........?

            leuk beeld. het kaart lezen is een fijn detail. Maar nu nog oefenen op een goeie pan te maken & een boeiendere compo
            - Frederik Herregods Photography -
            Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

            Comment


            • #7
              Re: Waarom........?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fredjefoto Bekijk bericht
              leuk beeld. het kaart lezen is een fijn detail. Maar nu nog oefenen op een goeie pan te maken & een boeiendere compo
              Wat had je in gedachte? Suggesties?
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Waarom........?

                Heylo,
                je bent er alvast in geslaagd om de achtergrond veel onscherper te maken dan ik zelf gedaan heb op mijn laatste post: heel mooi! Pannen met een sluitertijd van 1/20 vind ik echt wel straf!
                Als de foto scherp genoeg is, zou ik zowel boven als links wat croppen.
                En ja... de inhoud van de foto vind ik vreselijk... 'k Zou niet graag in de buurt van die chauffeur rijden...
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom........?

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  De meeste ongevallen gebeuren ook met vrachtwagens ik reed laatst ook gewoon aan 90 en achter andere auto's aan, zat er een vrachtwagen met zijn lichten te lichten, dat ik rapper moest , irritant hoor , nu wat de foto betreft vind ik heel mooi hoeft voor mij in beoordeling
                  1) Waar reed je? (welk soort weg)
                  2) Al ooit met een vrachtwagen gereden?
                  3) die chauffeur dacht wss net hetzelfde: niets zo irritant als je gaspedaal net niet helemaal kunnen in te drukken als je je voet daar al de hele dag op hebt.

                  Reed die vrachtwagen echt te snel, dan heb je volkomen gelijk.



                  Een vrachtwagen is begrensd op 90km/per uur, zoals de meesten wel weten.
                  dus je kan je gaspedaal helemaal indrukken, dat ding gaat zeker niet sneller.

                  Buiten dit alles, de foto die hier getoond wordt zijn praktijken die echt niet kunnen, gewoon ontoelaatbaar.

                  De foto is knap. Gewoon je panning oefenen en dan nog zoiets meepikken
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom........?

                    het kan wel zijn dat dat irritant is voor die vrachtwagenchaufeur , maar als ie verstand in zijn hoofd heeft weet ie dat die laatste chaufeur daar niets kan aan doen , die rijd gewoon achter de anderen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom........?

                      Nog even een bijgedachte: is het in deze tijd nog denkbaar dat een chauffeur geen GPS heeft, of is dit een te grote uitgave voor de baas?
                      Of misschien is hij aan het controleren of zijn GPS systeem wel juist werkt.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom........?

                        Wow, je oefening is goed geslaagd. Ik heb dit ook eens geprobeerd, maar dat van mij was echt een ramp

                        1) niet alle chauffeurs hebben een GPS, ze rijden liever met een recente kaart. een GPS is niet altijd gemaakt voor vrachtwagens (ook al kan je dit instellen) je komt snel in benarde situaties, wat de automobilisten nog meer ergert
                        2) Wanneer je ooit eens meerijdt met een vrachtwagen, ga je pas zien hoe irritant de automobilisten kunnen zijn. en je moet denken, zij zitten de hele dag op de baan, redelijk frustrerend.
                        3) kaart, krant, eten, gsm,... mag allemaal niet achter het stuur. Dit praat ik zeker niet goed bij geen enkele bestuurder.
                        4) meeste ongevallen gebeuren met de auto.
                        Grtjs Anke (hopelijk niemand op de tenen getrapt, maar ik spreek uit ervaring, heb al enkele keren meegereden met een vrachtwagenchauffeur.)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom........?

                          toch goed 'gepand'.

                          Op de Duitse televisie heeft men eens getoond hoe de politie met een mobilhome een vrachtwagen voorbij stak en intussen de vrachtwagenchauffeur filmde vanachter een geblindeerde (spiegelend) raampje. Daarna werden de chauffeurs geconfronteerd met hun gedrag. Ik herinner me dat er ene zijn teennagels aan het knippen was met zijn voeten omhoog op het dashboard. Anderen waren dan weer aan het drummen - met drumsticks - op het stuur, etc.
                          Nu, ze zijn zeker allemaal zo niet, maar er zitten wel cowboys tussen. En ja, die zijn er ook in personenwagens ... maar die zitten dan ook niet op een stormram van 40 a 60 ton.
                          Cheers, Ben

                          Comment

                          Working...
                          X