Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verticaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verticaal

    Van vandaag uit het bos. Vind in het bos de verticale lijnen altijd erg mooi en hier geprobeerd in beeld te brengen. In de middag gemaakt, niet als gezien ideaal licht, maar vind ze toch wel toonbaar geworden? Who's with me?

    Ik weet dat een horizontale compositie gemaakt zijn in de "landschaps stand", maar ik vind persoonlijk dat bij mij de verticale er beter uit komen (terwijl het geen portretjes zijn )





  • #2
    Re: verticaal

    vind de tweede de beste, denk ook door het formaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: verticaal

      +1

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: verticaal

        Ik kan ze alle 2 wel smaken. Sfeervol, goede zw omzetting.

        Comment


        • #5
          Re: verticaal

          Ik ga ermaa akkoord dat de tweede het mooist is. De lengte van de bomen leidt te veel mijn aandacht af. Terwijl je een mooi overzicht hebt bij de tweede.

          Comment


          • #6
            Re: verticaal

            Idem dito. Het licht vind ik nog goed meevallen
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

            Comment


            • #7
              Re: verticaal

              Voor mij nr 2, goede compo en lichtinval, geeft mysterieus gevoel
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: verticaal

                Toch apart dat ik wat betreft hori-verti toch weer net het tegengestelde van de algemene opinie verkies.

                @ kimy, afleiding van wat? Het (in mijn optiek) prachtige verticale lijnenspel in dit stuk van het bos was toch wel mijn beoogde onderwerp. Het leek me dat de lengte van de bomen dit juist benadrukte.

                Ik heb ze vrijdag geschoten. Dit waren de beste twee uit een setje van vijf (van twee uur door het bos struinen!) 'k Ben gister nog eens terug gegaan in mijn eentje om uitgebreider de tijd te nemen om te fotograferen. Maar nu was alles van de dag dikke . Kwantiteit waarborgt dus zeker niet altijd kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: verticaal

                  Foto 1 vind ik mooi, en het gevoel van hoogte of verticaliteit zoals jij het stelt wordt hier goed weergegeven.
                  Je hebt heel goed gewerkt met het (tegen)licht waardoor ook de schaduwpartijen nog extra verticale lijnen geven.
                  Foto 2 vind ook het aangenaamst om naar te kijken hoewel ik niet meteen kan zeggen waarom...
                  Twee heel mooie foto's hoor en ook omzetting mag er wezen!
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                  Comment


                  • #10
                    Re: verticaal

                    Doe mij maar de tweede.

                    Tom
                    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                    Mijn Website

                    Comment


                    • #11
                      Re: verticaal

                      In het opzet en (voor)beschrijving van de auteur is de eerste foto een knallende presentatie. Het is juist door de zogezegde spelregeltjes te doorbreken dat je boeiende en fascinerende opnames kan maken. Dus : De tweede zal ik aanvaarden voor je tegemoetkoming zonder echt te beseffen waarom
                      Last edited by G.R.; 30 januari 2011, 21:48.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment

                      Working...
                      X