Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergeten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergeten


  • #2
    Re: Vergeten

    Knap in beeld gebracht,!!! grts Jozef
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: Vergeten

      De tand des tijds heeft zijn werk gedaan, knap beeld, kleuren en bg!

      Comment


      • #4
        Re: Vergeten

        Zeer verdienslijke poging. Zonder twijfel.
        Maar ik mis iets ...

        Licht pfff.
        Scherpte pff...
        Compositie pfff...
        DOF pff.. .

        Voor mij, had er meer ingezeten.

        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Vergeten

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Zeer verdienslijke poging. Zonder twijfel.
          Maar ik mis iets ...

          Licht pfff.
          Scherpte pff...
          Compositie pfff...
          DOF pff.. .

          Voor mij, had er meer ingezeten.

          YMMV
          Pfff kan ik ook zeggen. Zeg dan ook wat er beter kon, ik wil altijd bij leren.

          Comment


          • #6
            Re: Vergeten

            Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
            Pfff kan ik ook zeggen. Zeg dan ook wat er beter kon, ik wil altijd bij leren.
            Ja hoor.

            Licht. Volle maan belichting. Geen schaduwen. Geen tekening. Geen dynamiek. Wat is boeiender: halve maan of volle maan. Structuren als dit moeten benadrukt worden om te werken . Flits van opzij als het moet.
            Compositie: Het slot vraagt spanning: Wat is er hier gaande ? Je kiest voor een symmetrische compositie. Alle spanning weg. Iedereen is op zijn gemak. De betrachter heeft geen oordeel. We vallen in slaap.
            Scherpte + Dof. Er is geen context. De betrachter ziet een beeld zonder verhaal . Wat - Wie - Waarom. We weten het niet. We zullen het nooit weten. Omdat de fantasie niet wordt aangespoord en de foto het niet zegt.


            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Vergeten

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Ja hoor.

              Licht. Volle maan belichting. Geen schaduwen. Geen tekening. Geen dynamiek. Wat is boeiender: halve maan of volle maan. Structuren als dit moeten benadrukt worden om te werken . Flits van opzij als het moet.
              Compositie: Het slot vraagt spanning: Wat is er hier gaande ? Je kiest voor een symmetrische compositie. Alle spanning weg. Iedereen is op zijn gemak. De betrachter heeft geen oordeel. We vallen in slaap.
              Scherpte + Dof. Er is geen context. De betrachter ziet een beeld zonder verhaal . Wat - Wie - Waarom. We weten het niet. We zullen het nooit weten. Omdat de fantasie niet wordt aangespoord en de foto het niet zegt.


              YMMV
              Dus voor u een foto om weg te gooien, ik ben niet van dezelfde mening(gelukkig). Maar ik begin meer en meer te begrijpen waarom BD achteruit gaat. Voor mij hoeft het ook niet meer.

              Comment


              • #8
                Re: Vergeten

                Tja.. je doet wat je wil... zoals ik zei in mijn eerste post het is een ZEER verdienstelijke poging.
                Je vraagt om text en uitleg (ik probeer te helpen beginners hoek hë ) en je smijt onmiddellijk de handdoek...
                Ik probeer wat te vertellen wat het verschil zou kunnen zijn tussen een goede en een schitterende foto ...
                In plaats van het uit te proberen.. dat slot hangt er nu nog

                Persoonlijk zou ik het spijtig vinden als je zou vertrekken. Deze boodschap wilde ik Niet overbrengen.

                Peace
                Last edited by Nerdifant; 12 februari 2020, 23:31.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Vergeten

                  He, omdat iemand andere opvattingen heeft, is leuk om te horen, maar je hoeft toch niet te gehoorzamen? Niks mis met deze benadering van het onderwerp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vergeten

                    Ik vind de discussie interessant. Aan mij spreekt die foto wel aan. Maar ik kan de commentaar ook wel begrijpen. Enkel zie ik niet wat het dan zou geven. Enkel bij "context" kan ik me iets inbeelden.

                    Comment

                    Working...
                    X