Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor het eten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor het eten

    Hallo,

    Sinds lange tijd post ik nog eens een foto. Dat is er een geworden van een tijdje terug, van op een diner bij familie. Gebruik gemaakt van de sepia filter op het toestel zelf.



    Canon 1000D - 50mm, 1.8II
    EXIF: f/4, ISO 800, 1/50s


    Graag de pro's en con's van deze foto!


    Groetjes,
    Dave
    Canon EOS 650D - Canon EF 50mm f/1.8II, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF 24-70mm f/2.8L USM, Canon EF 70-200 f/4L USM

  • #2
    Re: Voor het eten

    Ik krijg zin om aan te schuiven
    Heel soft weergegeven, goed standpunt en licht
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Voor het eten

      sfeervol en mooi
      grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        Re: Voor het eten

        De compo kan mij niet boeien. Ik zie een servettering met een roosje erop, maar het diner met de familie, dat zie ik niet.
        Het is natuurlijk wel leerrijk om zomaar dingen te gaan fotograferen, maar het is ook leerrijk om stil te staan bij wat je hebt gefotografeerd en wat gevoel je wil overbrengen met je beeld.
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: Voor het eten

          het geheel komt me wat grouw over, eens wassen met .... want het wit mag witter.

          groetjes
          renske

          Comment


          • #6
            Re: Voor het eten

            contra: voor mij komt ze onderbelicht en te soft over. Ik mis de serviette die bij de serviettering hoort.
            pro: is een leuk standpunt in een serie foto's vh. familiediner.

            Je kan beter in kleur fotograferen en later de foto omzetten in sepia. Zo behoud je zelf de controle om je foto te bewerken ipv. de automatische software vh. toestel.
            Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

            Comment


            • #7
              Re: Voor het eten

              Een iets te grauwe foto, ja... Inderdaad...

              De sepia tint geeft het wel een rustige uitstraling in mijn ogen, het volledig op monochroom zetten zou de foto misschien wat te contrastrijk maken? Natuurlijk gaat het hier om een voorgeprogrammeerde filter waar ik weinig vrijheid mee heb. Maar ik ga wel akkoord dat ze wat aan de fletse kant is.

              Dat het een diner met familie is komt in deze foto ook niet echt naar voor, maar dat is dan een foutieve titel van de post. Het gevoel dat ik wou overbrengen was een rustig, gezellig etentje.
              Canon EOS 650D - Canon EF 50mm f/1.8II, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF 24-70mm f/2.8L USM, Canon EF 70-200 f/4L USM

              Comment


              • #8
                Re: Voor het eten

                als dit sepia is dan is er iets aan mijn scherm, beetje grijzig
                doe je zoiets, wat ik trouwens wel kan smaken, moet het volledig afgewerkt zijn
                de storende zwarte achtergrond mag bij deze zeker niet
                dat is mijn mening
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment

                Working...
                X