Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vetplantje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vetplantje

    Hier een foto die ik vanmiddag in een rapje gemaakt heb voor ik begon met studeren, de kwaliteit is een beetje beïnvloed door het uploaden, sorry daarvoor! Oja, ik fotografeer met een Nikon D80 met standaardlens.
    Hebben jullie tips?


  • #2
    Re: Vetplantje

    Sorry, ik zie geen foto?

    Comment


    • #3
      Re: Vetplantje

      Tip 1; plaats de foto die je hier wil beoordeeld hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Vetplantje

        Ha, nu zie ik hem ;-).
        En 't is een mooie, mooi van kleur en hoe heb je die belicht? Zon door het raam of bureaulamp?

        Comment


        • #5
          Re: Vetplantje

          Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
          Ha, nu zie ik hem ;-).
          En 't is een mooie, mooi van kleur en hoe heb je die belicht? Zon door het raam of bureaulamp?
          Ik kwam de kamer binnen en het licht viel me op, het is dus het zonlicht dat door het raam komt

          Comment


          • #6
            Re: Vetplantje

            Waarom iso 800??
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Vetplantje

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Waarom iso 800??
              haha weet zelf niet wat dat is, zou het wel allemaal dolgraag willen leren, denk dat ik er mij deze zomer na de examens eens mee ga bezighouden. Zou je alvast eens wat uitleg kunnen geven?

              Comment


              • #8
                Re: Vetplantje

                ISO is de lichtgevoeligheid. Dwz hoe hoger de ISO hoe lichtgevoeliger de sensor is en hoe minder licht je nodig hebt om toch een goede belichting te bekomen. Je moet je ISO dus instellen naargelang je diafragmaopening en je sluitertijd. Het nadeel van een hoge ISO is dat je foto tekenen van ruis vertoont.

                Beter krijg ik het niet uitgelegd
                Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                Comment


                • #9
                  Re: Vetplantje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yara Bekijk bericht
                  haha weet zelf niet wat dat is, zou het wel allemaal dolgraag willen leren, denk dat ik er mij deze zomer na de examens eens mee ga bezighouden. Zou je alvast eens wat uitleg kunnen geven?
                  ISO staat voor (zoals in het analoge vroeger) voor (film)gevoeligheid.
                  Hoe gevoeliger (dus hoe hoger het iso-getal) hoe minder licht nodig (een kleiner diafragma mogelijk) of hoe sneller de sluitersnelheid (minder kans op bewegingsonscherpte) kan. Dit gaat recht evenredig.

                  Daar tegenover staat, hoe hoger het iso-getal hoe meer ruis.

                  Best is dus van je iso zo laag mogelijk te houden.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vetplantje

                    Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
                    ISO is de lichtgevoeligheid. Dwz hoe hoger de ISO hoe lichtgevoeliger de sensor is en hoe minder licht je nodig hebt om toch een goede belichting te bekomen. Je moet je ISO dus instellen naargelang je diafragmaopening en je sluitertijd. Het nadeel van een hoge ISO is dat je foto tekenen van ruis vertoont.

                    Beter krijg ik het niet uitgelegd
                    ga eens zoeken om dat anders in te stellen dan!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vetplantje

                      Het beste is van je Iso altijd zo laag mogelijk te houden omwille van de ruis,je diafragma en/of je sluitertijd kun je aanpassen naargelang de soort foto die je wil nemen,alleen als het je er daar mee niet komt,maw als er geen licht genoeg is voor hetgeen je wil bereiken kun je de Iso gaan verhogen zodat je met je sluitertijd en je diafragma meer speling krijgt.Je foto is mooi hoor,maar je hebt wel een beetje hard licht,zie harde schaduw onderaan,je plantje zelf is mooi belicht.Je hebt ook een mooie achtergrond Grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vetplantje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                        Het beste is van je Iso altijd zo laag mogelijk te houden omwille van de ruis,je diafragma en/of je sluitertijd kun je aanpassen naargelang de soort foto die je wil nemen,alleen als het je er daar mee niet komt,maw als er geen licht genoeg is voor hetgeen je wil bereiken kun je de Iso gaan verhogen zodat je met je sluitertijd en je diafragma meer speling krijgt.Je foto is mooi hoor,maar je hebt wel een beetje hard licht,zie harde schaduw onderaan,je plantje zelf is mooi belicht.Je hebt ook een mooie achtergrond Grtjes Francine
                        Francine, ik wil je zeker niet tegenspreken hoor. Je hebt dat goed en degelik uitgelegd. Evenzo over het harde licht en de daarbijhorende harde schaduw. Misschien een hint aan TS. Het kan compositorisch (nogal een woord hé) best meevallen bij hard licht (en dus harde schaduw) de schaduw mee te nemen in de compositie.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vetplantje

                          Mooie kleuren van je plantje daar!
                          Ik vind dat je al mooie foto's neemt om van nog niet al te veel te weten

                          De harde schaduw stoort me niet, ik denk dat het zelfs mooi had geweest als die er helemaal op stond.
                          Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                          Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vetplantje

                            ja nog niet weten wat een iso waarde is maar wel het licht al zien en weten te vangen, dit beloofd....
                            ik kijk al uit naar je volgende licht vangst

                            groetjes
                            renske

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vetplantje

                              bedankt allemaal voor de leuke tips en commentaren, is leuk om te lezen

                              Comment

                              Working...
                              X