Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vol bewondering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vol bewondering



    Het silhouette in zijn zonnebril is dat van zijn vrouw waar hij vol bewondering naar zit te kijken

  • #2
    Re: Vol bewondering

    Het idee zit goed, maar de uitwerking iets minder. Als je niets had vermeld van het silhouette dan was het mij niet opgevallen. Volgens mij had je véél dichterbij je onderwerp en vooral de zonnebril moeten komen. Het licht zit hier ook niet mee, waardoor de bril en de silhouette véél te donker worden. Al bij al een verdienstelijke poging!
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Vol bewondering

      Ik zou bij mijn voorganger willen bijvermelden dat de scherpte niet 100 % is Dit zou een vlijmscherpe foto moeten zijn zodat je de bril had kunnen uitvergroten, als het de bedoeling was om de weerspiegeling van de vrouw mee in je foto te betrekken. Maar het licht speelt inderdaad tegen u,
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Vol bewondering

        Die scherpte... dat krijg ik dus altijd als commentaar op mijn foto's, maar ik weet niet hoe ik nog meer scherpte er moet inbrengen, zonder te "overbewerken"
        Nochtans, als ik mijn foto's bekijk in volle resolutie, op een groot scherm, heb ik wel de scherpte waar ik die wil...

        Foto is genomen tijdens een daguitstapje aan zee met vrienden... Niet geposeerd, alleen maar "sfeerfoto's"

        Alleszins heel hartelijk bedankt voor jullie feedback en eerlijke opbouwende kritieken... Ik blijf oefenen

        Comment


        • #5
          Re: Vol bewondering

          Oorspronkelijk geplaatst door Skepperken Bekijk bericht
          Die scherpte... dat krijg ik dus altijd als commentaar op mijn foto's, maar ik weet niet hoe ik nog meer scherpte er moet inbrengen, zonder te "overbewerken"
          Nochtans, als ik mijn foto's bekijk in volle resolutie, op een groot scherm, heb ik wel de scherpte waar ik die wil...
          Wellicht zit hier de kneep:
          Workflow verkleinen/verscherpen/upload:

          Wees onafhankelijk van de plaatjesparkeerplaats en doe zoveel mogelijk zelf.
          Dus thuis verkleinen naar maximaal 900 pixels over de langste zijde
          Thuis na-verscherpen (noodzakelijk omdat verkleinen scherpteverlies geeft).
          Pas daarna uploaden naar de plaatjes parkeerplaats.

          Zelf gebruik ik hierbij PS-E en Picasa webs als parkeerplaats.
          Met mijn methodiek behoud ik ook de Exif in de foto.
          Bij u is die weg.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Vol bewondering

            Mogen we de exif gegevens eens a.u.b. ?
            In verband met de scherpteproblemen.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Vol bewondering

              Oorspronkelijk geplaatst door Skepperken Bekijk bericht
              Die scherpte... dat krijg ik dus altijd als commentaar op mijn foto's, maar ik weet niet hoe ik nog meer scherpte er moet inbrengen, zonder te "overbewerken"
              Nochtans, als ik mijn foto's bekijk in volle resolutie, op een groot scherm, heb ik wel de scherpte waar ik die wil...

              Foto is genomen tijdens een daguitstapje aan zee met vrienden... Niet geposeerd, alleen maar "sfeerfoto's"

              Alleszins heel hartelijk bedankt voor jullie feedback en eerlijke opbouwende kritieken... Ik blijf oefenen
              Kijk eens naar het bestand van je foto 68 kb terwijl je hier 400kb mag hebben
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment

              Working...
              X