Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volvo





    UPDATE nav Pixel's opmerking, waarvoor dank

    Last edited by bommasien; 7 augustus 2012, 10:20.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Volvo

    Het eerste wat ik zie is reflectie van mensen en huizen. Vnd het hier Storend werken

    Comment


    • #3
      Re: Volvo

      In de kleurenversie is de straat/drempel volledig overbelicht. In de sepia is dit veel beter.
      Hier had een CPL filter je goede diensten kunnen bewijzen ivm de reflectie.
      Voor de foto zelf zou ik geprobeerd hebben van een ander standpunt in te nemen. Nu is het zo 'recht toe recht aan' een foto van de zijkant van een oldtimer.
      Misschien ware het beter geweest enkele stappen naar links te zetten, zodat we wat van het wagenfront in beeld kregen ?
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Volvo

        Volledig eens met Djivan

        den_Beire
        Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

        Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

        Comment


        • #5
          Re: Volvo

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          In de kleurenversie is de straat/drempel volledig overbelicht. In de sepia is dit veel beter.
          Hier had een CPL filter je goede diensten kunnen bewijzen ivm de reflectie.
          Voor de foto zelf zou ik geprobeerd hebben van een ander standpunt in te nemen. Nu is het zo 'recht toe recht aan' een foto van de zijkant van een oldtimer.
          Misschien ware het beter geweest enkele stappen naar links te zetten, zodat we wat van het wagenfront in beeld kregen ?
          Groetjes
          Bedankt voor uw leerrijke uitleg! Wat de positie vd wagen betreft dit komt door dat ik de wagen heb geisoleerd van de storende omgeving maar j'hebt volledig gelijk!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Volvo

            De kleurversie vind ik de beste als je de belichting aanpast ( hooglichten ).
            Waarom heb je de kleur niet recht gezet ? Boven links is ook nog een streepje te zien van het uitsnijden.
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: Volvo

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
              De kleurversie vind ik de beste als je de belichting aanpast ( hooglichten ).
              Waarom heb je de kleur niet recht gezet ? Boven links is ook nog een streepje te zien van het uitsnijden.
              Bedankt , heb getracht te verbeteren en update geplaatst.
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Volvo

                Een polarisatiefilter had hier niet zo erg veel geholpen, om twee redenen. Reflecties op metaal worden in theorie niet weggehaald door een CPL.
                In theorie, want er valt in de praktijk altijd wel iets weg, maar zeker niet genoeg om dit beeld op te kuisen.
                En de tweede reden is de zon. Aan de schaduw te zien, staat die pal boven de wagen, en een CPL werkt niet met de zon recht voor of recht achter je.

                Maar ik vind de reflecties hier niet storend, eerder goed. Ik vind het vooral vreemde kleuren, volgens mij door het contrast dat je een beetje fel hebt opgetrokken.
                Dat kan ook de overbelichte straat verklaren. Wat is de originele, zonder bewerkingen ?
                De compositie vind ik wel goed, hoewel nog iets lager misschien nog beter geweest zou zijn. En de reflecties vind ik zeker wat hebben, zoals gezegd.

                Maar heb je nu de update nog meer verlicht ? Ik denk dat Pixxel bedoelde om de hooglichten wat te temperen.

                Comment


                • #9
                  Re: Volvo

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
                  Een polarisatiefilter had hier niet zo erg veel geholpen, om twee redenen. Reflecties op metaal worden in theorie niet weggehaald door een CPL.
                  In theorie, want er valt in de praktijk altijd wel iets weg, maar zeker niet genoeg om dit beeld op te kuisen.
                  En de tweede reden is de zon. Aan de schaduw te zien, staat die pal boven de wagen, en een CPL werkt niet met de zon recht voor of recht achter je.

                  Maar ik vind de reflecties hier niet storend, eerder goed. Ik vind het vooral vreemde kleuren, volgens mij door het contrast dat je een beetje fel hebt opgetrokken.
                  Dat kan ook de overbelichte straat verklaren. Wat is de originele, zonder bewerkingen ?
                  De compositie vind ik wel goed, hoewel nog iets lager misschien nog beter geweest zou zijn. En de reflecties vind ik zeker wat hebben, zoals gezegd.

                  Maar heb je nu de update nog meer verlicht ? Ik denk dat Pixxel bedoelde om de hooglichten wat te temperen.
                  Heb de originele link geplaatst!
                  Bedankt voor deze reactie!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volvo

                    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    Heb de originele link geplaatst!
                    Bedankt voor deze reactie!
                    Oké, bedankt Ik heb je originele bekeken, en daar was inderdaad de straat minder of niet overbelicht.
                    Daar zie je ook wat het harde licht en grote contrast tussen de voorgrond en de achtergrond met de foto doet.
                    Het licht had omgekeerd moeten zitten: Fel op de auto, donker op de straat.
                    Maar volgens mij is er van deze foto toch ook nog heel wat te maken, en misschien ietsje minder sterk dan in jouw aanspassing ?
                    Dat is natuurlijk smaak, maar het lijkt nu echt net een HDR. Ik zal straks eens kijken of ik tijd vind om ook eens aan jouw foto te sleutelen...

                    Trouwens, als het licht te hard was, kun je soms nog iets doen met een erg harde zwart-witomzetting. Dat komt soms mooi uit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volvo

                      Nu ik de originele zie Sien, kan ik niets anders dan schrijven dat je de foto die je hier geplaast hebt, verprutst hebt met bepaalde bewerkingen.
                      In de originele gewoon in schaduwen/hooglichten de hooglichten wat verdonkeren, de woningen boven de klimop croppen en je had een goeie.
                      Groetjes

                      Comment

                      Working...
                      X